Obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji „Wspieramy dzieci / uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” 2 XI – 6 XI 2015 r. w Szkole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Kącik Logopedyczny.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Cele i propozycje na reformy w szkole Kaja Plekaniec z kl. 3j Twoja kandydatka na przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego!
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła Podstawowa 172 im. prof. Stefana Banacha
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny 2014/15
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Sprawozdanie z działalności Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter SP w Bargłówce Klasa I rok szkolny 2013/14.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach Filia w Opatowie.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny SZKOŁA WSPÓŁPRACY – UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015  Nasi uczniowie mogli skorzystać z porad doradcy zawodowego na temat wybranych zawodów i dalszej drogi kształcenia.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Innowacja pedagogiczna
Jak inspirować zainteresowania czytelnicze uczniów szkoły podstawowej Z doświadczeń nauczyciela bibliotekarza Opracowała Monika Rowińska.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Szkoła Podstawowa 172 im. prof. Stefana Banacha Łódź, ul. Jaskrowa 15.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
Tel Szkoła Podstawowa nr 160 im. Powstańców Śląskich ul. Andrzeja Struga 24
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji „Wspieramy dzieci / uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” 2 XI – 6 XI 2015 r. w Szkole Podstawowej i Małym Przedszkolu w Kęszycach.

Lp.Tematyka działań Data realizacji Uwagi 1. Czytamy z podziałem na role utwory znane i lubiane. (kompetencje czytelnicze.) r. Uczniowie i nauczyciele 2. Zachęcamy do czytania tydzień otwartych dni w bibliotece. (upowszechnianie czytelnictwa) r. Aktyw biblioteczny z opiekunem kl. I – VI 3.Dajmy nowe życie książkom… r. Opiekun biblioteki kl. 0 - VI 4. „Uczeń z dysleksją w szkole” - prelekcja, dobre praktyki, wymiana doświadczeń r. J. Kołodziejska M. Waśkiewicz M. Cęcelek 5. „O przyszłości małego ucznia” - czy kilka słów o symptomach ryzyka dysleksji?- prelekcja. Konsultacje indywidualne dla rodziców r. Rodzice kl. „0”, I i MP, nauczyciele: M. Bogucka Marek J. Kołodziejska A. Prokopowicz 8.Zaproszenie i poinformowanie dzieci i ich rodziców o wszystkich proponowanych przez poradnię spotkaniach organizowanych w ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji. Prezentacja programu na tablicach ogłoszeniowych, pisemnie przez wychowawców oraz na szkolnej stronie internetowej r. Rodzice PROGRAM OBCHODÓW EUROPEJSKIEGO TYGODNIA ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI „Wspieramy dzieci/uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się” W SZKOLE PODSTAWOWEJ I MAŁYM PRZEDSZKOLU W KĘSZYCACH W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

Jednym z podjętych działań było: Czytamy z podziałem na role utwory znane i lubiane. (kompetencje czytelnicze.). Każdego dnia inne klasy czytając z podziałem na role przedstawiały wybrane utwory:

W poniedziałek klasa III z pomocą klasy II czytała: „O smoku wawelskim”

We wtorek „Bajkę na długie jesienne wieczory” zaprezentowała klasa IV

Samorząd Uczniowski zaprezentował „Bajkę trochę współczesną o Jasiu, Małgosi i … Czerwonym Kapturku”

Na „Bliskie spotkania z bogami greckimi” w czwartek zaprosiła nas klasa V

W piątek uczniowie z klasy szóstej zabrali nas na „Wizytę w krainie Narnii”

Podczas obchodów Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji odbył się konkurs czytelniczy „Muminki się cieszą” dla uczniów klasy III i IV. Uczniowie mieli wykazać się znajomością treści przeczytanej samodzielnie książki pt. „Opowiadanie z Doliny Muminków” T. Jansson.

Wiedza została sprawdzona testem. Zwycięzcą okazał się Piotr Kocus z klasy IV.

