Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING
‘Są na świecie: FIRMY, KTÓRE TWORZĄ RZECZYWISTOŚĆ… FIRMY, KTÓRE OBSERWUJĄ JAK RZECZYWISTOŚĆ SIĘ TWORZY… FIRMY, KTÓRE ZASTANAWIAJĄ SIĘ, CO SIĘ WYDARZYŁO…” Peter F. Drucker Do której grupy należysz?
Są firmy, które rosną…
…i takie, które spadają
…dlaczego? …to niestety nie takie proste, żeby jednoznacznie odpowiedzieć…
Czy może te firmy były źle zarządzane? błędy zarządzania
A może oferta była nietrafiona, konkurencja zbyt silna? błędy zarządzania nietrafiony produkt silna konkurencja
A może firmy te nie były innowacyjne? błędy zarządzania nietrafiony produkt silna konkurencja brak innowacyjności
Jak myśleć o innowacji w biznesie, żeby zminimalizować prawdopodobieństwo porażki?
Klient ma pewną ‘pracę’ do wykonania (chce osiągnąć określoną korzyść) i kupuje produkty, które wykonują za niego tę pracę.
Wartość a model biznesowy struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości Źródło: A. Ostervalder, Business Model Generation
Gdzie tutaj znajduje się technologia?
Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości Źródło: A. Ostervalder, Business Model Generation TU???
Które z tych playerów są inne?
innowacyjny produkt…
cool iPod cost structure lifestyle brand “high-end” consumer prod. & softw. design hardware & softw. dev. hardware revenues Apple stores dealer network hardware suppliers brand management hardware distribution źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure
Ale to samo możemy powiedzieć o wielu produktach…
cool iPod cost structure lifestyle brand “high-end” consumer prod. & softw. design hardware & softw. dev. hardware revenues iTunes multimedia downloads e-commerce multimedia rights mgmt content management content producers Apple stores dealer network multimedia revenues hardware suppliers brand management hardware distribution content distribution content źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure
źródło: ARVETICA value propositiondistribution & communication customer segmentskey activitieskey resources key partnerscustomer relationship revenuescost structure Technologia? cool iPod multimedia downloads content management prod. & softw. design hardware & softw. dev. e-commerce iTunes
Innowacja może być różnoraka produkt technologia proces model biznesu
produkt technologia proces model biznesu Wzrost marży w wyniku innowacji w porównaniu z konkurentami [Source: IBM, CEOs are expanding the innovation horizon: important implications for CIOs]
model biznesu [Source: IBM, Global CEO Study 2006]
technologia jest sposobem na dostarczenie wartości, a nie wartością per se
Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości TU! I TU! I (niestety) TU…
Miejsce technologii w modelu biznesowym struktura kosztówstrumienie przychodów kluczowi partnerzy kluczowe czynności kluczowe zasoby segmenty klientów kanały dystrybucji i komunikacji relacje z klientami propozycja wartości TU! I TU! I (niestety) TU… <
Dziękuję. więcej na: