Syndrom Baby Jagi Czy rodzice boją się wypuścić dzieci na dwór?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Oto my !  Uczniowie spędzający czas w świetlicy
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Organizacja pracy przedszkola
Nigdy nie zjeżdżaj na sankach w pobliżu dróg
Dzik jest dziki, dzik jest zły, dzik ma bardzo ostre kły. Kto spotyka
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
„Zainteresowania naszych rówieśników”.
Bezpieczeństwo zimowego wypoczynku
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
OPIEKUN/KA DO DZIECKA.
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie!
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Komputer - przyjaciel czy wróg?
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
im. MARII KONOPNICKIEJ w WIETLINIE
ANKIETA.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
„BEZPIECZNE FERIE 2014”.
W zdrowym ciele zdrowy duch
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Dziecięca liga polsko-czeska. Prace nad realizacją projektu odbywały się w Szczyrku.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Prezentacja 1.
kilka słów o projekcie: „RATUNKU! POMOCY! NIE BOJĘ SIĘ, UDZIELĘ JEJ!”
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
mgr Małgorzata Piasecka
Bezpieczne ferie zimowe.
Jak je spędzałem :D. Super czas spędziłem z dziadkiem i babcią! Graliśmy w różne gry, chodziliśmy na spacery i razem oglądaliśmy filmy. Było bardzo fajnie.
Natura, kultura, nauka, przygoda... czyli o edukacji przyrodniczej w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie Dr inż. Julia Dobrzańska Dział Edukacji Muzealnej,
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Rady na wakacje bez mamy i taty. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bezpieczne Wakacje Jak zachować się podczas wakacji, czyli jak wypoczywać z głową Marcin Dziwiński.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Aleksander Kuliński klasa II A
Jak korzystać z komputera?
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A. Mickiewicza w Dąbrowie Górniczej
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
BĄDŹ BEZPIECZNY W WAKACJE
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Dobre rady na:.
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Bezpieczeństwo podczas wakacji
PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2
Bezpieczne ferie 2017 Dagna Więckowska kl. V c.
Imię i nazwisko nauczyciela
Imię i nazwisko nauczyciela
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
BEZPIECZNE WAKACJE CZYLI ….
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
KINGA JUCHNIEWICZ KLASA 4A.
Zapis prezentacji:

Syndrom Baby Jagi Czy rodzice boją się wypuścić dzieci na dwór? dr Marta Jermaczek-Sitak martasitak@gmail.com J.M.Szancer

Zespół deficytu natury

„Troska dorosłych o środowisko oraz towarzyszące jej zaangażowanie jest bezpośrednio związane z udziałem w takich „zajęciach na łonie przyrody”, jak samodzielne wyprawy do lasu, chodzenie po górach, łowienie ryb i polowanie, doświadczone w dzieciństwie, a konkretnie przed 11 rokiem życia.” Richard Louv (z badań Nancy Well i Kristi Lekies, 2006)

Liczne badania pokazują radykalne ograniczenie możliwości samodzielnego poruszania się dzieci w wieku szkolnym od lat 80-tych XX wieku. Czego boją się rodzice? - ruch uliczny - lęk przed nieznajomymi (szaleńcy, pedofile, narkomani, porywacze itp.) - irracjonalny, niewyjaśniony lęk

Syndrom Baby Jagi „Strach to największa siła (…) jaka oddziela dziecko od wszystkich niezbędnych do prawidłowego rozwoju dobrodziejstw kontaktu z naturą.” „Dzieci i dorośli zaczynają widzieć przyrodę jako swojego naturalnego wroga – Babę Jagę zastępującą inne, trudniejsze do zidentyfikowania powody do strachu.” Richard Leuv

Syndrom Baby Jagi

Ankieta Jak spędzają czas dzieci w wieku szkolnym? Jak spędzali czas ich rodzice, gdy chodzili do szkoły? Czy dzieci mają swobodny kontakt z przyrodą? Czy rodzice ograniczają im ten kontakt? Czy mają możliwość swobodnej eksploracji przyrody? Czy przyroda postrzegana jest jako zagrożenie?

Respondenci - 35 rodziców dzieci w wieku szkolnym - głównie osoby z wyższym wykształceniem (86%) - mieszkańcy dużych miast (51%) - z jednym (37%) lub dwójką dzieci (46%) - najstarsze dziecko w wieku 6-10 lat (60%)

Ile godzin w ciągu dnia zajmuje... swobodna zabawa na dworze Ile czasu zajmowała, kiedy byłeś/aś dzieckiem? Ile czasu zajmuje Twoim dzieciom?

Ile godzin w ciągu dnia zajmuje... swobodna zabawa na dworze Ile czasu zajmowała, kiedy byłeś/aś dzieckiem? Ile czasu zajmuje Twoim dzieciom? zorganizowana zabawa na dworze (np.sport) Ile czasu zajmowała, kiedy byłeś/aś dzieckiem? Ile czasu zajmuje Twoim dzieciom?

Ile godzin w ciągu dnia zajmuje... czas spędzany na dworze - łącznie Ile czasu zajmował, kiedy byłeś/aś dzieckiem? Ile czasu zajmuje Twoim dzieciom?

Ile godzin w ciągu dnia zajmuje... czas spędzany na dworze - łącznie Ile czasu zajmowała, kiedy byłeś/aś dzieckiem? Ile czasu zajmuje Twoim dzieciom? swobodna zabawa w domu (bez komputera) Ile czasu zajmowała, kiedy byłeś/aś dzieckiem? Ile czasu zajmuje Twoim dzieciom?

Ile godzin w ciągu dnia zajmuje... zajęcia pozalekcyjne (pod dachem) Ile czasu zajmowały, kiedy byłeś/aś dzieckiem? Ile czasu zajmują Twoim dzieciom? gry komputerowe, filmy, bajki Ile czasu zajmowały, kiedy byłeś/aś dzieckiem? Ile czasu zajmują Twoim dzieciom?

Na jakie aktywności pozwalają rodzice swoim dzieciom?

Które umiejętności są przydatne dla dziecka w wieku szkolnym?

Jak daleko od domu...? Na jaką odległość można pozwolić oddalić się dzieciom? (samodzielnie lub z rówieśnikami) A jak to było, kiedy byliśmy dziećmi?

Czy to są odpowiednie miejsca dla dzieci?

Jak często dziecko bywa w...

Czy dziecko mogłoby bawić się w tych miejscach – samo lub z rówieśnikami?

Czego boi się Pan/Pani w lesie?

Dziecko idzie samo lub z rówieśnikami do lasu. Czy wymienione zagrożenia są znaczące?

NIE Czy pojechał(a)by Pan/i z dzieckiem na wakacje w miejsce, gdzie występują wymienione zwierzęta? NIE

NIE Czy dziecko mogłoby się samodzielnie oddalać i bawić w miejscach, gdzie występują wymienione zwierzęta? NIE

J.M.Szancer