IDEA! Management Consulting 2006

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Znaki informacyjne.
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Ul. Gdyńska 31/33 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Pytania konkursowe.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wyrażenia algebraiczne
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Szkolenia, Coaching, PR.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
IDEA! Management Consulting 2006
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
IDEA! Management Consulting 2006
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
© 2005 by Łukasz Olek, Politechnika Poznańska Klub Liderów Innowacyjności Łukasz Olek -
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Wiedza w działaniu część II Druga część szkolenia z zarządzania wiedzą dla małych i średnich przedsiębiorstw IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Program warsztatu Dzień 1 Przemyślenia od czasu ostatniego spotkania Benchmarking Opracowanie potrzeb związanych z wiedzą Organizacja wiedzy Dzień 2 Budowanie kultury wiedzy Wiedza w działaniu Dalsze kroki po szkoleniu IDEA! Management Consulting 2006

Wnioski po pierwszym szkoleniu - Wiedza w działaniu Knowledge In Action Adaptus PL Wnioski po pierwszym szkoleniu - Wiedza w działaniu Co wydarzyło się od ostatniego spotkania? Jakie masz refleksje na temat Zarządzania wiedzą w swojej firmie? Jak poszła Wam praca domowa dotycząca innowacji w zakresie wartości oraz inicjatyw strategicznych? IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Operacyjne zarządzanie wiedzą Adaptus PL Wyniki biznesowe Strategiczne Mądrość Wiedza Operacyjne Informacje Dane W działaniu Reaktywne Aktywne Proaktywne IDEA! Management Consulting 2006

Strategiczne zarządzanie wiedzą Knowledge In Action Strategiczne zarządzanie wiedzą Adaptus PL Wiedza w działaniu W działaniu Organizacja wiedzy Operacyjne Badanie potrzeb związanych z wiedzą Tworzenie inicjatyw strategicznych Strategiczne Opisz wyzwanie Operacyjne zarządzanie wiedzą Wiedza zaczyna się rozwijać, począwszy od podstawowych jednostek wiedzy, zwanych danymi, które stanowią fakty, obserwacje, zdarzenia oraz informacje wejściowe”. Dane są nieustannie tworzone lub zbierane z różnych źródeł i środowisk”. Kiedy dane umieszczone są w kontekście, stają się informacją, a „kiedy są powiązane ze znaczeniem, stają się wiedzą”. Na wyższym poziomie, kiedy wiedza jest wzmocniona intuicją, może prowadzić do mądrości lub zrozumienia biznesowego, które z kolei mogą przynieść wyniki biznesowe. Stanowią one ostateczny cel większości przedsięwzięć. Ten proces tworzy operacyjne zarządzanie wiedzą. Strategiczne zarządzanie wiedzą Kiedy pytamy się o korzyści Zarządzania wiedzą, odpowiedź może nam przynieść strategiczne zarządzanie wiedzą. Punktem wyjścia do niego jest przeprowadzenie oceny biznesowej, stworzenie planu strategicznego, oraz ustalenie celów biznesowych. Wyznacza się w ten sposób kierunek dla celów zarządzania wiedzą, prowadząc do ukierunkowanego poszukiwania odpowiedniej wiedzy i danych. Proaktywne Aktywne Reaktywne IDEA! Management Consulting 2006

Ćwiczenie: Jesteś milionerem… Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie: Jesteś milionerem… Zamknij oczy… Zrelaksuj się… Wyobraź sobie, że jesteś milionerem… Stać Cię na wszystko… Czego oczekiwałbyś od firmy X* będąc jej klientem?... *X to firma, którą rzeczywiście reprezentujesz. Zapisz w punktach swoje oczekiwania: … Ćwiczenie IDEA! Management Consulting 2006

Co to jest benchmarking? Knowledge In Action Adaptus PL Co to jest benchmarking? Kto jest najlepszy? Na ile jest dobry? Jak możemy osiągnąć ten poziom? Benchmarking to proces określania, kto jest najlepszy, kto wyznacza standardy oraz na czym polegają te standardy. W piłce nożnej benchmarkiem, czyli punktem odniesienia może być zwycięzca Ligi Mistrzów. W kategorii “Podbój świata” z jakich skorzystalibyśmy obiektywnych mierników, aby porównać Juliusza Cezara z Adolfem Hitlerem; Czyngis-chana z Napoleonem? Który z nich najlepiej uosabiał osiągnięcie tego celu? Robimy to samo w biznesie. Która organizacja sprzedaży jest najlepsza? Który dział najlepiej obsługuje klientów? Kto najtaniej organizuje produkcję? Jak możemy wyrazić liczbowo ten standard? IDEA! Management Consulting 2006

