PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO PAKIET INFORMACYJNO-PROMOCYJNY WYTYCZNE DO PRZYGOTOWANIA PREZENTACJI INWESTORSKIEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
Fundusze kapitałowe (private equity / venture capital) w rozwoju firm
Banki, a fundusze typu PE/VC jako źródła kapitału dla firm
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Warsztat z pomysłem, cz. III
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Innowacyjność Polski na tle krajów europejskich Polska należy do grupy krajów, charakteryzującym się niskim wskaźnikiem innowacyjności przy jednoczesnym.
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Szkolenia, Coaching, PR.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Biznesplan.
Anioły biznesu – kluczowy
Jak Zdobyć Inwestora Jak Zdobyć Inwestora? Anna Hejka
Finansowanie dla przedsiębiorstw - alternatywne źródła pozyskiwania finansowania
Kreowanie wartości spółki - realizacja założonej wyceny.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Urząd Miasta Zduńska Wola Biuro Obsługi Inwestorów
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Wycena przedsiębiorstwa
BIZNES PLAN WYTYCZNE DO PRZYGOTOWANIA BIZNES PLANU ORAZ ANALIZY RYNKOWEJ, MARKETINGOWEJ I FINANSOWEJ SZYMON KURZYCA JACEK BŁOŃSKI ALICJA MATELA PROJEKT.
PSIK – Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Organizacja zespołu projektowego
[Nazwa przedsięwzięcia] [Imię i nazwisko os. prezentującej/os. prezentujących] [Nazwa start-upu/przedsiębiorstwa]
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Obligacje przychodowe a strategia. 2 teza bez zdefiniowanej strategii jednostka organizacyjna jest niewiarygodna.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ] [Imię i nazwisko os. prezentującej] [Nazwa start-upu/przedsiębiorstwa] Warsztat.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa, logo i motto firmy
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Plan projektu biznesowego
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Prezentacja biznesplanu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Prezentacja biznesplanu
Nazwa projektu | Nazwa firmy | Nazwa prezentera
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy.
Zapis prezentacji:

PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO PAKIET INFORMACYJNO-PROMOCYJNY WYTYCZNE DO PRZYGOTOWANIA PREZENTACJI INWESTORSKIEJ SZYMON KURZYCA JACEK BŁOŃSKI ALICJA MATELA

PREZENTACJA PROJEKTU PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO JEDENAŚCIE NIEZBĘDNYCH PUNKTÓW: 1. WSTĘP – PREZENTACJA (KTO, CO) POZYCJONOWANIE BIZNESU: MISJA, WIZJA, CEL 2. RYNEK – POTRZEBA RYNKU I JACY KLIENCI JĄ POSIADAJĄ 3. ROZWIĄZANIE – PRODUKT/USŁUGA, KORZYŚCI, TECHNOLOGIE 4. POZYCJA RYNKOWA – KONKURENCI, BARIERY WEJŚCIA, SPOSOBY WEJŚCIA I OCHRONY 5. MARKETING/SPRZEDAŻ/WSPARCIE – KANAŁY I KONIECZNE UMIEJĘTNOŚCI 6. STRATEGIA BIZNESOWA – PLANY WEJŚCIA, WZROSTU, EKSPANSJI, IPO (5 LAT) 7. PROJEKCJE – RACHUNEK WYNIKÓW, BILANS, CASH FLOW, WSKAŹNIKI, WYCENA 8. POSZUKIWANE FINANSOWANIE – WIELKOŚĆ, RODZAJ, WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW 9. ZARZĄD – ODPOWIEDNIE DOŚWIADCZENIE I WIEDZA 10. KAMIENIE MILOWE – NP.: ROZPOCZĘCIE SPRZEDAŻY, KOLEJNA RUNDA FINANSOWANIA, BREAKEVEN, OSIĄGNIĘCIE PLANOWANEJ ZYSKOWNOŚCI, PRZEJĘCIE KONKURENTA… 11. STRATEGIA WYJŚCIA – IPO/SPRZEDAŻ INWESTOROWI STRATEGICZNEMU/FUZJA…

