Podstawy Komunikacji Wizualnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
1. Lokalizacja. Projektowany obszar znajduje się w ścisłym centrum Szczecina, nieopodal centrum handlowego Galaxy, oraz naprzeciwko rozpoczynającej się
Teatr Anna Kozłowska Kl. IIc.
Media – Internet - społeczeństwo Wykład 1 Komunikacja Prof. dr hab. Jerzy Chłopecki.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
Prezentacja semestralna
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Spostrzeganie.
Moje Hobby - Style rysowania
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Integracja sensoryczna
Tworzenie prezentacji
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Kampania wizerunkowa Gmina Rewal Natchnieni Słońcem
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Arteterapia – leczenie przez sztukę
HISTORIA PISMA.
Album w stylu miejskim. NOWE EFEKTY OBRAZÓW Wprowadzenie.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Warszawa jest stolicą Polski.
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Oczy umysłu. Kształtowanie wrażliwości estetycznej, poczucia piękna u osób niewidomych w bezpośrednim kontakcie ze sztuką.
Zasady tworzenia regionalnych strategii rozwoju Narzędzia zarządzania rozwojem regionalnym.
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
Tworzenie prezentacji multimedialnej
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Podstawy projektowania i grafika inżynierska Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska 2009 r.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Sposoby komunikacji.
Prezentacje multimedialne
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
To proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami.
Identyfikacja Wizualna Firmy
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Prezentacja do scenariusza zajęć pn. „Wielka rola konsumentów w kształtowaniu rynku opakowań”
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
GOŚĆ NIEPEŁNOSPRAWNY W MUZEUM dobre praktyki i praktyczne przykłady.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
SYMBOLIZM.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
Kurs interaktywnej komunikacji wizualnej NARZĘDZIA WIZUALIZACJI Andrzej Łachwa 1/8 © Andrzej Łachwa, 2013.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach obszaru badawczego USŁUGI SPOŁECZNE.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Linia rozwoju mowy wg Wygotskiego L.S.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
Złudzenia optyczne Przygotowały: Julia Trzeciak i Inez Mądra.
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Projektowanie wspomagane komputerem
Projektowanie wspomagane komputerem
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Projektowanie wspomagane komputerem
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Zapis prezentacji:

Podstawy Komunikacji Wizualnej Mgr Elżbieta Hałasa

Jesteśmy podłączeni ze światem zewnętrznym przez skomplikowany układ kanałów informacyjnych – naszych pięć zmysłów: Wzrok Słuch Węch Smak Dotyk Robert Fludd (XVIIw.) angielski lekarz, filozof i mistyk – tak próbował pokazać, jak w świadomości człowieka postrzeganie zmysłowe łączy się z myśleniem abstrakcyjnym, żeby razem dać pożywkę wyobraźni.

PROJEKTOWANIE GRAFICZNE Według ICOGRADY –Międzynarodowej Rady Stowarzyszeń Projektantów Grafiki Użytkowej – projektowanie graficzne jest „działaniem intelektualnym, technicznym i twórczym, skupiającym się nie tylko na tworzeniu obrazów, ale również na analizie, organizacji oraz metodach prezentacji wizualnej, służących rozwiązywaniu problemów w komunikowaniu. Komunikacja i informacja są kluczowe dla naszego życia, handlu, kultury czy sfery społecznej. Zadaniem projektanta grafika jest zapewnienie prawidłowego rozwiązania każdego problemu z zakresu komunikacji wizualnej we wszystkich sektorach życia”. PROJEKTOWANIE GRAFICZNE Według ICOGRADY –Międzynarodowej Rady Stowarzyszeń Projektantów Grafiki Użytkowej – projektowanie graficzne jest „działaniem intelektualnym, technicznym i twórczym, skupiającym się nie tylko na tworzeniu obrazów, ale również na analizie, organizacji oraz metodach prezentacji wizualnej, służących rozwiązywaniu problemów w komunikowaniu. Komunikacja i informacja są kluczowe dla naszego życia, handlu, kultury czy sfery społecznej. Zadaniem projektanta grafika jest zapewnienie prawidłowego rozwiązania każdego problemu z zakresu komunikacji wizualnej we wszystkich sektorach życia”.

Natłok informacji

Systemy informacji w mieście….

Systemy informacji lotnisk, Lotnisko w Katowicach, proj. J Systemy informacji lotnisk, Lotnisko w Katowicach, proj. J. Kucharczyk, A. Sobaś

Warszawa, metro - projekt informacji: Ryszard Bojar, Roman Duszek

Przestrzenie użyteczności publicznej: centra handlowe, kongresowe, muzea…

Parki, ogrody botaniczne, trasy turystyczne itp………

Infografika urządzeń mobilnych

Klik……………

Jacek Mrowczyk, Michał Warda

znak Znak to przedmiot postrzegany zmysłowo, wytworzony przez człowieka, mający zdolność wywołania u człowieka myśli o przedmiocie innym niż on sam, na podstawie podobieństwa (znak ikoniczny) lub umowy (znak umowny) C.W. Morris

A B C piktogramy diagramy znak fonogramy logogramy uwzględniają mają charakter nie mają charakteru dźwięki mowy, np. LITERY ikoniczny ikonicznego np. piktogram obrazują pojęcie człowieka lub zjawisko np. znak dolara A B C

Znak osobisty, gmerk

PIKTOGRAM łac. pictus – narysowany przedstawienie pojęcia za pomocą obrazka w oderwaniu od zapisu. Piktogram pełni ważną funkcję w komunikacji – dzięki zastąpieniu słowa pisanego elementem graficznym zwiększono czytelność przekazu oraz pominięto barierę językową.