Ćwiczenie Ćwiczenie w małych grupach Standardy referencyjne firmy Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie w małych grupach Standardy referencyjne firmy Z jaką firmą się porównujemy? Do jakiej branży chcemy należeć? Jakiej branży chcemy być częścią? Czy jakieś inne branże mogą być dla nas lepszym punktem odniesienia (standardem referencyjnym) w niektórych obszarach? Czego możemy dowiedzieć się z tych standardów? Ćwiczenie IDEA! Management Consulting 2006

Jakie czynniki należy wyeliminować, które branża uważa za oczywiste? Knowledge In Action Adaptus PL Proces innowacji w zakresie wartości 1. Ogólna lista kryteriów Przygotuj listę kryteriów ważnych dla klienta 2. Krótka lista kryteriów Przygotuj krótką listę kryteriów ważnych dla klienta 3. Wyeliminuj Jakie czynniki należy wyeliminować, które branża uważa za oczywiste? Praca domowa 4. Zredukuj Jakie czynniki należałoby zredukować znacznie poniżej standardu branży? 5. Podnieś Jakie czynniki należałoby zintensyfikować powyżej standardu branży? 6. Stwórz Jakie czynniki należy stworzyć, których nigdy nie oferowała branża? IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 1. Ogólna lista kryteriów Przygotuj listę kryteriów ważnych dla klienta IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 2. Krótka lista kryteriów Przygotuj krótką listę kryteriów ważnych dla klienta IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 3. Wyeliminuj Jakie czynniki należy wyeliminować, które branża uważa za oczywiste? IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 4. Zredukuj Jakie czynniki należałoby zredukować znacznie poniżej standardu branży? IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 5. Podnieś Jakie czynniki należałoby zintensyfikować powyżej standardu branży? IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 6. Stwórz Jakie czynniki należy stworzyć, których nigdy nie oferowała branża? IDEA! Management Consulting 2006

Opracowanie inicjatyw strategicznych Knowledge In Action Adaptus PL Opracowanie inicjatyw strategicznych Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy finansowej STATUS QUO ROZWÓJ Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy klienta STATUS QUO Ćwiczenie ROZWÓJ Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy procesów biznesowych STATUS QUO ROZWÓJ Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy nauki i wzrostu STATUS QUO ROZWÓJ IDEA! Management Consulting 2006

Perspektywy finansowej Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy finansowej Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ IDEA! Management Consulting 2006

Perspektywy klienta Wynik inicjatyw strategicznych z Knowledge In Action Adaptus PL ROZWÓJ STATUS QUO IDEA! Management Consulting 2006

Perspektywy procesów biznesowych Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy procesów biznesowych Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ IDEA! Management Consulting 2006

Perspektywy nauki i wzrostu Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy nauki i wzrostu Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ IDEA! Management Consulting 2006

Podziel się - Zbadaj potrzeby dotyczące wiedzy Knowledge In Action Adaptus PL Podziel się - Zbadaj potrzeby dotyczące wiedzy Czas na grę Wybór strategicznych inicjatyw wiedzy Opracuj pomysły gromadzenia cennej wiedzy IDEA! Management Consulting 2006

Ćwiczenie grupowe – czas na grę Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie grupowe – czas na grę Na planecie Vega był pojemnik na Zorę. Zora jest płynem umożliwiającym ludziom przeżycie. Twoim zadaniem jest określenie, którego dnia (zgodnie z kalendarzem Vegańskim), pojemnik będzie pełny. IDEA! Management Consulting 2006

Opracowanie potrzeb związanych z wiedzą Knowledge In Action Adaptus PL Opracowanie potrzeb związanych z wiedzą Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy finansowej STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy klientów Ćwiczenie STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy procesów biznesowych STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy nauki i wzrostu STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie grupowe Jak możemy rozwinąć i udoskonalić dzielenie się wiedzą w naszych firmach? IDEA! Management Consulting 2006