Każdego dnia zachęcaliśmy do czytania. Opiekun biblioteki wraz z aktywem bibliotecznym codziennie przygotowywał tematyczną wystawę książek. Tydzień otwartych dni w bibliotece upowszechniał czytelnictwo i zachęcał: PRZYJDŹ I ZOBACZ WYSTAWY:

Poniedziałek: Baśnie i legendy Wtorek: Książki historyczne, zwyczaje i obrzędy Środa: Książki przyrodnicze Czwartek: Powieści i opowiadania przygodowe i obyczajowe Piątek: Wiersze

Zorganizowaliśmy też akcję: DAJMY NOWE ŻYCIE KSIĄŻKOM…

W ramach akcji: Dajmy nowe życie książkom zachęcaliśmy do przekazywania książek do biblioteki szkolnej. Książki powinny być w dobrym stanie i podpisane imieniem i nazwiskiem darczyńcy. W akcji uczestniczyło 18 uczniów, którzy podarowali do biblioteki szkolnej 61 książek. Książki te zostały wpisane do księgozbioru bibliotecznego i udostępnione czytelnikom.

Spośród dzieci, które przekazały książkę lub książki do biblioteki została rozlosowana nagroda specjalna, którą przekazał wychowawca z Małego Przedszkola.

Nagrodę otrzymał Michał Piorun, uczeń klasy I.

Jak co roku czynnie nauczyciele poszerzają swoją wiedzę korzystając z doświadczenia pracowników PPPP w Skierniewicach, uczestnicząc w proponowanych w ramach tygodnia dysleksji formach doskonalenia. Troje nauczycieli brało udział r. w prelekcji „Uczeń z dysleksją w szkole” zorganizowanej na terenie poradni.

Rodzice i nauczyciele w dniu r. wzięli też udział w spotkaniu z przedstawicielem poradni panią pedagog A. Superą zorganizowanym w naszej szkole nt.: „O przyszłości małego ucznia” - czyli kilka słów o symptomach ryzyka dysleksji?- prelekcja.

Rodzice mieli też w tym dniu możliwość indywidualnych rozmów z panią pedagog, z czego chętnie korzystali.

Poinformowaliśmy dzieci i ich rodziców o wszystkich proponowanych przez poradnię spotkaniach organizowanych w ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji. Program spotkań był prezentowany na tablicach ogłoszeniowych, pisemnie przez wychowawców oraz na szkolnej stronie internetowej.

Data Godzina Temat AdresacI Osoba prowadząca Miejsce realizacji r. poniedziałek „Jak radzić sobie z ortografią?” - warsztaty Uczniowie klas V-tych (zgłoszenie ucznia na warsztaty: - telefonicznie lub za pośrednictwem szkoły ) mgr Marzena Wesołowska – pedagog PPPP r. wtorek – „Małymi krokami do celu – jak motywować dziecko z dysleksją?” – prelekcja Rodzice dzieci mających trudności w pisaniu i czytaniu mgr Agnieszka Siwińska- Iwańczyk PPPP r. Środa – Możliwość wykonania bezpłatnego badania słuchu z wykorzystaniem Screaningowego Audiometru Tonalnego Dzieci/uczniowie z placówek z terenu powiatu skierniewickiego (zapisy pod numerem telefonu ) mgr Marzena Wesołowska – pedagog PPPP – Przesiewowe badania logopedyczne z wykorzystaniem Platformy do Badania Zmysłów Dzieci/uczniowie z klas „0-I” z placówek z terenu powiatu skierniewickiego (zapisy pod numerem telefonu ) mgr Monika Nagórska-Jacak - neurologopeda PPPP r. czwartek – „Dziecko, dysleksja i ja – trio na co dzień” – ćwiczenia usprawniające deficyty z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku” Rodzice dzieci mających trudności w pisaniu i czytaniu mgr Agnieszka Siwińska- Iwańczyk - psycholog PPPP r. piątek – „Rodzinne zabawy z ortografią” – zajęcia warsztatowe Grupa I Grupa II Warsztaty przeznaczone dla dzieci i ich rodziców (klasa II i III szkoły podstawowej) (klasa IV-VI szkoły podstawowe (zgłoszenie na warsztaty: - telefonicznie lub za pośrednictwem szkoły mgr Marzena Wesołowska – pedagog PPPP Sala nr 230 WYKAZ PROPONOWANYCH SPOTKAŃ DLA RODZICÓW I UCZNIÓW ORGANIZOWANYCH NA TERENIE PPPP W SKIERNIEWICACH W RAMACH OBCHODÓW EUROPEJSKIEGO TYGODNIA ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI

18 listopada 2015 roku podczas apelu odbyło się podsumowanie działań podjętych w ramach Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.

Owoce całotygodniowej pracy mogli też zobaczyć rodzice podczas zebrania w obecności przedstawiciela Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej pani pedagog Marzeny Wesołowskiej.

Dziękujemy za uwagę. Jolanta Kołodziejska Monika Waśkiewicz