Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrystian Rudnicki Został zmieniony 8 lat temu
1
Struktura kanałów marketingowych
2
Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji współuczestniczących w procesie dostarczania produktu do użytkownika lub konsumenta kanał tworzą ogniwa, poprzez które przepływają różnego rodzaju strumienie rzeczowe i informacyjne
3
Podmioty kanału dystrybucji producent i finalny nabywca pośrednicy handlowi (hurtownicy, detaliści, agenci, przedstawiciele handlowi) organizacje wspomagające - (firmy transportowe, spedycyjne, ubezpieczeniowe, banki, agencje reklamowe, niezależne domy składowe)
4
Strumienie przepływające w kanałach dystrybucji ProducentPośrednicyFinalny nabywca Informacja rynkowa Promocja Negocjacje Zamówienia Produkty Płatności Prawo własności Ryzyko
5
Kanały dystrybucji produktów konsumpcyjnych
6
Kanały dystrybucji produktów zaopatrzeniowych
7
Kryteria klasyfikacji i typy kanałów dystrybucji Rodzaj uczestników – bezpośrednie, pośrednie Liczba szczebli pośrednich – krótkie, długie Liczba pośredników na danym szczeblu – wąskie, szerokie Rodzaj przepływających strumieni – transakcyjne, rzeczowe Zakres współdziałania uczestników kanału – konwencjonalne, zintegrowane pionowo Sposób koordynacji działań – administrowane, kontraktowe, korporacyjne Prawo własności – własne, częściowo własne, obce
8
Kanał bezpośredni Kontakty handlowe z finalnym nabywcą poprzez własnych pracowników lub zewnętrzne służby handlowe poprzez media (katalog, telewizja, komputer, Internet)
9
Zalety kanałów bezpośrednich pełna kontrola producenta szybki i bezpośredni przepływ informacji szybkie dostosowanie oferty rynkowej pełny zysk dla producenta ze sprzedaży produktów kreowanie marki
10
Wady kanałów bezpośrednich ograniczony zakres penetracji rynku ponoszenie wszystkich kosztów dystrybucji rozbudowa struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
11
Zalety kanałów pośrednich większa możliwość penetracji rynku redukcja ogólnej liczby transakcji przeniesienie części kosztów dystrybucji na pośrednika przeniesienie części funkcji dystrybucji na pośrednika
12
Wady kanałów pośrednich mniejsza kontrola nad kanałem dystrybucji możliwość powstawania konfliktów wydłużony okres płatności
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.