Systemy znaków o różnej skali ważności. Jednoznaczność przekazu

Znaki drogowe Zagadnienia percepcji znaków w zmiennych warunkach otoczenia Natężenia oświetlenia Kontrastu luminancji Dystansu Czasu ekspozycji

Kontrast luminancji - kontrast pomiędzy obiektem, a tłem

Znak to bodziec zastępujący inny bodziec, nieobecny w danym momencie. Np. znak drogowy przedstawiający zakręt, zastępuje nieobecny bodziec czyli rzeczywisty zakręt i wpływa na zachowanie kierowcy.

Studio Diagram – Michał Cierkosz – system informacyjny centrum handlowego Stary Browar w Poznaniu, 2007

System informacji Portu Lotniczego w Katowicach – proj. Justyna Kucharczyk, Andrzej Sobaś

Studio Diagram, Michał Cierkosz – piktogramy z systemu informacyjnego centrum handlowego Promenada w Warszawie

Kryteria, które powinny spełniać piktogramy: Jasna komunikacja Konsekwencja Czytelność i praktyczność Elastyczność Uniwersalna forma Zgodność

Otl Aicher, system identyfikacji Olimpiady w Monachium 1972

Piktogramy Olimpiady w Rio de Janeiro 2016

Piktogramy Olimpiady w Rio de Janeiro 2016

Piktogramy Olimpiady w Londynie 2012

Piktogramy Olimpiady w Atenach 2004

Siatka - Grid

System identyfikacji muzeum w Wilanowie – piktogramy powstały na bazie konstrukcji pisma CLAVO użytego w systemie (proj. M. Jarociński)

Projekt identyfikacji Muzeum Jana III Sobieskiego w Wilanowie - Studio 2x2

Czasopismo dla dzieci – proj. Robert Czajka, Łukasz Kaniewski

Opakowania i logo serii płyt DVD, proj. Monika Zawadzki

Plakaty wystawowe i filmowe, proj. Joanna Górska , Jerzy Skakun (Homework)

Plakat teatralny proj. Grzegorz Laszuk

Instrukcja – jak to zrobić?

Od szkicu do znaku graficznego

słowo - obraz - analiza - synteza - znak/symbol/ - piktogram żaba żaba wodna rzekotka żaba trawna słowo - obraz - analiza - synteza - znak/symbol/ - piktogram

słowo - obraz - analiza - synteza - znak /symbol/ - piktogram kwiat lilia słowo - obraz - analiza - synteza - znak /symbol/ - piktogram

słowo - obraz - analiza - synteza - znak/symbol/ - piktogram kwiat bratek liliowiec rojnik słowo - obraz - analiza - synteza - znak/symbol/ - piktogram

Klasyfikacja i systematyka sylwet motyli

Projektowanie znaków to proces: Zbieranie informacji Analiza zastanej rzeczywistości Określenie zadań projektowych i celu Szukanie inspiracji Określenie kontekstu, w którym znaki będą funkcjonować Określenie odbiorcy Ustalenie metod i narzędzi potrzebnych do wykonania pracy

Nowe logo Małopolski to odpowiedź na wymóg współczesności – jest lekkie, nowoczesne i co najważniejsze: budzi pozytywne skojarzenia z Małopolską (litera „M”), jako regionem, który ma piękne krajobrazy (sygnet przypomina góry, wijącą się rzekę), wspaniałe dziedzictwo kulturowe (nawiązanie w kształcie do dachów kościoła, korony Królów Polskich) i ambitnych mieszkańców, którzy dzięki swojej pracy potrafią osiągać najwyższe szczyty. Jak podkreśla jego twórca – Zbigniew Pelon – nowe logo to zrównoważenie idei tradycji i innowacyjności, duchowości i pragmatyzmu, wiedzy i kreatywności. W wersji wielobarwnej znaku sygnet występuje w pięciu kolorach nawiązujących do różnorodności, wielokulturowości i bogactwa regionu. Czystość i nasycenie barw odzwierciedla dynamikę, wyrazistość i potencjał mieszkańców. Kolory nawiązują również do najcenniejszych wartości regionu: • purpura i złoto odzwierciedlają bogactwo, radość, poczucie sensu; purpura to także kolor królewski, • zieleń to kolor harmonii, spokoju i mocy otaczającej przyrody, • niebieski to barwa nawiązująca do rzeki Wisły, symbolizuje ciągłość, dostatek, kultywowanie historii i tradycji oraz nieustanny bieg i rozwój.

dziękuję za uwagę