Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Nauczanie na odległość a standaryzacja materiałów edukacyjnych
Personalizacja kursów e-learningowych
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Komputeryzacja praktyki
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej
DOROBEK NAUKOWY I DYDAKTYCZNY PRACOWNIKÓW WYŻSZYCH UCZELNI W BAZACH DANYCH I BIBLIOTEKACH CYFROWYCH WYSZUKIWANIE I OCENA.
Wstęp do programowania obiektowego
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
To multimedialna platforma e-learningowa z zakresu pediatrii
Kurs CMKP Podstawy zdrowia publicznego
Test Doubles Adam Gabryś , v1.1,
Przypomnienie wiadomości o PowerPoincie
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Źródła: podręcznikopracował: A. Jędryczkowski.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Disability Awareness – a New Challenge for Employees
E-learning… zasady działania korzyści dla środowisk wiejskich Andrzej Wodecki.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Jakub Wołczko W obiektowym świecie… Jakub Wołczko
Komputerowe wspomaganie medycznej diagnostyki obrazowej
Nauka przenosi się do sieci
E-learning (kurs dla uczniów)
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Programowanie w języku C++
1/11 22:26:35 Nauczanie wspomagane komputerowo ● Szkolny system intranetowy jako narzędzie pomocne w nauczaniu ● Nowe, nowoczesne, nowatorskie? Jarek Glapski.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Zarządzanie bezpieczeństwem sieci akademickiej
FUNGEN Wprowadzenie nowoczesnych metod genomiki funkcjonalnej.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.
Wzorce Projektowe w JAVA
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Narzędzia oraz metody prowadzenia szkoleń zdalnych w kształceniu ustawicznym na przykładzie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji. Praktyczne ustalenia w aspekcie edukacyjnym.”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Historie samorzecznictwa w życiu osób z niepełnosprawnościami.
miastoabsolw. Gdańsk74 Warszawa59 Kraków6 Wrocław6 Łódź5 Olsztyn2 Białystok1 Poznań1 Toruń1 Londyn8 Warwick4 Edynburg3 Hamburg1 Aarhus1 Kolding1 Kopenhaga1.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Medycyna personalizowana: farmakoekonomika
III. Wykorzystanie portalu
Od koncepcji po prototyp, czyli przychodzi inżynier do lekarza
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Wypożyczenia międzybiblioteczne w Bibliotece Głównej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie – diagnoza i rokowania Magdalena Kowalska, Izabela.
Oferta edukacyjna skierowana do studentów zagranicznych w Bibliotece Politechniki Gdańskiej Urszula Szybowska Koordynator międzynarodowej współpracy.
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Wypożyczenia międzybiblioteczne w Bibliotece Głównej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie – diagnoza i rokowania Magdalena Kowalska, Izabela.
Zapis prezentacji:

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP„ Uniwersytet Jagielloński, Collegium Medicum Zakład Bioinformatyki i Telemedycyny

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" OBIEKTY DYDAKTYCZNE - PRZYKŁADY Applet Java Kurs WWW Kononowicz A.A., Roterman-Konieczna I.: E-Learning as a New Tool in Medicine Teaching on the Example of an Introductory Statistics Course, Bio-Algorithms and Med-Systems, 2(3), 2006, pp

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" OBIEKTY DYDAKTYCZNE  Obiekt (informatyka) – struktura zawierająca dane i metody służące do wykonywania na danych określonych operacji (enkapsulacja). Każdy obiekt posiada tożsamość, stan i zachowanie.  Obiekt dydaktyczny (ang. learning object, RLO = reusable learning object) – zwarta struktura wielokrotnego użytku, z jasnym celem dydaktycznym, posiadająca przynajmniej trzy wewnętrzne, edytowalne komponenty: treść, aktywności dydaktyczne [interakcja], oraz definicję kontekstu [metadane]  Inne przykłady: animacja, film, model 3D, wirtualny pacjent … [Chiappe, Segovia, & Rincon, 2007]

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" TRUDNOŚCI W ADAPTACJI  „Free rider” problem  Problem przestrzegania praw autorskich  Problem finansowania prac  „Non-invented-here” syndrome  Brak dostępu do źródeł  Brak efektywnej metody wyszukiwania  Brak kompatybilności systemów

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" eViP – projekt mający na celu budowę ogólno-europejskiej bazy danych adaptowanych wirtualnych pacjentów. St George’s, University of London (Wielka Brytania) – koordynatorzy projektu Karolinska Institutet (Szwecja) Medizinische Fakultät der LMU München (Niemcy) University of Warwick (Wielka Brytania) Faculty of Medicine Maastricht University (Holandia) University of Heidelberg (Niemcy) University “Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca (Rumunia) Uniwersytet Jagielloński, Collegium Medicum (Polska) Private University Witten-Herdecke (Niemcy)

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" WIRTUALNY PACJENT  Wirtualny pacjent Program komputerowy symulujący spotkanie lekarza z pacjentem.  Rodzaje wirtualnych pacjentów:  Liniowe  Grafowe  Swobodnego dostępu  Modele matematyczne  Wirtualna rzeczywistość System CASUS,

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" ADAPTACJA (REPURPOSING) - RODZAJE  Kulturowa  Pomiędzy różnymi poziomami nauczania  Pomiędzy różnymi dziedzinami wiedzy  Strukturalna Kononowicz A.A., Stachoń AJ., Roterman-Konieczna I.: Wirtualny pacjent jako narzędzie nauczania problemowego w kontekście europejskiego projektu eViP, e-mentor, 1(23), 2008, pp.26-30,

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" ADAPTACJA - NARZĘDZIA Standardy e-learningu  techniczne - ARIADNE - AICC - IEEE LTCS - IMS -ADL SCORM  medyczne - MedBiquitous Źródło: idt.memphis.edu

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" MedBiquitous Virtual Patient VPD: Tekstowe dane demograficzne i kliniczne symulowanego pacjenta Media Resources: Pliki multimedialne (zdjęcia, filmy, animacje, dźwięki) powiązane z wirtualnym pacjentem. DAM: Węzły modelu dostępności agregują VPD oraz MR które mają być wyświetlone w jednym węźle AM. AM: Określa stany w jakich może znaleźć się aplikacja.

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" REPOZYTORIA 1/2 Miller A., Balasubramaniam C., Fischer M.R., Report on the Management of Intellectual Property in Virtual Patients, 2009

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" REPOZYTORIA 2/2

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" NAKŁAD PRACY  Nasze doświadczenie: > 20 przypadków  Czas zależny od przypadku (10h do 80h +)  Wymaga współpracy - Lekarza specjalisty - Nauczyciela akademickiego - Technologa nauczania

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PODSUMOWANIE  Nie dla każdego przypadku adaptacja jest opłacalna (konieczna wstępna weryfikacja)  Adaptacja jako metoda nauki tworzenia dobrych narzędzi e-nauczania  Studenci jako duża pomoc w adaptacji  W wielu przypadkach adaptacja okazała się bardzo korzystna