REKLAMA WYSTAWIENNICZA Cel reklamy wystawienniczej : zachęcenie nabywców do wejścia do sklepu. Na reklamę wystawienniczą składają się następujące działania: Kształtowanie wyglądu zewnętrznego punktu sprzedaży Komponowanie wystaw sklepowych Aranżacja wnętrza punktu sprzedaży Ekspozycja produktów na sali sprzedażowej
REKLAMA WYSTAWIENNICZA Wygląd zewnętrzny punktu sprzedaży Usytuowanie punktu sprzedaży Architektura budynku Szyld Front punktu sprzedaży Wejście do punktu sprzedaży Okna wystawowe Markizy Elementy dekoracyjne
REKLAMA WYSTAWIENNICZA RODZAJE OKIEN WYSTAWOWYCH ARANŻACJE WYSTAW SKLEPOWYCH – zasady: Zasada adresata wystawy Zasada jedności tematycznej Zasada jedności tworzywa Zasada jedności stylu Zasada pokrewieństwa marki Zasada kolorystyki i proporcji Zasada ceny KOMPONOWANIE EKSPOZYCJI PRODUKTÓW
REKLAMA WYSTAWIENNICZA KOMPONOWANIE EKSPOZYCJI PRODUKTÓW – elementy kompozycji: równowaga Forma Przestrzeń Światło Kolor Ruch - układy kompozycyjne: Układ szeregowy Układ rytmiczny Układ geometryczny
REKLAMA WYSTAWIENNICZA MERCHANDISING rozlokowanie produktów w sklepie ułatwiające nabywcom poruszanie się po nim, wybór produktów oraz ich transport do kasy. Merchandising handlowy – zarządzanie sklepem dla optymalizacji układu produktów dla klienta. Merchandising producenta – optymalizacja układu produktów jednej marki (swojej marki) w punktach sprzedaży detalicznej. Visual merchandising – aranżacja wystroju wnętrza sklepu - aranżacja typu ruszt (sklepy wielkopowierzchniowe z wytyczaniem kierunku ruchu klientów - aranżacja butikowa (podział sali na oddzielne segmenty) - aranżacja swobodna