IV Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska STYCZEŃ 2014
Uświadomienie i przybliżenie uczniom istniejących zagrożeń, z jakimi się mogą spotkać w trakcie niezorganizowanego czasu wolnego Zaznajomienie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa Nauczenie praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy Kształcenie myślenia przyczynowo – skutkowego Wdrażanie do zdrowej rywalizacji Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie z rówieśnikiem i dorosłym Rozwijanie poprawnej komunikacji dziecko-rodzic, rodzic-dziecko, uczeń- uczeń Uświadomienie rodzicom różnorodności terapii stosowanych w pracy z dziećmi i ich wpływu na rozwój dziecka Poznanie sposobów oddziaływań terapeutycznych w środowisku domowym Integrowanie rodziców, skupianie ich wokół realizacji wspólnych celów 4
WARSZTATY Z UCZNIAMI I ICH RODZICAMI 5
Dogoterapia – co to takiego? Jakich problemów dotyczy? Jakie korzyści przynosi? Prezentacja multimedialna 6
Zastosowania praktyczne dogoterapii. Właściwe zachowania w kontaktach z psami – mini pokaz 7
Jak postępować z obcym psem? – rozsypanki zdaniowe. Praca w grupach 8
Turniej wiedzy o bezpieczeństwie
Układanie zdań, historyjek w logiczną całość. Praca zróżnicowana 10 … i kto ma tu rację?
11 Zdrowa rywalizacja
Tworzenie ilustracji z puzzli „Baw się bezpiecznie” 12 Pomoc rodzica się przyda…
Wykonanie plakatu na podstawie otrzymanych tekstów 13 … to nie tylko zabawa … … rodzice też muszą pogłówkować..
14 A to chcę zrobić sam…
Odszukanie właściwej odpowiedzi -mini test Potrafię …tylko patrzcie… 15
17 …ileż tu tego jest…
Co wybrać dla mojego dziecka? 18
..a wy co byście chcieli?.. 19
Tak wyszły nasze prace 21
Nie tak łatwo pracować w grupie.. 22
..widać ekspresję pomysłów?.. 23
..naszą i rodziców?.. 24