WSTĘP: KTO, CO (MISJA, WIZJA, CEL) PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO PIERWSZY SLAJD POWINIEN PRZEDSTAWIĆ FIRMĘ, ABY INWESTORZY WIEDZIELI Z KIM MAJA DO CZYNIENIA: - NAZWA (LOGO) - MISJA, WIZJA, CEL - IMIĘ I NAZWISKO PREZENTERA

RYNEK – POTRZEBA I KLIENCI PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO OPISZ POTRZEBĘ I WIELKOŚĆ RYNKU - OPISZ, CO TWORZY POPYT NA WASZ PRODUKT/USŁUGĘ (KORZYŚĆ, ZA KTÓRĄ BĘDĄ SKŁONNI PŁACIĆ KLIENCI) - ZDEFINIUJ CECHY FIRM LUB KLIENTÓW, KTÓRZY POTRZEBUJĄ WASZEGO ROZWIĄZANIA - SKWANTYFIKUJ TĘ POTRZEBĘ, PODAJ LICZBĘ POTENCJALNYCH KLIENTÓW - WYJAŚNIJ POTENCJAŁ RYNKU I JEGO WZROST ZIDENTYFIKUJ 2 – 3 NAJWAŻNIEJSZE SEGMENTY RYNKU, A DLA KAŻDEGO Z NICH: - SZACOWANĄ WIELKOŚĆ RYNKU (KLIENCI I POZIOM SPRZEDAŻY) - CO ODRÓŻNIA KLUCZOWE SEGMENTY OD SZEROKIEGO RYNKU I OD SIEBIE NAWZAJEM - PODAJ PODSTAWOWĄ WARTOŚĆ TWOJEGO ROZWIĄZANIA DLA KLIENTÓW

ROZWIĄZANIE - PRODUKT/USŁUGA PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO KLAROWNIE WYJAŚNIJ, CO BĘDĄ KUPOWAĆ KLIENCI. WYJAŚNIJ JAK PRODUKT/USŁUGA BĘDĄ STANOWIŁY ROZWIĄZANIE PROBLEMU/POTRZEBY KLIENTA Z JEGO PUNKTU WIDZENIA (OPINIE, TESTY, BADANIA) : - USŁUGI, TECHNOLOGIE LUB PLATFORMY POTRZEBNE DO OSIĄGNIĘCIA EFEKTYWNOŚCI PRODUKTU/USŁUGI - ZMIANY SYSTEMÓW, ZACHOWAŃ LUB PROCEDUR POTRZEBNE DO ZREALIZOWANIA KLUCZOWYCH KORZYŚCI OKREŚL WARTOŚĆ DODANĄ PRODUKTU/USŁUGI (JAKĄ CZĘŚĆ CAŁEGO ROZWIĄZANIA OFERUJECIE) ORAZ CZY KLIENCIE BĘDĄ WIDZIELI PRODUKTY/USŁUGI JAKO KLUCZOWĄ CZĘŚĆ PROPONOWANEGO ROZWIĄZANIA. OPISZ DOSTARCZANE KORZYŚCI, UZASADNIAJĄC KOSZTY ROZWIĄZANIA W PORÓWNANIU DO OCZEKIWANYCH KORZYŚCI.

POZYCJA KONKURENCYJNA PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO ZAADRESUJ 3 BARIERY WEJŚCIA NA RYNEK (ADAPTACJA PRODUKTU): - WIELKIE PSY – CO ROBIĄ WIELKIE, DOBRZE ZNANE FIRMY POSIADAJĄCE OBECNIE UŻYWANE PRODUKTY ORAZ USTALONE RELACJE Z WASZYMI POTENCJALNYMI KLIENTAMI? JAK ZAREAGUJĄ NA WASZE INICJATYWY? - CHĘĆ DO WDROŻENIA / INERCJA – CO SPRAWI, ŻE KLIENCI ZMIENIĄ PRODUKT LUB USŁUGĘ, Z KTÓRYCH KORZYSTAJĄ OBECNIE? - INNOWATORZY – JAKIE FIRMY MOGĄ PRZESKOCZYĆ WASZE ROZWIĄZANIE Z PODOBNYM LUB LEPSZYM/TAŃSZYM/MNIEJSZYM? WYJAŚNIJ JAK ZAMIERZACIE WYGRAĆ TEN WYŚCIG OPISZ ZWŁASZCZA WASZE NAJWIĘKSZE BARIERY WEJŚCIA. JAK ZAMIERZACIE BLOKOWAĆ LEPIEJ ZNANE LUB SILNIEJSZE FINANSOWO FIRMY OD WEJŚCIA NA TEN RYNEK I JEGO DOMINACJĘ

