Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego w ramach GLOBE bada się pH?
Advertisements

Określenie pH wody na terenie gminy Raba Wyżna
Szkolny Klub Ekologiczny – monitoring stanu wód i gleb powiatu przeworskiego W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY.
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Wykonały: Sandra Bołądź Dominika Trusewicz
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ROŚLINY WSKAŹNIKOWE (BIOINDYKATORY)
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
BADANIE GLEBY NA TERENIE GMINY RABA WYŻNA
Fotorelacja z Audytu przeprowadzonego przez Komisję Dolnośląskiego Centrum Wspierania Uzdolnień w związku z ubieganiem się SP 93 o przyjęcie.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Halina Skorupska, SP4 Poznań
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
WPŁYW ODCZYNU GLEBY NA KIEŁKOWANIE I WZROST
Gimnazjum Integracyjne nr 75
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Jak pietruszka pije wodę?
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
OBÓZ NAUKOWY „POPRZEZ DZIAŁANIE DO WIEDZY”
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Doświadczenie z RZEŻUCHĄ
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Szkoła Współpracy.
Budowa chemiczna kości
Zapraszamy na obejrzenie
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
Tytuł projektu badawczo-naukowego:
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Lekcja w laboratorium biologicznym
Warsztaty początkowe dla nauczycieli, października 2012 Badania hydrologiczne Jarosław J. Napiórkowski Instytut Geofizyki PAN
Ź RÓD Ł EM Ż YCIA Dnia r. wybraliśmy się na wycieczkę nad stawy Bielice w celu zbadania tamtejszej wody. Graniczą one z ugorami i znajdującymi.
Ty też masz wpływ na jakość powietrza Raporty wykonywanych badań Wykonały: Karolina Harkabuz Klaudia Nawara Alicja Sornat Weronika Łaciak.
Wpływ nawozów na wzrost fasoli
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Projekt otrzymał wsparcie finansowe Unii Europejskiej. Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi wydawca. Narodowa Agencja Programu Erazmus.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania ( ) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
Wpływ różnych napojów na wzrost i rozwój roślin
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
SKŁAD NAPOJÓW. Nasza grupa opracowała projekt pod tytułem,,Skład napojów’’. Naszym zadaniem było przeprowadzenie badań według ustalonego harmonogramu.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Źródła wiedzy biologicznej.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Doświadczenie z RzeŻuchą
Dzień Ziemi Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej poznawali dzieje naszej planety Ziemi: jak powstała, jaki ma kształt, jak się porusza, zapoznali.
Gggffgh.
Zapis prezentacji:

Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze

Hodowla, pielęgnacja i obserwacja roślin Uczniowie klasy czwartej sadzili rośliny doniczkowe, poznali zasady ich pielęgnacji i rozmnażania. Założyli hodowlę fasoli i rzeżuchy. Na ich podstawie prowadzili obserwacje faz rozwoju roślin.

Badanie czasu rozkładu różnych substancji Uczniowie sprawdzili czas rozkładu różnych odpadów (skórki banana, kawałka jabłka, gazety, słoika i plastikowego kubka). Wyniki doświadczenia mogli porównać z informacją wyświetloną na tablicy interaktywnej. Po kilkunastu dniach sprawdziły, czy odpady zmieniły się. Dzieci zasypały odpady ziemią.

Badanie kałuży Gimnazjaliści obliczyli parametry fizyczne i chemiczne kałuży. Porównali barwę wody z kałuży z barwą wody ze stawu i wodociągu. Określili jej zapach i pH. Wykonali preparaty mikroskopowe poznając organizmy żyjące w małych zbiornikach wodnych.

Badanie rzeki Krzemionki i gleby Uczniowie określili parametry fizyczne wody (przezroczystość, zapach, zawartość substancji organicznych) a także wyliczyli prędkość rzeki. Pobrali próbki wody i gleby do dalszych badań.

Uczniowie przy użyciu odczynników określili zawartość w wodzie jonów Ca/Mg, NO2, NO3, NH4 i PO4 oraz określili poziom pH wody. W pierwszym badaniu wykorzystali paski wskaźnikowe, w drugim – roztwór wskaźnikowy.

Zbieranie informacji o Krzemionce Uczniowie zbierali informacje o Krzemionce – rzece, która płynie w okolicy. Dowiedzieli się, że nad rzeką żyją bobry, znaleźli ślady ich działalności, rozmawiali z miejscową ludnością o szkodach, jakie pojawiają się w środowisku w związku z ich obecnością.

Badanie temperatury, wilgotności, naświetlenia i hałasu Gimnazjaliści trzecich klas dokonali pomiaru temperatury i wilgotności powietrza, zmierzyli naświetlenie i pomiar hałasu.

Badanie zawartości pyłów w powietrzu Uczniowie sprawdzili zawartość pyłu w powietrzu. Posmarowane wazeliną szkiełka podstawowe umieścili w różnych miejscach: na szkolnym podwórku, bezpośrednio przy poboczu drogi i w dalszej odległości od drogi. Po 3 dniach szkiełka zebrano i oceniono ich stan.

Badanie pH pyłów i pH opadów deszczowych Uczniowie zebrali pył z chodnika i zbadali jego pH przy pomocy papierka wskaźnikowego. Następnie zbadali pH wody deszczowej i pH wody z kałuży. We wszystkich przypadkach odczyn był minimalnie kwaśny.

Wpływ kwaśnych deszczy na kiełkowanie nasion rzeżuchy Uczniowie przygotowali dwie próby: kontrolną (wata nasączona wodą) i doświadczalną (wata nasączona kwaśnym roztworem). Po 4 dniach w pierwszej próbie nasiona wykiełkowały, w drugiej – brak oznak kiełkowania. Próba 1 Próba 2

Badanie zawartości ozonu w powietrzu Uczniowie wykonali również badanie zawartości ozonu w powietrzu przy pomocy papierka wskaźnikowego do oznaczania ozonu. Badanie wykazało, iż w okolicy jest wysoki poziom ozonu.

Sposoby wykorzystania energii słonecznej Wykorzystując zestaw „ Energie odnawialne” uczniowie zbudowali model obrazujący wykorzystanie energii słonecznej do zasilenia oświetlenia oraz...

model wykorzystujący energię słoneczną do napędzania wiatraka. Zajęcia gimnazjalistów wywołały duże zainteresowanie wśród młodszych uczniów.

Zajęcia w Autobusie Energetycznym Grupa uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum uczestniczyła w zajęciach w mobilny centrum edukacyjno – informacyjnym, które przeciwdziała zmianom klimatu. Zajęcia w ekobusie przybliżyły uczniom, w jaki sposób w codziennym życiu można zmniejszyć zużycie energii elektrycznej oraz wody.

Dzieci chętnie i poprawnie odpowiadały na zadane im pytania, dopytywały o różne zagadnienia związane z tematem zajęć. Dla najaktywniejszych były drobne upominki od prowadzących zajęcia.

Nową ekopracownię przyrodniczą wykorzystywali inni nauczyciele w celu przeprowadzania własnych zajęć. Odbywały się w niej także różne spotkania, szkolenia, posiedzenia rady pedagogicznej, zebrania z rodzicami. Lekcja muzyki w szkole podstawowej

Sprawozdanie z przeprowadzonych zadań programu „Moja ekoprzygoda”oraz efektów rzeczowych i ekologicznych zostało przedstawione na uroczystości zakończenia roku szkolnego 2014/2015. Sprawozdania wysłuchali przybyli na uroczystość zaproszeni goście, w tym władze gminy, uczniowie i ich rodzice, nauczyciele oraz pozostali pracownicy szkoły.

Nauczyciel przyrody i biologii mgr Lidia Skoneczna