Adam Grabowski
Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania) Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika ułatwiającego realizację treści programowych Planowanie i rozsądne gospodarowanie czasem lekcji Przekaz wiedzy
Trafność - pozwala na realizację tematu, a co za tym idzie treści programowych. Stopień trudności – pozwalający lub nie, wykonywać dane zadania ruchowe, zmierzające do wypełnienia treści programowych. Intensywność – sposób wykonywania zadanego ćwiczenia, bądź ciągu zadań, które mogą być motorem lub hamulcem realizacji tematu, który wypełnia treści programowe, mimo trafności i odpowiedniego stopnia trudności.
Metody kształcenia i wychowania fizycznego wg. kryteriów psychologiczno- pedagogicznych 1. Metody odtwórcze (reproduktywne) - naśladowcza ścisła - zadaniowa ścisła 2. Metody aktywizujące osobowość ucznia - ilustracji lub opowieści ruchowej - zabawowa klasyczna - zadaniowa - bezpośredniej celowości ruch - programowego uczenia się i usprawniania 3. Metody twórcze - ruchowej ekspresji twórczej - problemową
1. Stawiania zadań dodatkowych 2. Obwodowo-stacyjna 3. Tor przeszkód 4. Ćwiczenia ze współćwiczącym
Gradacja, czyli hierarchia poświęconego czasu na poszczególne części lekcji Nauka nowych elementów (umiejętności) - ok. 25’ Doskonalenie nabytych umiejętności – ok. 20’ Rozgrzewka – 10 – 12’ Ćwiczenia rozluźniająco-uspokajające – 3-5’ Czynności organizacyjno porządkowe – 3-5’ Omówienie lekcji – ok. 3’
Podczas lekcji nie ma rzeczy ważnych lub mniej ważnych, wszystkie są jednakowo WAŻNE!!! Ich ważność nie wynika z czasu im poświęconego
Zrozumiały Odpowiedni czasowo Na temat Interesujący
Adam Grabowski