SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM Egzamin kat. CE SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM
SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM Sytuacja wyjściowa – pojazd silnikowy ustawiony obok przyczepy. NA WYKONANIE ZADANIA OSOBA EGZAMINOWANA MA NIE WIĘCEJ NIŻ 10 MINUT CZYNNOŚCI WYKONYWANE W TRAKCIE SPRZĘGANIA: podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie sprzęgnięcia dokonanie połączenia zaczepu przyczepy z hakiem lub zaczepu pojazdu silnikowego oraz zabezpieczenie przed rozłączeniem podłączenie do pojazdu silnikowego: przewodów elektrycznych przyczepy (silnik pojazdu wyłączony), przewodów hamulcowych przyczepy, sprawdzenie działania świateł przyczepy
POZYCJA POCZĄTKOWA CIĄGNIKA I PRZYCZEPY
PODJAZD POJAZDEM PRZED PRZYCZEPĘ
COFNIĘCIE POJAZDEM W KIERUNKU PRZYCZEPY W SPOSÓB UMOŻLIWIAJĄCY DOKONANIE SPRZĘGNIĘCIA
OTWIERANIE SPRZĘGU PRZYCZEPY W CELU POŁĄCZENIA Dźwignię ręczną wycisnąć do góry do zatrzaśnięcia i sprawdzić czy jest zablokowany
REGULOWANIE RAMY POJAZDU W CELU PRAWIDŁOWEGO SPRZĘGNIĘCIA Dyszel przyczepy tak ustawić, by ucho pociągowe weszło w dolną część zaczepu i przesunęło sworzeń sprzęgu
PODNOSZENIE LUB OPUSZCZANIE RAMY POJAZDU ZA POMOCĄ URZĄDZENIA OBSŁUGOWEGO 1. WŁĄCZYĆ ZAPŁON 2. NACISNĄĆ KLAWISZ („WYBIERANIE RAMY POJAZDU Z TYŁU”) 3. ŚWIECI SIĘ LAMPKA KONTROLNA („RAMY POJAZDU Z TYŁU”)
PODNOSZENIE LUB OPUSZCZANIE RAMY POJAZDU ZA POMOCĄ URZĄDZENIA OBSŁUGOWEGO 4. NACINĄĆ KLAWISZ LUB TRZYMAĆ WW KLAWISZ DO MOMENTU OSIĄGNIĘCIA WYMAGANEGO POZIOMU 5.NACISNĄĆ KALWISZ I LAMPKA KONTROLNA RAMY POJAZDU Z TYŁU ZGAŚNIE
DOKONANIE POŁĄCZENIA POJAZDU Z PRZYCZEPĄ 1. Pojazd niepołączony - kołek kontrolny wystaje z tulei i klamka na górze 2. W celu poprawnego połączenia należy rozczepić, odjechać do przodu ok. 1 m. i do tyłu w celu połączenia
DOKONANIE POŁĄCZENIA POJAZDU Z PRZYCZEPĄ 3. Pojazd połączony - kołek kontrolny schowany w tulei i dźwignia ręczna znajduje się na samym dole
PODŁĄCZENIE DO POJAZDU PRZEWODÓW HAMULCOWYCH PRZYCZEPY 1 2 PRZYŁĄCZAMY NAJPIERW ZŁĄCZKĘ PRZEWODU HAMULCOWEGO ŻÓŁTĄ NASTĘPNIE ZŁĄCZKĘ PRZEWODU CZERWONEGO
PODŁĄCZENIE DO POJAZDU GNIAZDA WTYKOWEGO DLA ABS (silnik w tym czasie powinien być wyłączony i uruchomiony hamulec awaryjny)
PODŁĄCZENIE DO POJAZDU GNIAZD WTYKOWYCH DLA PRZYCZEPY (INSTALACJA ŚWIETLNA) (silnik w tym czasie powinien być wyłączony i uruchomiony hamulec awaryjny)
WIDOK NA WYKONANE POŁĄCZENIA POSZCZEGÓLNYCH UKŁADÓW STEROWANIA Z PRZYCZEPĄ 1. połączenie dyszla i zaczepu 2. połączenie układu hamulcowego 3. połączenie instalacji hamulcowej i świetlnej
PODNIESIENIE PODPORY PRZYCZEPY Kolejną czynnością jaką należy wykonać po podłączeniu przewodów gniazd wtykowych to podniesienie podpory
PODNIESIENIE PODPORY PRZYCZEPY PODNIESIENIE PODPORY WYKONANE
PODNIESIENIE PODPORY PRZYCZEPY WIDOK PODNIESIONEJ PODPORY W PRZYCZEPIE
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY SPRAWDZAMY ŚWIATŁA PRZYCZEPY: 1. ŚWIATŁA POZYCYJNE I OBRYSOWE 2. ŚWIATŁA HAMOWANIA „STOP” 3. ŚWIATŁA AWARYJNE 4. ŚWIATŁA KIERUNKOWSKAZÓW 5. ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA POZYCYJNE
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA POZYCYJNE i OBRYSOWE
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA COFANIA
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA HAMOWANIA „STOP”
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA KIERUNKOWSKAZÓW ORAZ ŚWIATŁA AWARYJNE
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE
WYJMUJEMY KLINY ZABEZPIECZAJĄCE PRZYCZEPĘ PRZED PRZEMIESZCZENIEM
ZESPÓŁ MAN TGL 12.240 I PRZYCZEPA PRZYGOTOWANY DO JAZDY