MARKETING/SPRZEDAŻ/WSPARCIE PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO KRÓTKO OPISZCIE OCZEKIWANY CYKL SPRZEDAŻY OPISZ JAK ZAMIERZASZ DOTRZEĆ DO POTENCJALNYCH KLIENTÓW/SWOJEJ GRUPY CELOWEJ, SKUPIAJĄC SIĘ NA POCZĄTKOWYCH SEGMENTACH MARKETING – W CELU STWORZENIA/ZWIĘKSZENIA ŚWIADOMOŚCI KLIENTÓW O WASZYM PRODUKCIE/USŁUDZE I STYMULOWANIA ICH CHĘCI ZAKUPU SPRZEDAŻ – DLA STWORZENIA DLA KLIENTÓW (DECYDENTÓW) ŁATWEGO SPOSOBU POZNANIA CECH PRODUKTU/USŁUGI I ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA WSPARCIE – ABY KLIENCI ZROZUMIELI WASZ PRODUKT/USŁUGĘ PRZED DECYZJĄ KUPNA, W TRAKCIE INSTALACJI ORAZ W TRAKCIE UŻYTKOWANIA JEŚLI BĘDZIECIE SIĘ OPIERALI NA POŚREDNICH KANAŁACH DYSTRYBUCJI, WYJAŚNIJCIE: - W JAKI SPOSÓB DO NICH DOTRZECIE - KTO BĘDZIE ODPOWIEDZIALNY ZA STWORZENIE ŚWIADOMOŚCI I WYGENEROWANIE POPYTU WŚRÓD OSTATECZNYCH UŻYTKOWNIKÓW - KTO DOSTARCZY WSPARCIE PRZED I PO SPRZEDAŻY

STRATEGIA BIZNESOWA - ROZWÓJ PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO OPISZCIE 3-5 LETNI CEL FIRMY - PODAJCIE NAJWAŻNIEJSZE KROKI DO JEGO OSIĄGNIĘCIA -CO MUSICIE ZROBIĆ, ABY ZACZĄĆ GENEROWAĆ GOTÓWKĘ NETTO I ILE WAM TO ZABIERZE CZASU -JAKIE KONKRETNE KROKI MUSICIE PRZEDSIĘWZIĄĆ, ABY DOPROWADZIĆ FIRMĘ DO STANU GOTOWOŚCI DO OFERTY PIERWOTNEJ LUB PRZEJĘCIA PRZEZ INWESTORA STRATEGICZNEGO - POKAŻCIE KLUCZOWE KROKI I KAMIENIE MILOWE NA WYKRESACH GANTT’A -WYJAŚNIJCIE STAN ROZWOJU FIRMY – ILE PRACY POZOSTAŁO DO OSIĄGNIĘCIA PEŁNEJ FUNKCJONALNOŚCI/KOLEJNEGO KAMIENIA? -POKAŻCIE HARMONOGRAM ROZWOJU PRODUKTU/USŁUGI NA MIESIĄCE NA WYKRESIE GANTT’A - OCEŃCIE POWAŻNE RYZYKA I WYZWANIA - OSZACUJCIE POZIOM PRACY I KOSZTÓW DLA KAŻDEGO PRODUKTU - PODSUMUJCIE DOPASOWANIE PRODUKTU DO POTRZEB RYNKU

PROGNOZY PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO PRZYGOTUJCIE: PROGNOZY FINANSOWE (PRZYKŁADOWY SZABLON) BĄDŹCIE PRZYGOTOWANI DO WYJAŚNIENIA: - “NATYCHMIASTOWEJ” PENETRACJI RYNKU I ROZPRZESTRZENIANIA - WZROSTU NA WZÓR “KIJA OD HOKEJA” - WYJĄTKOWO WYSOKICH MARŻY -ZBYT KRÓTKICH LUB DŁUGICH OKRESÓW UJEMNEGO CASH FLOW’U (OCZEKIWANY OKRES DOCHODZENIA DO POZYTYWNEGO CASH FLOW TO 6 – 12 MIESIĘCY)

