MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
Advertisements

Opracowała: Ewa Malasiewicz
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Rodzic jako doradca zawodowy
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Kształcenie praktyczne
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Warsztaty zawodoznawcze
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
1.Projekt i jego realizator 2.Zespół Projektowy 3.Europejski Fundusz Społeczny dla oświaty w Polsce 4.Założenia Projektu 5.Działania i harmonogram Projektu.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
„Kompetencje zawodowe”
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
Zmiany ustawy o systemie oświaty
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp.
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH „Jeśli potrafisz o tym marzyć, to potrafisz także tego dokonać” Walt.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych „Szczęście to jest to.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ Program zajęć dla uczniów szkoły podstawowej 2 spotkanie „Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
KOMPETENCJE vs. KWALIFIKACJE Biuro Karier UAM Kontakt
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 2 Moja.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,KWALIFIKACJE A KOMPETENCJE’’
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 4 WARTOŚCI.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Króla Bolesława Chrobrego Łódź, ul. Drewnowska telefon:
Technik transportu drogowego
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Uniwersalizm i wielowymiarowość kompetencji kluczowych w kontekście edukacji dr Anna Szymczak, prof. nadzw.
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Zapis prezentacji:

MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK PRACY „Prawdziwe bogactwo to nie to, ile twoja praca pozwoli ci zarobić, ale to, kim cię uczyni.” Pellegrino Pino 1952 – włoski aktor, poeta, reżyser

PRACA P…………………… R…………………… A…………………….. C…………………….. A ……………………………….. Praca jest to…………………………..

RYNEK PRACY Popyt na rynku pracy to miejsca pracy oferowane przez przedsiębiorców RYNEK PRACY Podaż na rynku pracy to osoby poszukujące pracy, ich kwalifikacje, kompetencje, umiejętności

Kwalifikacje to zestaw wiedzy i umiejętności wymaganych do realizacji zadań zawodowych (w wybranej specjalności). Wynikają z określonych dokumentów (świadectw, dyplomów, zaświadczeń). Wykwalifikowany pracownik posiada wykształcenie, wiedzę i praktykę w danej dziedzinie, uprawnienia do wykonywania zawodu. Kompetencje to wiedza, umiejętności, postawy odpowiednich do sytuacji., pozwalają realizować pracę zawodowa. Kompetencje łącza się z Twoją wartością na rynku pracy i są Twoim potencjałem zawodowym. KOMPETENCJE A KWALIFIKACJE

KOMPETENCJE KLUCZOWE NA WSPÓŁCZESNYM RYNKU PRACY 1. porozumiewanie się w języku ojczystym 2. porozumiewanie się w językach obcych 3. kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne 4. kompetencje informatyczne 5. umiejętność uczenia się 6. kompetencje społeczne i obywatelskie 7. inicjatywność i przedsiębiorczość 8. świadomość i ekspresja kulturalna

RYNEK PRACY Idealny pracownik - pracodawca poszukuje pracownika do firmy (uczeń - pracodawcą) Idealny pracodawca – pracownik poszukuje pracodawcy (uczeń - pracownikiem) „Nadchodzący czas, to czas umysłowego pracownika, który oprócz formalnego wykształcenia posiada umiejętność praktycznego stosowania wiedzy oraz nawyk nieustannego uczenia się.” PETER DRUKER

WSPÓŁCZESNY RYNEK PRACY PODSUMOWANIE Praca w grupach: Za pomocą symboli na arkuszu papieru scharakteryzuj współczesny rynek pracy

DZIĘKUJEMY I DO ZOBACZENIA WKRÓTCE Opracowanie: Radosława Kompowska-Marek, Małgorzata Polkowska, Beata Grzelak