Ustalanie priorytetów potrzebnej wiedzy Knowledge In Action Adaptus PL Ustalanie priorytetów potrzebnej wiedzy Znaczenie (Wysokie, Średnie, Niskie) Jaki jest wpływ na wyniki firmy, na ludzi, bezpieczeństwo, koszty, klientów, wydajność, reputację, itp. ma brak aktualizacji tej wiedzy? Pilność (Wysoka, Średnia, Niska) Jeśli nie będziemy optymalizować tej wiedzy, kiedy działanie w optymalny sposób stanie się dla nas trudne, kosztowne lub niemożliwe? Wzrost (Wysoki, Średni, Niski) Jaki wpływ na nasze wyniki w czasie będzie miał brak aktualizacji tej wiedzy? IDEA! Management Consulting 2006

Perspektywy finansowej Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy finansowej Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

Perspektywy klienta Wynik inicjatyw strategicznych z Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

Perspektywy procesów biznesowych Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy procesów biznesowych Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

Perspektywy nauki i wzrostu Wynik inicjatyw strategicznych z Perspektywy nauki i wzrostu Knowledge In Action Adaptus PL STATUS QUO ROZWÓJ Potrzeby związane z wiedzą dla każdej inicjatywy strategicznej IDEA! Management Consulting 2006

Ćwiczenie w małych grupach Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie w małych grupach Opracowanie potrzeb związanych z wiedzą na podstawie inicjatyw strategicznych Określ jakie masz potrzeby związane z wiedzą odnośnie każdej inicjatywy strategicznej? Wymień je na następnym slajdzie w następującym porządku Finanse Klienci Procesy biznesowe Nauka i wzrost Określ ich priorytet pod względem znaczenia, pilności oraz wzrostu Ćwiczenie IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Dzień 2 Wiedza w działaniu część II Druga część szkolenia z zarządzania wiedzą dla małych i średnich przedsiębiorstw IDEA! Management Consulting 2006

Informacja zwrotna z poprzedniego dnia Knowledge In Action Adaptus PL Informacja zwrotna z poprzedniego dnia 1. 2. 3. 4. 5. Wnioski: IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Program drugiego dnia Wiedza w działaniu Dokumentacja wiedzy Jak zbudować kulturę wiedzy Zastosowania wiedzy w działaniu Wnioski dotyczące wiedzy w działaniu Przygotowanie do drugiego warsztatu IDEA! Management Consulting 2006

