Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

Praca domowa w procesie dydaktycznym
Planowanie pracy nauczyciela
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Innowacja o charakterze organizacyjno – programowo - metodycznym dla pierwszego etapu kształcenia Spędzajmy aktywnie czas wolny Łódź 2008.
Opracowanie: Joanna Dembowa. rozporządzenia o nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego (z 23 grudnia 2008 r.). ustawa.
Opracowanie: Joanna Dembowa
Metody nauczania i uczenia się ruchu
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Przedszkole nr 110 w krakowie SPRAWODANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDYKACYJNEGO „MAMO,TATO WOLĘ WODĘ” w roku szkolnym 2013/2014 przez filię Samorządowego.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Model treści nauczania
Scenariusz lekcji pływania.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Dr doc. Krzysztof Skalik
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
PLANOWANIE LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Idea oceniania kształtującego
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Cele kształcenia.
Treści kształcenia.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im
W większości krajów europejskich kryteria klasyfikacji, odnoszące się do ucznia, który określony jest mianem uzdolnionego, dotyczą zarówno wyników testów.
Scenariusz lekcji doskonalenia pływania.
mgr Zofia Wasilewska – Sobolewska dr Krzysztof Ludwik Sobolewski
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Metodyka rekreacji ruchowej
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Metody nauczania ćwiczeń ruchowych
Ewaluacja szkoleń w Alytus
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Program nauczania dla zawodu
Zapis prezentacji:

Adam Grabowski

 Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika ułatwiającego realizację treści programowych  Planowanie i rozsądne gospodarowanie czasem lekcji  Przekaz wiedzy

 Trafność - pozwala na realizację tematu, a co za tym idzie treści programowych.  Stopień trudności – pozwalający lub nie, wykonywać dane zadania ruchowe, zmierzające do wypełnienia treści programowych.  Intensywność – sposób wykonywania zadanego ćwiczenia, bądź ciągu zadań, które mogą być motorem lub hamulcem realizacji tematu, który wypełnia treści programowe, mimo trafności i odpowiedniego stopnia trudności.

Metody kształcenia i wychowania fizycznego wg. kryteriów psychologiczno- pedagogicznych 1. Metody odtwórcze (reproduktywne) - naśladowcza ścisła - zadaniowa ścisła 2. Metody aktywizujące osobowość ucznia - ilustracji lub opowieści ruchowej - zabawowa klasyczna - zadaniowa - bezpośredniej celowości ruch - programowego uczenia się i usprawniania 3. Metody twórcze - ruchowej ekspresji twórczej - problemową

1. Stawiania zadań dodatkowych 2. Obwodowo-stacyjna 3. Tor przeszkód 4. Ćwiczenia ze współćwiczącym

Gradacja, czyli hierarchia poświęconego czasu na poszczególne części lekcji  Nauka nowych elementów (umiejętności) - ok. 25’  Doskonalenie nabytych umiejętności – ok. 20’  Rozgrzewka – 10 – 12’  Ćwiczenia rozluźniająco-uspokajające – 3-5’  Czynności organizacyjno porządkowe – 3-5’  Omówienie lekcji – ok. 3’

Podczas lekcji nie ma rzeczy ważnych lub mniej ważnych, wszystkie są jednakowo WAŻNE!!! Ich ważność nie wynika z czasu im poświęconego

 Zrozumiały  Odpowiedni czasowo  Na temat  Interesujący

Adam Grabowski