Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Advertisements

Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Od pomysłu do biznesu warsztaty dla startupów
BISNEP Business and Innovation Support for North-East Poland
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Life Science Kluster Kraków Kraków, ul. Gronostajowa 7
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Dr Zbigniew Krzewiński
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ALBA THYMENT Sp
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Oferta dla biznesu Lublin, r.. Biuro Rozwoju i Kooperacji PL Jednostka ogólnouczelniana Cele, m.in.: doradztwo i konsultacje w zakresie przygotowywania.
CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński
opis projektu jednym zdaniem
Innowacje w sektorze usług
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Gospodarka oparta na danych. Przyszłość zaawansowanej.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Copyright Universum 2009 Zatrudniamy ok. 200 osób na 5 kontynentach. Siedziba główna Universum znajduje się w Sztokholmie. Zaufało nam ponad klientów,
© 2014 IBM Corporation Spojrzeć na swój biznes oczami własnych klientów Jak analizować i poprawiać Customer Experience Aleksander W. Oleszkiewicz Customer.
Tworzymy środowisko wsparcia dla innowacyjnych biznesów Start-up Przedsiębiorstwa z innowacyjnym pomysłem biznesowym.
COMARCH SA Klientów Klientów Klientów Klientów Klientów Zwieńczenie 18 letniego doświadczenia Comarch.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Prezentacja pomysłu WPISAĆ NAZWĘ POMYSŁU Przedmiot biznesu TU UZUPEŁNIA POMYSŁODAWCA.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Slajd nr 1 Strategiczne Zarządzanie Marketingowe Specjalność II stopnia.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Bankowość w telefonie.
Model biznesowy.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
Projekt strategii sprzedaży Przemysław Mańkowski
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Do not put content on the brand signature area ING BANK ŚLĄSKI Pierwsza kompleksowa platforma handlowo - aukcyjna 1.
Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata.
ALEJA POLSKICH INNOWACJI 15 września 2016, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego.
Warsztaty z tworzenia modeli biznesowych Świecie, dnia 19 listopada 2015.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
MODUŁ V Model biznesowy
Nazwa, logo i motto firmy
Prezentacja biznesplanu
Ramowy program studiów
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
GTS Shared Infrastructure (GSI)
Pakiet atrakcyjnych rozwiązań dla biznesu
Elżbieta Książek Poznański Park Naukowo-Technologiczny s
Zgłoszenie do konkursu
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Największa na świecie sieć wspierająca MŚP w internacjonalizacji.
Zapis prezentacji:

Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING

‘Są na świecie: FIRMY, KTÓRE TWORZĄ RZECZYWISTOŚĆ… FIRMY, KTÓRE OBSERWUJĄ JAK RZECZYWISTOŚĆ SIĘ TWORZY… FIRMY, KTÓRE ZASTANAWIAJĄ SIĘ, CO SIĘ WYDARZYŁO…” Peter F. Drucker Do której grupy należysz?

Są firmy, które rosną…

…i takie, które spadają

…dlaczego? …to niestety nie takie proste, żeby jednoznacznie odpowiedzieć…

Czy może te firmy były źle zarządzane? błędy zarządzania

A może oferta była nietrafiona, konkurencja zbyt silna? błędy zarządzania nietrafiony produkt silna konkurencja

A może firmy te nie były innowacyjne? błędy zarządzania nietrafiony produkt silna konkurencja brak innowacyjności

Jak myśleć o innowacji w biznesie, żeby zminimalizować prawdopodobieństwo porażki?

Klient ma pewną ‘pracę’ do wykonania (chce osiągnąć określoną korzyść) i kupuje produkty, które wykonują za niego tę pracę.

Wartość a model biznesowy struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości Źródło: A. Ostervalder, Business Model Generation

Gdzie tutaj znajduje się technologia?

Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości Źródło: A. Ostervalder, Business Model Generation TU???

Które z tych playerów są inne?

innowacyjny produkt…

cool iPod cost structure lifestyle brand “high-end” consumer prod. & softw. design hardware & softw. dev. hardware revenues Apple stores dealer network hardware suppliers brand management hardware distribution źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure

Ale to samo możemy powiedzieć o wielu produktach…

cool iPod cost structure lifestyle brand “high-end” consumer prod. & softw. design hardware & softw. dev. hardware revenues iTunes multimedia downloads e-commerce multimedia rights mgmt content management content producers Apple stores dealer network multimedia revenues hardware suppliers brand management hardware distribution content distribution content źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure

źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure Technologia? cool iPod multimedia downloads content management prod. & softw. design hardware & softw. dev. e-commerce iTunes

Innowacja może być różnoraka produkt technologia proces model biznesu

produkt technologia proces model biznesu Wzrost marży w wyniku innowacji w porównaniu z konkurentami [Source: IBM, CEOs are expanding the innovation horizon: important implications for CIOs]

model biznesu [Source: IBM, Global CEO Study 2006]

technologia jest sposobem na dostarczenie wartości, a nie wartością per se

Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości TU! I TU! I (niestety) TU…

Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości TU! I TU! I (niestety) TU… <

Dziękuję. więcej na: