Uczeń zdolny wyzwanie dla rodziców, problem dla wszystkich? Na przykładzie eksperymentu realizowanego w latach 2004-2015 w Gimnazjum Dwujęzycznym nr 42.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.
Advertisements

Figury płaskie-czworokąty
Konstrukcje trójkątów
W Krainie Czworokątów.
Maria Pera Bożena Hołownia Agnieszka Skibińska
Okręgiem o środku O i promieniu r nazywamy zbiór punktów płaszczyzny, których odległości od punktu O są równe r r - promień okręgu. r O O - środek.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
CZWOROKĄTY Patryk Madej Ia Rad Bahar Ia.
Czworokąty Wykonał: Tomek J. kl. 6a.
Przedstawiam wzory na obliczanie
MATEMATYKA.
Figury geometryczne Opracowała: mgr Maria Różańska.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Figury płaskie.
KWADRAT PROSTOKĄT RÓWNOLEGŁOBOK ROMB TRAPEZ CZWOROKĄTY.
TROJKĄTY Trójkąty dzielimy na: Trójkąt równoboczny Trójkąt prostokątny
CZWOROKĄTY ZADANIA.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Wykonała: mgr Renata Ściga
Definicje matematyczne - geometria
POLA WIELOKĄTÓW.
ZASTOSOWANIE GRANIASTOSŁUPÓW NA CO DZIEŃ
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
,, W KRAINIE CZWOROKĄTÓW ,, Adam Filipowicz VA SPIS TREŚCI
Trójkąty i ich własności
Prezentacja A.Burghardt
Graniastosłupy proste i nie tylko
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Pole i objętość graniastosłupów i ostrosłupów- powtórzenie wiadomości
Graniastosłupy.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
Figury płaskie I PRZESTRZENNE Wykonała: Klaudia Marszał
Podstawowe własności trójkątów
Wykonali: Magdalena Pędrak Weronika Stalmach Ireneusz Tabaszewski
GRANIASTOSŁUPY PROSTE.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Czworokąty.
Własności wielokątów.
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Przygotowała Zosia Orlik
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Pole trójkąta Zadania.
Czworokąty Opr. Elżbieta Brożyńska.
Własności figur płaskich
Pola i obwody figur płaskich.
CZWOROKĄTY Autor: Anna Mikuć START.
Kwadrat -Wszystkie boki są jednakowej długości,
Konkurs pt. ”Matematyka wokół nas”. Własności figur płaskich- trójkąty
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
POLA FIGUR I RESZTA.
Czworokąty 1. Czy znasz te czworokąty? 2. Uzupełnij schemat.
Co to jest wysokość?.
Bryła obrotowa - to bryła geometryczna ograniczona powierzchnią powstałą w wyniku obrotu figury płaskiej dookoła prostej (nazywanej osią obrotu ).
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
FIGURY GEOMETRYCZNE Pracę wykonali : Adam Nikodem Maksym Wróbel Bartłomiej Kaleta Szata graficzna i efekty: Adam Nikodem Materiały: Maksym Wróbel Bartłomiej.
Prostopadłościan i sześcian.
FIGURY PŁASKIE.
Figury płaskie.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Czworokąty i ich własności
CZWOROKĄTY i ich własności
Pole powierzchni graniastosłupów.
Rodzaje i własności trójkątów
Opracowała: Justyna Tarnowska
Pola figur płaskich.
opracowanie: Ewa Miksa
CZWOROKĄTY Autor: Anna Mikuć START.
Zapis prezentacji:

Uczeń zdolny wyzwanie dla rodziców, problem dla wszystkich? Na przykładzie eksperymentu realizowanego w latach w Gimnazjum Dwujęzycznym nr 42 w Warszawie Maria Mędrzycka

Autorki i realizatorki Maria Mędrzycka Agnieszka Radziszewska Elżbieta Jabłońska Serdecznie podziękowania dla prof. Wacława Zawadowskiego za objęcie opieką, dr Jerzego Bednarczuka za wskazówki do programu i wsparcie

Kto to jest uczeń zdolny? Zdolny do czego? Zdolny w jakim kierunku? Zdolny 13 – 15 latek Pomyśl, JAK jesteś mądry, a nie JAKI jesteś mądry. Gardner

