Opracowanie krajowych standardów orzekania w zakresie dopuszczenia do szkolenia na prawo jazdy kandydatów na kierowców z dysfunkcjami organów ruchu i słuchu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak działają nasze mięśnie w stanie nieważkości
Advertisements

DROGA HAMOWANIA.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Ruch układów złożonych
Kierowca samochodów ciężarowych.
OBSŁUGA TECHNICZNA: SKODA FABIA.
Układ ruchu.
ZASTOSOWANIE METODY OWAS DO OCENY ZAGROŻEŃ ZDROWOTNYCH
Grupa projektów Koła Naukowego „Techniki w Medycynie”
Wypadek !!! - co robić ??? Karta motorowerowa w gimnazjum
Zmiany dla kierowców od 19 stycznia 2013r.
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Bezpieczeństwo rowerzysty
nowy rodzaj zaopatrzenia ortopedycznego kończyny górnej
Prędkość i hamowanie.
OBSŁUGA TECHNICZNA: TOYOTA YARIS.

JAK ZAPARKOWAĆ SIĘ ABY BYŁO DOBRZE ;)
Budowa i wyposażenie roweru.
Rehabilitacja w zapaleniu wielomięśniowym i skórno – mięśniowym
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
Rower – historia, budowa, konserwacja
Nie bać się mechatroniki
VIII Dolnośląski Festiwal Nauki Wrocław 2005
Bezstresowa jazda kierowcy
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
im. Marcelego Nenckiego
Uaktywnianie i wykorzystywanie opcji INDEKS DOLNY i INDEKS GÓRNY w programie MSWord Klikaj, by przejść na kolejny slajd.
Celem głównym programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i.
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
„Bądź bezpieczny na drodze”
Urządzenia wejściowe interfejsu: Czynne Bierne Sygnały odbierane przez pojazd z otoczenia Sygnały wysyłane zgodnie z wolą kierowcy Sygnały fizjologiczne.
Wszystkie dzieci nasze są Czarna Woda,
Rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem.
Skrzynia biegów SB wałów siłownik pneumatyczny pokrywa sterująca
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Wprowadzenie do golo Carcare go offline, live online.
Pracowni Badań Psychologicznych Kierowców
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
Ćwiczenia kończyny górnej z wykorzystaniem biofeedbacku SYSTEM PABLO
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
Sterownik zwrotnic WS90E
Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 7: Układy hamulcowe.
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego Toruń, ul. Polna 109/111 Toruń,
Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego Państwowy Instytut Badawczy Zdjęcie: mgr inż.
Egzamin praktyczny Kat. A, A2, A1, AM Toruń, kwiecień 2013 r.Opracował: Mariusz Mąka.
systemy logistyczne 2 M.Stanisławski
AKTYWNY SAMORZĄD POWIAT SĘPOLEŃSKI. ZAŁOŻENIA PROGRAMU Niezwykle ważną rolę w obszarze ochrony osób niepełnosprawnych przed wykluczeniem społecznym zgodnie.
STANOWISKO PRACY UCZNIA
POSADZKI i PODKŁADY PODŁOGOWE kompleksowa oferta.
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Diagnostyka układu hamulcowego
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
ZNAKI PIONOWE NAKAZU Nakaz jazdy w prawo przed znakiem
WPŁYW ODRUCHÓW PIERWOTNYCH NA ROZWÓJ RUCHOWY MAŁEGO DZIECKA
ELEMENTY DROGI POBOCZE CHODNIK RÓW POBOCZE PARKING DROGA DLA ROWERÓW
Zarzuty wobec NFZ: Jeden pacjent jedna choroba – Fundusz finansuje leczenie tylko jednej choroby. 2. Jeden pacjent jedna kończyna – Fundusz finansuje leczenie.
Budowa roweru – układ jezdny, napędowy, hamulcowy i elektryczny
PROJEKT LABIRYNT.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Opracowanie krajowych standardów orzekania w zakresie dopuszczenia do szkolenia na prawo jazdy kandydatów na kierowców z dysfunkcjami organów ruchu i słuchu Temat badawczy nr: DDS-110-BN/2014 DDS-110-BN/2015 Artur Paczkowski

2 Główne zadanie badawcze 2014 r. Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu

3 Kategorie dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu  Dysfunkcja obu kończyn górnych  Dysfunkcja jednej kończyny górnej (prawej)  Dysfunkcja jednej kończyny górnej (lewej)  Dysfunkcja jednej kończyny dolnej (prawej)  Dysfunkcja jednej kończyny dolnej (lewej)  Dysfunkcja kończyny górnej i dolnej (niedowład strony prawej)  Dysfunkcja kończyny górnej i dolnej (niedowład strony lewej)  Dysfunkcja obu kończyn dolnych (paraplegia)  Dysfunkcja cztero kończynowa (tetraplegia)  Mózgowe porażenia dziecięce (cztero kończynowe) + neurologiczne  Karłowatość w różnych proporcjach ciała  Dystrofie mięśniowe  Reumatoidalne zapalenie stawów  Stwardnienie rozsiane  Dysfunkcja słuchu  Dysfunkcje sprzężone

4 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: bez pedału sprzęgła

5 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: zmodyfikowany pedał hamulca

6 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: ręcznie sterowany hamulec roboczy

7 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: zmodyfikowany hamulec postojowy

8 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD:25.01 zmodyfikowany pedał przyspieszenia

9 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: przyspieszenie sterowane ręcznie

10 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: pedał przyspieszenia po lewej stronie

11 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 30.06, wypiętrzona podłoga, podparcie pięty lub nogi

12 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: przegroda przed pedałami hamowania i przyspieszania

13 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: urządzenia sterowania obsługiwane bez negatywnego wpływu na kierowanie i obsługę

14 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: urządzenia sterowania obsługiwane bez konieczności puszczenia kierownicy i akcesoriów prawą ręką

15 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: układ kierowniczy z aktywnym wspomaganiem

16 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.05, zmodyfikowana kierownica, fotel kierowcy na dobrej wysokości obserwacyjnej

17 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: kierowanie nożne

18 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: alternatywny system kierownicy

19 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.11, gałka na kierownicy, szyna ortopedyczna ręki na kole kierownicy

20 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: 40.11, gałka na kierownicy, szyna ortopedyczna ręki na kole kierownicy

21 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu KOD: pas bezpieczeństwa szelkowy

22 Diagnozowanie możliwości prowadzenia dostosowanych samochodów według kategorii dysfunkcji narządów ruchu, neurologicznych oraz słuchu

23 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Artur Paczkowski Kierownik Pracowni Szkolenia Kierowców Przemysłowy Instytut Motoryzacji tel: , kom: