■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybrane organy UE – Traktat Lizboński. Cz. II
Advertisements

Flaga Unii Europejskiej
Polska Centrala Firm Symulacyjnych CENSYM
Polska w strefie Schengen
Kapitał ludzki i kapitał społeczny a dobrobyt Polski paradoks
Poszukiwanie partnerów – czyli jak stworzyć dobre konsorcjum.
Konferencja podczas Forum Technologii Cyfrowych
To ile wydaje się na reklamę?
Katarzyna Michalska kl.V a
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Województwo pomorskie –
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
Czym się zajmujemy? Produkcja szerokiej gamy przetworów owocowo-warzywnych Dystrybucja Export -import.
POLSKA PREZYDENCJA W RADZIE UNII EUROPEJSKIEJ na matematyce
Jak realizowane są badania internetu na świecie? Filip Pieczyński, Warszawa,
Metodologia badań wydatków reklamowych
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Międzynarodowe Stowarzyszenie
Unia Europejska.
Stymulowanie wzrostu gospodarczego poprzez transfer technologii
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
Pytania studentów dotyczące uczestnictwa w Programie LLP Erasmus.
Badania oglądalności telewizji
Ekonomika ochrony zdrowia (I)
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów LISTOPAD Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW W lutym nawet Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi i wydarzenia na Ukrainie nie odebrały widzów TVP Rzeszów.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW majówka 2014.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW maj Reklama w TVP Rzeszów to maksymalny zysk.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW marzec Reklama w TVP Rzeszów to maksymalny zysk.
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów CAŁY 2014 rok. Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
Integracja polityczna państw świata
Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk Stare i nowe hipotezy o legitymizacji i zaufaniu : Analizy wstępne (tabele do prezentacji) Andrzej.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW kwiecień Średnia udziałów SHR% TVP Rzeszów od 01 do 30 kwietnia 2014 roku Pasmo 18:30 – 19:00 Źródło: Nielsen Audience.
Radio Track ■ standard rynkowy ■ zarządzanie badaniem: KBR ■ realizacja Millward Brown.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
Studenci zagraniczni w Polsce 2016 Gdzie jesteśmy?
CYFROWA MOC STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
CYFROWA MOC GRUDZIEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
CYFROWA MOC 2015 rok. Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Wydatki na ochronę zdrowia
PROGRAM RZĄDOWY RODZINA 500+ Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195 ) KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH.
Nadawcy publiczni wskaźniki oglądalności wśród ogółu widzów i młodych lata Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Dania, Belgia, Holandia,
Quiz dotyczący Unii Europejskiej. Czyja to Flaga? -Niemiec -Austrii -Polski.
Číslo přílohy: VY_32_INOVACE_05_ Europa Autor: Mgr.Beata Tomanek Předmět: Vlastivěda Třída: 5.třída Šablona projektu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Global Ordering System Ogólna informacja o projekcie System GOS daje możliwość rozwijania biznesu na jakościowo innym poziomie: Nowa skala – możliwość.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Rola próbnych obciążeń w diagnostyce konstrukcji mostowych w wybranych krajach Unii Europejskiej Piotr Olaszek Instytut Badawczy Dróg i Mostów.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
CYFROWA MOC LUTY Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Badanie rynku mediów w praktyce
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Erasmus + Anna Kaminska-Abram.
Badanie rynku mediów Wskaźniki
Dr hab. Arkadiusz Sadowski Wydział Ekonomiczno-Społeczny
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
CYFROWA MOC MARZEC 2016.
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Zapis prezentacji:

■ Podstawowe informacje ■ Badanie prowadzone jest od 1996 roku, ■ Realizowane przez firmę AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., ■ Najważniejsi klienci: stacje telewizyjne, domy mediowe, reklamodawcy, wydawcy prasowi, wydawcy internetowi ■ Badanie obejmuje pomiar audytoriów telewizyjnych, monitoring reklam telewizyjnych, reklam internetowych display oraz monitoring reklamy video na portalu youtube ■ Dane udostępniane są w trybie dziennym Badanie Nielsen Audience Measurement

■ Metodologia - 7 kroków telemetrii ■ Badanie Establishment Survey - analiza struktury społeczeństwa, ■ Rekrutacja do panelu telemetrycznego - wybór grupy gospodarstw reprezentujących badaną populację („Polska w pigułce”); ■ Instalacja urządzeń pomiarowych w gospodarstwach domowych ■ Codzienna transmisja danych z gospodarstw domowych do centralnego komputera znajdującego się w siedzibie Nielsen Audience Measurement ■ Obróbka danych - czyszczenie i ważenie zbioru danych, agregowanie danych czasu rzeczywistego w dane minutowe; ■ Bazy opisowe programów, spotów i bloków reklamowych; ■ Udostępnienie baz danych klientom. Badanie Nielsen Audience Measurement ES Rekrutacja Instalacje Transmisja danych Obróbka danych Monitoring Udostępnienie

■ Wielkość próby ■ Panel ogólnopolski liczy 2000 gospodarstw domowych, Universe: ■ Badaniem objętych jest ponad 5400 osób w wieku 4+, Universe: Badanie Nielsen Audience Measurement

■ Konstrukcja próby ■ Podstawowe cechy gospodarstw domowych określające strukturę panelu:  region geograficzny lub administracyjny  wielkość miejscowości  wielkość gospodarstwa domowego i jego struktura (dzieci i osoby starsze)  źródło sygnału telewizyjnego (kabel, satelita, telewizja naziemna) ■ Pozostałe cechy kontrolowane przy konstrukcji panelu  liczba telewizorów  struktura demograficzno społeczna członków gospodarstwa domowego (wiek, płeć, wykształcenie)  przynależność do poszczególnych grup społeczno-zawodowych członków gospodarstwa domowego ■ Struktura panelu opiera się na skrzyżowaniu tych wszystkich zmiennych ze sobą oraz na wyznaczeniu, ile gospodarstw ma być w poszczególnych celkach. Badanie Nielsen Audience Measurement

■ Najważniejsze wskaźniki ■ AMR (avarage minute rating) - średnia oglądalność minutowa ■ AMR% (avarage minute rating) - średnia oglądalność minutowa wyrażona w procentach ■ SHR% (share) – średni udział kanału/programu w oglądalności ■ RCH (reach) – zasięg, określa liczbę widzów, jaka w całym badanym okresie czasu oglądała przynajmniej 1 minutę analizowanego programu/pasma ■ ATV (avarage time viewing) - określa średni czas oglądania, jaki przypada na członka grupy docelowej ■ ATS (avarage time spent) – określa średni czas oglądania, jaki przypada na pojedynczego widza ■ GRP (gross rating point) - suma oglądalności wszystkich spotów Badanie Nielsen Audience Measurement

■ Interpretacja podstawowych wskaźników: AMR%, SHR%, RCH% Badanie Nielsen Audience Measurement Total TV AMR% = 20%SHR% = 40%RCH% = 60% 5 widzów 10 osób 1’ 2’ 3’ Grupa celowa

■ Reprezentatywność panelu: Badanie Nielsen Audience Measurement

■ Badanie na tle innych rynków ■ Nielsen realizuje badania telewizji według tych samych standardów w ponad 30 krajach w tym USA ■ Badanie realizowane zgodnie ze standardami firmy Nielsen z przestrzeganiem zasad opisanych przez ESOMAR*, EGTA**, EBU*** w „Towards harmonization of television audience measurement systems” ■ W części krajów badaniami telewizji zarządza Joint Industry Committee (UK, Włochy, Belgia, Finlandia, Irlandia, Francja, Rumunia, Szwecja, Hiszpania, Ukraina) ■ W części krajów badaniami telewizji zarządza Media Owner Consortium (Niemcy, Czechy, Szwajcaria, Dania, Austria, Norwegia) ■ Polska, Węgry, Grecja, Cypr, Litwa, Rosja, Słowenia, Chorwacja są reprezentantami Own Service Badanie Nielsen Audience Measurement *The European Society for Opinion and Market Research **The Association of Television and Radio Sales Houses ***The European Broadcasting Union

■ Formy instytucjonalizacji rynku badań TV Badanie Nielsen Audience Measurement media ownermedia owner consortiumjoint industry comitee nadawca 1nadawcy nadawca 2reklamodawcy domy mediowe

■ Dystrybucja wyników ■ Publikacja raportów tygodniowych na stronie ■ W sprawie dodatkowych danych należy kontaktować się z: ■ Zasady publikacji wyników:  podanie źródła,  podanie próby,  precyzyjny opis grupy celowej,  dokładny opis zmiennych. Badanie Nielsen Audience Measurement