PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ Wprowadzenie, akty prawne DROGA PUBLICZNĄ – jest droga zaliczona na podstawie ustawy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Ścieżki Rowerowe.
Zadania służby geodezyjnej i kartograficznej
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie miasta Helu”
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
INFRASTRUKTURA SAMOCHODOWA
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
Przygotowanie projektu technicznego
PLAN ROZWOJU I MODERNIZACJI URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I URZĄDZEŃ KANALIZACYJNYCH MIASTA I GMINY GOLENIÓW NA LATA
„Projekt TERYT2 a rejestr TERYT”
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Przebudowa mostu nad rzeką Tywą w Pniewie,
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
   Praca dyplomowa inżynierska
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
Kolizja a wypadek drogowy
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ POWIAT RZESZOWSKI W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHODNIEJ NA LATA 2007 – 2013 DZIAŁANIE I.3 WSPIERANIE INNOWACJI.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Bydgoski Budżet Obywatelski 2016 podsumowanie wyników głosowania
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Runowo Krajeńskie, 6 listopada 2015 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Przebudowa ulicy powiatowej Nr 3087N Śląskiej w Morągu (na długości 452,64 m) Zadanie dofinansowane w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy Program.
BUD Ż ET SKAR Ż YSKA-KAMIENNEJ NA 2012 ROK Opracowała Magdalena Grzmil.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
INWESTYCJE marca 2008 roku. INWESTYCJE – BUDŻET 2007 Plan budżetu na rok 2007 zakładał kwotę ,00 W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Inwestycje i remonty w 2015 roku Starostwo Powiatowe w Wołominie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Rozbudowa skrzyżowania zwykłego na skrzyżowanie typu rondo drogi wojewódzkiej nr 984 Lisia Góra – Radomyśl Wielki – Mielec z drogą wojewódzką nr 983 Sadkowa.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
SPOTKANIE Z OFICEREM ROWEROWYM 14 WRZEŚNIA 2017
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Bydgoszcz,
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPOTKANIE INFORMACYJNO - SZKOLENIOWE
Tereny inwestycyjne w Gminie Myślibórz
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Zapis prezentacji:

PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ Wprowadzenie, akty prawne DROGA PUBLICZNĄ – jest droga zaliczona na podstawie ustawy o drogach publicznych do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub innych przepisach szczególnych DROGI PUBLICZNE – PODZIAŁ NA KATEGORIE (FUNKCJA W SIECI DROGOWEJ): KRAJOWE, WOJEWÓDZKIE, POWIATOWE, GMINNE PUBLICZNE DROGI GMINNE – do dróg gminnych zalicza się drogi o znaczeniu lokalnym niezaliczone do innych kategorii, stanowiące uzupełniającą sieć dróg służących miejscowym potrzebom, z wyłączeniem dróg wewnętrznych PUBLICZNE DROGI GMINNE – główne, zbiorcze, lokalne i dojazdowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie

Wprowadzenie, stan istniejący DROGI PUBLICZNE W BYDGOSZCZY – 743,9 [km] DROGI PUBLICZNE GMINNE W BYDGOSZCZY – 540,4 [km] DROGI PUBLICZNE GMINNE (LOKALNE I DOJAZDOWE) W BYDGOSZCZY – 387,5 [km] DROGI PUBLICZNE GMINNE (LOKALNE I DOJAZDOWE) O NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ – 176,9 [km] PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Wprowadzenie, charakterystyka ulic o nawierzchni gruntowej Liczba porządkowa, alfabetycznie wg. nazwy ulicy; Osiedle (lokalizacja ulic na terenie Bydgoszczy przypisana do osiedla); Nazwa ulicy; Długość ulicy wyrażona w [m]; Planowany typ przekroju ulicznego: Jednoprzestrzenne (ruchu pieszych i rowerzystów odbywa się wspólnie na jezdni), z wydzielonymi chodnikami (ruch pieszych odbywa się poza jezdnią); Rok nadania nazwy ulicy (na podstawie dokumentów pozyskanych z Wydziału Mienia i Geodezji); Stan własności nieruchomości stanowiących pas drogowy [%]; Infrastruktura techniczna zlokalizowana w pasie drogowym ulicy lokalnej: kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, wodociąg, ciepłociąg, gazociąg; Rozpoczęte działania w ramach Programu 25/75. PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Wprowadzenie, charakterystyka ulic o nawierzchni gruntowej PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Analiza – kryteria wyboru 1) Kryterium 1 - Rok nadania statusu drogi publicznej, podział na 3 grupy, (Propozycja ZDMiKP maksymalnej liczby punków - 3) do 1987 roku (obejmuje ulice, które stały się drogami publicznymi do roku 1987) od 1988 roku do 1999 roku (obejmuje ulice, które stały się drogami publicznymi w latach od 1988 do roku 1999 roku) od roku 2000 (obejmuje ulice, które stały się drogami publicznymi od roku 2000) 2) Kryterium 2 - Liczba mieszkańców, podział na 3 grupy, (Propozycja ZDMiKP maksymalnej liczby punków - 3) powyżej 150 mieszkańców (obejmuje ulice, przy których zameldowanych jest powyżej 150 mieszkańców) od 100 do 150 mieszkańców (obejmuje ulice, przy których zameldowana jest liczba mieszkańców w przedziale od 100 do 150) poniżej 100 (obejmuje ulice, przy których zameldowanych jest poniżej 100 mieszkańców ) DROGI PUBLICZNE – PODZIAŁ NA KATEGORIE (FUNKCJA W SIECI DROGOWEJ): KRAJOWE, WOJEWÓDZKIE, POWIATOWE, GMINNE PUBLICZNE DROGI GMINNE – do dróg gminnych zalicza się drogi o znaczeniu lokalnym niezaliczone do innych kategorii, stanowiące uzupełniającą sieć dróg służących miejscowym potrzebom, z wyłączeniem dróg wewnętrznych PUBLICZNE DROGI GMINNE – główne, zbiorcze, lokalne i dojazdowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Analiza – kryteria wyboru, cd. 3) Kryterium 3 - Zagrożenie powodziowe wywołane przez opady atmosferyczne podział na 2 grupy (Propozycja ZDMiKP maksymalnej liczby punktów 2) występuje (obejmuje ulice, które w wyniku intensywnych opadów deszczu podlegają zalewaniu, zalewaniu ulegają również nieruchomości zlokalizowane bezpośrednio przy pasie drogowym ulicy) nie występuje Przykłady: Gawronia, Dożynkowa, Osada (od Chłopskiej do Żytniej), Siewna (od Chłopskiej do Leszczyna), Wierzbowa (od Maciaszka do granicy miasta), Żniwna (od Zapłotek do Wieśniaczej), Biedaszkowo PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Analiza – kryteria wyboru, cd. 4) Kryterium 4 - Ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta, podział na 2 grupy (Propozycja ZDMiKP maksymalnej liczby punków - 3) ulica lokalna o charakterze zbierającym ruch (obejmuje ulice lokalne, które stanowią ciągi komunikacyjne zapewniające dojazd do innych ulic lokalnych i dojazdowych tzw. ulice lokalne zbierające ruch z wielu ulic) pozostałe ulic lokalne Przykłady: Maciaszka, PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Analiza – kryteria wyboru, cd. Przykłady: Berlinga PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Analiza – kryteria wyboru, cd. Przykłady: Ważnych ulic lokalnych (propozycja ZDMiKP) l.p. Osiedle ulica lokalne o charakterze zbierającym ruch 1BieliceHorodelska (od Bielickiej do punktu adresowego nr 42 przy ul. Horodelskiej) 2CzyżkówkoByszewska, Charzykowska, Łubinowa, Siedlecka (odcinek Koronowska - Chmielna i od Karolewskiej do nr 15), Świekatowska 3Fordon F2Wandy Siemaszkowej 4Fordon F3Bieszczadzka 5GlinkiGniewkowska, Podleśna, Rozłogi (odcinek od Cmentarnej do Lubranieckiej) 6JachcicePartyzantów, Zawiszy Czarnego 7JaryKazimierza Przerwy-Tetmajera, Władysława Syrokomli 8Las Gdański Bielska 9Łęgnowo IIOtorowska 10MiedzyńBotaniczna, Gliwicka, Jeżynowa, Katowicka, Legnicka, Leszczyna (od Widok w kierunku linii kolejowej, Osada (od Chłopskiej do Żytniej), Pijarów, Podnóże, Siewna (od Chłopskiej do Leszczyna), Szczytowa 11OpławiecKrynicka, Sanatoryjna 12Osowa Góra Biedronkowa, Gawronia, Kolibrowa, Pelikanowi, Platynowa, Ptasia 13PiaskiGościeradzka, Piaski, Wąwelska 14PrądyJanowiecka, Notecka 15Sierniecze k Kapliczna (od ZS 17 do wiaduktu kolejowego) 16SmukałaAgrestowa, dr Władysława Baranowskiego 17Zimne Wody Smoleńska (od początku do Kieleckiej i od Olkuskiej do Hutniczej) PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Analiza – kryteria wyboru, cd. 5) Kryterium 5 - Wskaźnik długości dróg gruntowych lokalnych do sumy długości dróg lokalnych na danym osiedlu, podział na 4 grupy (Propozycja ZDMiKP maksymalnej liczby punków - 4) od 0,75 do 1,0 (obejmuje osiedla, na których zlokalizowanych jest najwięcej km dróg nieutwardzonych) od 0,50 do 0,74 od 0,25 do 0,49 od 0,0 do 0,24 (obejmuje osiedla, na których zlokalizowanych jest najwięcej km dróg utwardzonych) Przykłady: Prądy – 0,84; Las Gdański – 0,89; Smukała – 0,97; Fordon F3 – 1,0 Przykłady: Osiedle Leśne – 0,01; Szwederowo – 0,02; Wyżyny – 0,05 PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Analiza – podsumowanie 1.Maksymalna suma punktów uzyskanych w kryteriach dla danej ulicy może wynieść 15 (według propozycji ZDMiKP). 2.W przypadku równej liczby punktów kolejność budowy ulic powinna być ustalana na podstawie ważności kryteriów cząstkowych (według propozycji ZDMiKP) rok nadania statusu drogi publicznej, zagrożenie powodziowe, ważność ulicy w układzie lokalnym, liczba mieszkańców, preferencje osiedli, na których zlokalizowanych jest najwięcej dróg nieutwardzonych. 3. Cykliczność analiz co 3 lata. PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ

Dziękuję za uwagę