POSZUKIWANE FINANSOWANIE PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO - ZASTANÓWCIE SIĘ NAD WYCENĄ SPÓŁKI/PROJEKTU. -PRZEDSTAWCIE KLAROWNĄ PROPOZYCJĘ DLA INWESTORA – JAKI % SPÓŁKI MA OBJĄĆ I W ZAMIAN ZA CO. - PRZEDSTAWCIE ZAPOTRZEBOWANIE NA ŚRODKI W TEJ RUNDZIE FINANSOWANIA. -ZAPREZENTUJCIE DOTYCHCZASOWE I PLANOWANE WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW DLA KAŻDEJ RUNDY FINANSOWANIA DO MOMENTU DEZINWESTYCJI. - OPISZCIE WIELKOŚĆ I SKŁAD OBECNEGO TEMPA „PRZEPALANIA” GOTÓWKI -MUSICIE UMIEJĘTNIE UZASADNIAĆ I BRONIĆ WYLICZONEJ PRZEZ WAS WYCENY FIRMY ORAZ WIELKOŚCI FINANSOWANIA

ZESPÓŁ ZARZĄDZAJĄCY PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO SKUP SIĘ NA KLUCZOWYCH CZŁONKACH ZESPOŁU, ZWŁASZCZA NA: CEO – DOŚWIADCZENIE W ZAKŁADANIU I KILKU ETAPACH ROZWOJU PODOBNYCH FIRM PRZEZ PIERWSZE RUNDY FINANSOWANIA A NAJLEPIEJ DO WYJŚCIA CTO – UDOKUMENTOWANA WIEDZA I PRAKTYKA W KLUCZOWYCH DLA FIRMY TECHNOLOGIACH CMO – UDOKUMENTOWANA WIEDZA I KONTAKTY NA DOCELOWYCH RYNKACH + UGRUNTOWANE RELACJE Z PARTNERAMI W RÓŻNYCH KANAŁACH DYSTRYBUCJI LUB KLUCZOWYMI KLIENTAMI KORPORACYJNYMI CFO – DOŚWIADCZENIE W KILKU RUNDACH FINANSOWANIA I OFERTACH PUBLICZNYCH DOŚWIADCZENIE, UMIEJĘTNOŚCI, CECHY PRZEDSTAW KLUCZOWYCH PRACOWNIKÓW JUŻ W PEŁNI ZAANGAŻOWANYCH, CZĘŚCIOWO ZAANGAŻOWANYCH ORAZ TYCH, KTÓRYCH ZAANGAŻOWANIE JEST UZALEŻNIONE OD ZAMKNIĘCIA FINANSOWANIA.

HARMONOGRAM I KAMIENIE MILOWE PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO PRZYGOTUJ HARMONOGRAM POSTĘPU PRAC W PROJEKCIE

STRATEGIA WYJŚCIA PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO JEŚLI SPODZIEWACIE SIĘ WYKUPU FIRMY PRZEZ INWESTORA STRATEGICZNEGO: - ZIDENTYFIKUJCIE 2-3 POTENCJALNYCH NABYWCÓW - WYJAŚNIJCIE DLACZEGO BĘDĄ ONI ZAINTERESOWANI - OPISZ OSTATNIE TRANSKACJE M&A PODOBNYCH FIRM ORAZ CENĘ TRANSAKCYJNĄ JEŚLI CELEM JEST UPUBLICZNIENIE SPÓŁKI: -PODAJ OSTATNIE PRZYKŁADY PODOBNYCH OFERT, ICH WYCENĘ RYNKOWĄ ORAZ OBECNĄ KAPITALIZACJĘ -WYJAŚNIJ DLACZEGO SPODZIEWACIE SIĘ, ŻE TAKA SZANSA POZOSTANIE DOSTĘPNA OPISZ RELACJE, KTÓRE JUŻ MACIE Z POTENCJALNYMI FIRMAMI ZAINTERESOWANYMI WYKUPEM WASZEJ FIRMY, BANKAMI INWESTYCYJNYMI LUB FUNDUSZAMI VENTURE CAPITAL / PRIVATE EQUITY, KTÓRE MOGĄ PRZEPROWADZIĆ PLANOWANE WYJŚCIE DLA INWESTORÓW FINANSOWYCH.