IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Zawody przyszłości.
Zespół Szkół w Polkowicach Włodzimierz Olszewski Zdzisław Pólkowski
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej IX Konferencja Czy społeczeństwo informacyjne pobudzi inicjatywy lokalne? Warszawa Wojciech Zieliński.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Definicje operacji.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA W BIELSKU-BIAŁEJ
Praca dyplomowa inżynierska
Paweł Fałat Katedra Informatyki Stosowanej
STUDIA NIESTACJONARNE I-go STOPNIA
Jakość i parametry procesu kształcenia
Multimedialne środowisko nauczania fizyki dla szkół ponadgimnazjalnych
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Bazy danych z zakresu genomiki, biotechnologii i jakości produktów pochodzenia zwierzęcego Jolanta Oprządek, Grażyna Sender, Magdalena Sobczyńska, Łukasz.
UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Zastosowanie normatywnego systemu do zarządzania informacją i dokumentacją górniczą ArchiDeMeS DMG Krzysztof Anders, Jerzy Nowicki, Marian Poniewiera.
Koordynator sekcji komputerowej IRENA FABIAŃSKA. W roku akademickim 2013/2014 zajęcia komputerowe dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku odbywają
Bazy danych, sieci i systemy komputerowe
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Z KLASĄ ..
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Projekt rozwojowy finansowany przez MNiSW pt.: Geoinformatyczny system zabezpieczenia działań operacyjnych związanych z ochroną portów od strony morza.
Uniwersytet Rzeszowski
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Administrowanie sieciami i technologie internetowe Opiekun modułu: dr inż. Tomasz Lech Katedra.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W MRĄGOWIE Technikum Informatyczne.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Technologia kształcenia zawodowego
1. Promotor i skład zespołu menedżerskiego 2. Rozwiązywany problem 3. Wymagania 4. Narzędzia / Technologie 5. Harmonogram 6. Nowe problemy 7. Podsumowanie.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.
Komputerowe wspomagania nauczania w Nanyang Technological University, Singapur Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Nanyang Technological.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Nowa specjalność na II stopniu Informatyki Informatyczne Systemy Mobilne i Przemysłowe Prowadzone przedmioty  Mobilne systemy operacyjne  Komputerowe.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
CENTRUM TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Przemysław Sękalski.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" K. Anders, K. Madziar, M. Jusza, I. Burska, P. Witoński, R. Piramidowicz ĆWICZENIA LABORATORYJNE.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Magdalena GRANOS, „Wirtualny Świat Poezji. Praktyczne ustalenia w aspekcie edukacyjnym.”
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
Smartphony Kamil Miastkowski.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA W BIELSKU - BIAŁEJ Dyplomant: Damian Bajerowski Promotor: Doc. dr inż. Aleksander M. Simon.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
PROJEKT I IMPLEMENTACJA APLIKACJI MOBILNEJ "INFORMATOR UO”. Autor: Marcin Marcinkowski Promotor: Dr Helena Kiriczenko.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
System lokalizacji GPS
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zapis prezentacji:

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania”

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" Plan prezentacji  Witryna internetowa dla dystrybucji materiałów dydaktycznych  Poczta elektroniczna w procesie dydaktycznym  Zarządzanie danymi grup studenckich z wykorzystaniem mobilnej aplikacji bazodanowej  Podsumowanie IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" Struktura witryny internetowej dla dystrybucji materiałów dydaktycznych IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" Struktura i przykłady odwołań do innych witryn internetowych IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" Intensywność odwiedzin i lokalizacja sieciowa IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" Lokalizacja przestrzenna ruchu na witrynie – mapy krajów i miejscowości IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Liczba odwiedzin z użyciem przeglądarek – 8 (6 535)

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Analiza rozdzielczości ekranu

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Wykorzystanie poczty elektronicznej w procesie dydaktycznym Opracowano na podstawie badań przeprowadzonych przez Ross B.: System poczty elektronicznej wspomagający prowadzenie zajęć dydaktycznych. Praca mgr na WZiM PRz. pod opieką dr inż. J. Świerzowicza, Rzeszów, 2007.

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA, „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Opracowano na podstawie badań przeprowadzonych przez Ross B.: System poczty elektronicznej wspomagający prowadzenie zajęć dydaktycznych. Praca mgr na WZiM PRz. pod opieką dr inż. J.Ś wierzowicza, Rzeszów, 2007.

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Opracowano na podstawie badań przeprowadzonych przez Ross B.: System poczty elektronicznej wspomagający prowadzenie zajęć dydaktycznych. Praca mgr na WZiM PRz. pod opieką dr inż. J. Świerzowicza, Rzeszów, 2007.

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Zarządzanie danymi grup studenckich z wykorzystaniem mobilnej aplikacji bazodanowej

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" Przykładowe interfejsy użytkownika mobilnej aplikacji bazodanowej IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA, „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Podsumowanie Wprowadzenie technologii internetowych do procesu kształcenia pozwala na podniesienie jakości procesu kształcenia poprzez m.in. ujednolicenia poziomu zajęć w poszczególnych grupach ćwiczeniowych w ramach danego przedmiotu, opracowanie czy stosowanie jednolitych kryteriów oceny studentów. Przedstawiony prototyp system mobilnego może być z powodzeniem wykorzystany na wyższych uczelniach jako pomoc dla prowadzących laboratoria lub projekty zastępując tradycyjne komputery. Jest prostą implementacją mobilnej aplikacji bazodanowej. Postęp w rozwoju urządzeń przenośnych typu PDA (Personal Digital Asistent) i zaawansowanych telefonów komórkowych może usprawnić wykonywanie uciążliwych i prostych czynności administracyjnych, a skuteczne ich stosowanie może być dobrym przykładem praktycznego zastosowania nowoczesnej technologii informatycznej dla usprawnienia procesów kształcenia.

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Literatura 1.Chruściki P., Świerzowicz J.: Mobilna aplikacja bazodanowa dla zarządzania danymi grup studenckich, „Bazy danych: Struktury, Algorytmy, Metody”, Rozdział 45, Kozielski S., Małysiak B., Kasprowski P., Mrozek D.(red.), WKŁ, Warszawa, 2006, str Ross B.: System poczty elektronicznej wspomagający prowadzenie zajęć dydaktycznych. Praca mgr. na WZiM PRz. pod opieką dr inż. J. Świerzowicza, Rzeszów, Świerzowicz J.: Nowoczesne technologie informatyczne wspomagające zarządzanie procesem dydaktycznym, Dylematy jakości kształcenia w uczelniach wyższych, Praca zbiorowa pod red. K. Rajchela, G. Lwa, A. Szydełko, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów, 2008

Janusz ŚWIERZOWICZ, Irena NOWOTYŃSKA „Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych jako skutecznego narzędzia wspomagającego proces nauczania" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Dziękujemy za uwagę