Zorganizuj – Organizacja wiedzy Knowledge In Action Adaptus PL Zorganizuj – Organizacja wiedzy Zasady 8 S w zarządzaniu wiedzą Wprowadzenie do narzędzia diagnostycznego 8S Ćwiczenie grupowe wykorzystujące narzędzie 8S IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action 8S w zarządzaniu wiedzą Adaptus PL S ystematyka przątanie zukanie amodyscyplina ortowanie tandardyzacja przęganie IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Szukanie Szukanie. Szukanie łatwiejszych sposobów pozyskiwania wiedzy Wyszukiwarki Wyszukiwanie elektroniczne Bazy danych Oprogramowanie baz danych Wyszukiwanie ręczne Ręczna organizacja, ułatwiająca wyszukiwanie S zukanie IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 8S – System System zarządzania wiedzą Osobistą Własne wspomnienia Drukowaną Dokumenty w formie papierowej Elektroniczną W postaci komputerowej Jakiego rodzaju system(y) wykorzystujecie obecnie? Jakiego rodzaju system jest Twoim zdaniem najbardziej przydatny? IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Sortowanie Wybór i koncentracja na informacji, która Dodaje wartość Takiej jak: Wiedza Wiedza operacyjna potrzebna w działalności biznesowej Mądrość Optymalizacja procesów firmowych Wyniki biznesowe Doskonalenie wyników biznesowych S ortowanie We often archive everything not to loose anything. But when we want to find knowledge we have got a hard time, as there are too many data, to much information and not structured enough. That’s why we should try to think over what we safe, and try to sort out the right knowledge by asking ourselves: 1. Is this knowledge going to be usefull in our normal operations? 2. Is this knowledge going to make us wiser and help us to optimize our way of working? 3. Is this knowledge going to help us to improve our business results. If you can not say partly yes to any of the 3 questions, there is a big risk that you will safe information or knowledge which will never be used. IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Systematyka Porządkowanie i przechowywanie wiedzy Organizowanie wiedzy w plikach lub systemach papierowych lub elektronicznych Oznaczanie wiedzy, dzięki czemu łatwo ją znaleźć Udostępnianie Dbanie, aby najczęściej wykorzystywana wiedza była bardziej dostępna dla pracowników S ystematyka IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Sprzątanie Sprzątanie. Dbanie, by wiedza była właściwa i zaktualizowana Oczyszczone prawidłowo wprowadzone dane, informacje i wiedza Działające zaktualizowane i skoordynowane w czasie informacje Gotowe do użycia Gotowe do wykorzystania bez dodatkowej edycji lub konieczności organizowania, itp. S przątanie IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Standaryzacja Standaryzacja. Metoda służąca ustaleniu standardów zastosowania pierwszych 3S. Wprowadzanie Zasady wprowadzania wiedzy Proces Metoda wprowadzania wiedzy Wynik Organizacja wiedzy ułatwiająca łatwe wykorzystanie S tandaryzacja IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Sprzęganie Dzielenie się wiedzą. Udostępnianie wiedzy w atrakcyjny sposób Wizualizacja Przedstawianie wiedzy w atrakcyjny sposób Angażowanie Zachęcanie do dzielenia się wiedzą i angażowanie użytkowników Prezentacja Prezentacja wiedzy w miejscach, w których będzie widoczna dla wszystkich S przęganie IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL 8S – Samodyscyplina Samodyscyplina. Wytworzenie nawyku stałej kontroli systemu Aktualność Czy wiedza jest aktualna i sprawia, że wiemy więcej? Potrzeba Czy nadal – i jak często –potrzebujemy tej wiedzy? Rozwój Czy nasze potrzeby się zmieniły, na tyle, że trzeba zaktualizować i rozwinąć posiadaną wiedzę? S amodyscyplina IDEA! Management Consulting 2006

Zastosuj Wiedzę w działaniu Knowledge In Action Adaptus PL Zastosuj Wiedzę w działaniu Zarządzanie zmianami Angażowanie i upełnomocnianie Budowanie kultury wiedzy 360-stopniowa wymiana danych Dalsze kroki po szkoleniu Plan wdrożenia zarządzania wiedzą w Twojej firmie IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Jedyną stałą na świecie jest... Knowledge In Action Adaptus PL ZMIANA Zmiana to jedno z największych wyzwań stojących przed współczesnymi firmami Nie możesz powstrzymać fal ale możesz nauczyć się po nich surfować...! IDEA! Management Consulting 2006

Ludzka reakcja na zmianę Knowledge In Action Adaptus PL + - Czas IDEA! Management Consulting 2006

Ludzka reakcja na zmianę Knowledge In Action Adaptus PL Angażowanie Upełnomocnianie + - Czas IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Buduj zaangażowanie Knowledge In Action Adaptus PL Zaangażowanie + - Ludzie podejmują pełną odpowiedzialność za plany, z którymi się utożsamiają a nie za plany, z którymi utożsamiają się ich menedżerowie. Pozwól pracownikom przejąć odpowiedzialność za Twoją wizję i strategie oraz przełożyć je na działania na ich poziomie pracy Zacznij od góry, budując zaangażowanie menedżerów Buduj zaangażowanie wszystkich pracowników za pomocą programów wewnętrznych IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Rozwijaj upełnomocnienie Tworzenie „nowych sposobów wyrazu” oraz „jasnego kierunku”, który upełnomocni pracowników do wdrażania inicjatyw związanych z efektywnością i wydajnością + - Upełnomocnienie Przykłady nowych sposobów wyrazu: Wizja oraz kierunek strategiczny firmy Wartości i normy zachowań oraz postaw w firmie System zarządzania wiedzą Wspólne stanowisko przywódcze Procesy postępowania w przypadku problemów oraz projektów Zasady i wartości dotyczące komunikacji oraz spotkań Osobisty rozwój pracowników Rozwój pracowników w całej firmie IDEA! Management Consulting 2006

Uzyskaj zaangażowanie Kierownictwa i wyznacz szerokie cele Knowledge In Action Adaptus PL Stwórz wizję oraz wytyczne Innowacje w zakresie wartości Strategia Wyznacz kierunek począwszy od samej góry Uzyskaj zaangażowanie Kierownictwa i wyznacz szerokie cele Jak powiązać wizję z pracownikami w dole organizacji? Przewodzenie zmianom Doskonalenie procesów Udoskonal zarządzanie operacyjne Doskonalenie procesów organizacyjnych Zarządzanie wiedzą Powiąż pracę bezpośrednio z procesami biznesowymi i udoskonaleniami Szkolenia pracowników Zaangażuj pracowników na niższych szczeblach Zaangażowanie wszystkich pracowników IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL IDEA! Management Consulting 2006

Ćwiczenie w małych grupach Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie w małych grupach Zakwestionuj własne założenia Ewa i Krzysztof leżą martwi i nadzy na podłodze w sypialni a w pokoju są porozrzucane odłamki szkła i jest rozlana woda Wokoło chodzi kot, jakby nic się nie stało Na dworze leje deszcz Znajdź rozwiązanie/ rozwikłaj opowieść przy jak najmniejszej liczbie i najbardziej prawdopodobnych wyjaśnieniach założeń. IDEA! Management Consulting 2006

360-stopniowa wymiana danych Knowledge In Action Adaptus PL 360-stopniowa wymiana danych Głos klienta Głos udziałowców Głos dostawców Głos pracowników Głos społeczeństwa Technologia branżowa Konkurencja Inne firmy Trendy IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Ocena 360 stopni Co chcielibyście wiedzieć o Klientach Potencjalnych klientach Dostawcach Konkurencji Pracowników Inne firmy w innych branżach Opracuj pytania w małych zespołach i podziel się pomysłami IDEA! Management Consulting 2006

Ćwiczenie - sondowania opinii Knowledge In Action Adaptus PL Ćwiczenie - sondowania opinii Informacje zwrotne dla wszystkich firm Podziel się subiektywną lub obiektywną opinią o firmie Zapisz ją i przekaż Właścicielowi firmy jako rekomendację IDEA! Management Consulting 2006

Dalsze kroki po szkoleniu Knowledge In Action Adaptus PL Dalsze kroki po szkoleniu Plan wdrożenia zarządzania wiedzą w Twojej firmie Wdrożenie zarządzania wiedzą z zastosowaniem coachingu z udziałem trenerów Przygotowanie planu działań służącego wdrożeniu zarządzania wiedzą IDEA! Management Consulting 2006

Plan wdrożenia zarządzania wiedzą w Twojej firmie Knowledge In Action Adaptus PL Plan wdrożenia zarządzania wiedzą w Twojej firmie Zarządzanie wiedzą to narzędzie strategiczne Decydujące znaczenie ma zaangażowanie wszystkich pracowników Przygotuj listę najważniejszych obszarów wdrożenia zarządzania wiedzą Kontynuuj rozwój zainicjowany podczas warsztatów Pomyśl łatwych wygranych Obszarów, w których pracownicy mogą łatwo dostrzec korzyści Nawiąż bezpośrednio do kwestii biznesowych Po sukcesie początku spraw, aby zarządzanie wiedzą stało się sprawą codzienną PWP – Przede Wszystkim Prostota IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Wdrożenie zarządzania wiedzą z zastosowaniem coachingu z udziałem trenerów Omów i wybierz obszary, w których chcesz otrzymać coaching Zadbaj o przygotowanie odpowiednich informacji oraz wiedzy przed sesją coachingu Omów pomysły coachingu z coachami i uzgodnij plan coachingu IDEA! Management Consulting 2006

IDEA! Management Consulting 2006 Knowledge In Action Adaptus PL Dyskusja ogólna Jakie korzyści osiągniesz dzięki zastosowaniu Zarządzania wiedzą? Jakie przeszkody przewidujesz, jeśli chodzi o wdrożenie ZW w Twojej organizacji? IDEA! Management Consulting 2006

Dyskusja w małych grupach Knowledge In Action Adaptus PL Dyskusja w małych grupach Przygotuj plan działań służących wdrożeniu zarządzania wiedzą w Twojej firmie: IDEA! Management Consulting 2006

Wiedza to energia nie zapomnij jej naładować Knowledge In Action Adaptus PL Wiedza to energia nie zapomnij jej naładować IDEA! Management Consulting 2006