Co wpływa na rozwój talentu? szkołarówieśnicy rodzina motywacja twórczość Wybitne zdolności intelektualne TALENT

Historia 2004/5 – rozpoczęcie eksperymentu 2005/6 – wchodzi drugi rocznik 2006/7 – początek udziału w OMG, wchodzi trzeci rocznik 2007/8 2008/9 2009/ / /12 – klasy dwujęzyczne, dwie na poziomie 2012/ / /15

Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Dorysuj strzałki na siatce sześcianu, aby można było zbudować sześcian wyglądający tak jak na rysunku obok wiedząc, że wszystkie jego ściany boczne wyglądają tak samo.

Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Pigwa, pogwa i pagwa to trzy gatunki owoców. Jeżeli siedem pigw waży tyle samo co cztery pogwy, a pięć pogw waży tyle samo co sześć pagw, to jaka jest kolejność tych owoców pod względem ciężaru (od najlżejszego do najcięższego)? 7 pigw = 4 pogwy 5 pogw = 6 pagw 35 pigw = 20 pogw = 24 pagw Pigwa < pagwa < pogwa

Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Butelka ma pojemność 2/3 litra. W butelce znajduje się sok, który zajmuje 75% jej pojemności. Ile soku pozostanie w butelce po odlaniu z niej 2/5 litra tego soku? Soku w butelce mamy ½ litra 1/2 - 2/5 = 1/10

Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Największy prostokąt zawarty w pewnym trapezie ma pole 777 cm 2 i jeden z boków pokrywający się z krótszą podstawą. Najmniejszy prostokąt zawierający ten trapez ma pole 888 cm 2 i jeden z boków pokrywający się z dłuższą podstawą trapezu. Oblicz pole trapezu.

Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Sześcian włożono do naczynia z farbą stawiając go na jednej ze ścian. Ściany sześcianu zostały pomalowane do ¼ wysokości. Jaką część powierzchni całego sześcianu zamalowano w ten sposób?

Metody pracy Praca zespołowa Projekty indywidualne Zadania problemowe Tworzenie własnych zadań Indywidualne Programy Nauki Zadania zróżnicowane, rozwijające i osiągalne Biblioteka matematyczna pod ręką ZSM i mecze matematyczne

Zadania nieszablonowe: Z czterech kawałków łańcuszka zbuduj bransoletkę: Rozcięcie: 3 grosze Zagięcie: 2 grosze Wolno wydać tylko 15 gorszy

Z dwóch prostokątnych trójkątów równoramiennych zbudowano trapez prostokątny. Jakie jest pole tego trapezu, jeśli pole trójkąta jest równe 10? Ciekawe zadania, ciekawe rozwiązania

Wykaż, że wartość wyrażenia jest wielkością stałą, niezależnie od zmiennej a. Oblicz tę stałą.

Okrąg o środku w punkcie O przechodzi przez punkt S, zaś okrąg o środku S przechodzi przez punkt O. Okręgi te przecinają się w punktach A i B. Jaką miarę ma kąt AOB? Ciekawe zadania, ciekawe rozwiązania OS A B

Opinie rodziców Bardzo efektywne są zajęcia szkolne "nieprogramowe” tzn. mające trzy cechy: 1) wykraczające poza program podstawowy, 2) nie mające wpływu na ocenę, 3) dobrowolne/nieobowiązkowe

Kiedy przystępować do konkursu? należy zachęcać dzieci do aktywności w tym kierunku jak najwcześniej  mobilizacja do pracy i nawyk pracy systematycznej niepowodzenia w pierwszych startach nie są deprymujące, natomiast jasno pokazują co i ile i po co jest do zrobienia  doping i cel osoby zdolne nie pracują bez celu

Czy Jaś laureat może sobie pozwolić na słabe oceny z innych przedmiotów? No bo jak wiadomo LAUREACI osiadają na LAURACH

Co robić z laureatem by nie osiadł na laurach? Czas nie stoi w miejscu, jeśli uczeń stoi to się cofa Ponowny udział w konkursie jako potwierdzenie umiejętności Nowe cele, nowe zainteresowania Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z młodszymi (ZSM, kółka, lekcje)

Dziękuję za uwagę