California Cooperative Bank Jakub Bielecki
California Cooperative Bank Plan prezentacji 1. Przedstawienie problemu 2. Założenia modelu 3. Wyniki symulacji 4. Analiza wrażliwości 5. Wnioski
California Cooperative Bank Opis problemu Bank chce stawić czoła standardom osiągniętym przez konkurencję, W tym celu musi on skrócić czas oczekiwania klientów na obsługę.
California Cooperative Bank Opis problemu Tworzenie się kolejek:
California Cooperative Bank Opis problemu Ile okienek kasowych i stanowisk menedżerskich powinno być dostępnych by Bank Kalifornijski sprostał wyzwaniu rzuconemu przez konkurencję?
California Cooperative Bank Założenia modelu Założenia dotyczące rozkładów czasu obsługi oraz rozkładu odstępów między zgłoszeniami klientów sformułowano na podstawie obserwacji pracowników.
California Cooperative Bank Założenia modelu Ponadto przyjęto, iż: Ponadto przyjęto, iż: klienci, którzy przybyli do banku przed jego zamknięciem zostaną obsłużeni nawet jeśli przedłuży to pracę kasy ponad 8 godzin jeśli w chwili przybycia klienta więcej niż jedna kasa jest wolna, wybiera on tę, która dłużej pozostaje „bezczynna”
California Cooperative Bank Wyniki symulacji Dla ośmiu okienek kasowych średni czas oczekiwania klienta wyniósł 57 sekund!!! 73 % klientów czekało krócej niż półtorej minuty. Trzy stanowiska menedżerskie gwarantują średni czas oczekiwania na poziomie półtorej minuty, zaś 86 % klientów czeka krócej niż 5 minut.
California Cooperative Bank Analiza wrażliwości 5 kas 6 kas 7 kas 8 kas 9 kas średni czas odch. stand krócej niż 90 sekund 2 % 8 % 24 % 73 % 94 % Okienka kasowe
California Cooperative Bank Analiza wrażliwości Podjęto próbę zwiększenia efektywności pracy menedżerów poprzez wprowadzenie tzw. kasy szybkiej obsługi. Stanowiska menedżerskie
California Cooperative Bank Wnioski Bank Kalifornijski powinien dysponować ośmioma okienkami kasowymi oraz trzema stanowiskami menedżerskimi jeśli zamierza sprostać wyzwaniom rzuconym przez konkurencję.