„KADRY DLA BIZNESU” ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW www.enel.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt ustawy o dodatkowym ubezpieczeniu zdrowotnym
Advertisements

Wybierz Pakiet Usług Medycznych dla Siebie
PRAWO DO OCHRONY ZDROWIA
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Dynamiczny rozwój O nas Nasze usługi Nasze ceny
UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE SIGNAL IDUNA
ROLA I ZADANIA PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
Przychodnie/poradnie Pielęgniarki/położne rehabilitant, psycholog)
Innowacyjny system teleopieki dla osób niesamodzielnych
Dostępność świadczeń z perspektywy lekarza podstawowej opieki zdrowotnej dr med. Adam Windak.
Kadry dla Biznesu Wrocław, 28 lutego 2008
Wielkopolski Oddział Wojewódzki w Poznaniu Funkcjonowanie służby zdrowia w gminie Międzychód w świetle zawartych umów z NFZ Międzychód,
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
PARTNER PROJEKTU PP1.
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
Hot Spot - korzyści 1. Zaspokojenie rosnących oczekiwań klientów 2. Przewaga nad konkurencją 3. Prestiż lokalizacji – miejsce spotkań biznesowych.
Propozycja ubezpieczeń zdrowotnych OPIEKA MEDYCZNA dla Pracowników
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Polski Plan Alzheimerowski
Usługa medyczna i jej cechy
Co to jest OPTUS ? Spółka OPTUS należy do Grupy Kapitałowej Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych, czołowego europejskiego producenta i dostawcy.
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Robocze spotkanie Partnerów KAMSOFT
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Internetowego Biura Rachunkowego
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Zalety i korzyści pakietów medycznych OM SIGNUM
Opieka medyczna S EKU przy współpracy z PZU przygotowało specjalny program opieki medycznej dla Funkcjonariuszy i Pracowników cywilnych Straży Granicznej.
POLSKI PLAN ALZHEIMEROWSKI (założenia)
Dr n. med. Zbigniew Pawłowicz Dyrektor Centrum Onkologii
Szpital Dziecięcy im. prof. dr. Jana Bogdanowicza w Warszawie Szpital im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym Warszawa, 10 czerwca 2014 r.
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
AOS Świadczenia w zakresie szybkiej diagnostyki onkologicznej
Projekt systemowy pn. „PO KLucz do biznesu 2!” realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu oraz Partnerów Projektu – Powiatowe Urzędy Pracy województwa.
Bezpieczeństwo cloud computing FAKTY I MITY Beata Marek, cyberlaw.pl Beata Marek, cyberlaw.pl Kancelaria w chmurze, Kancelaria w chmurze, 19.X X.2012.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
ManageEngine Forum 2015.
POD DOBRĄ OCHRONĄ. O NAS  Jedyna organizacja na Dolnym Śląsku skupiająca zarówno świadczeniodawców podstawowej, jak i specjalistycznej opieki zdrowotnej.
1 Niepubliczne Ubezpieczenia Zdrowotne Spojrzenie Ubezpieczyciela
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
0 OFERTA DLA PRACOWNIKÓW Dorota Wałuszko tel Kierownik ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Białystok 15kwietnia 2016 r. Komendy Wojewódzkiej Policji.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
DZIECKO W KRYZYSIE = RODZINA KRYZYSIE WSPARCIE RODZINY I DZIECKA NA BAZIE ZASOBÓW FUNDACJI FOSA 1. Punkt Wsparcia Środowiskowego (Wrzeszcz) 2. Poradnia.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Schemat Organizacyjny Pomorskiego OW NFZ
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
1 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny dla Nerwowo i Psychicznie Chorych
Moja Pełnia Zdrowia.
Odpowiedź na potrzeby klienta
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
Ochrona zdrowia w województwie podlaskim wybrane zagadnienia
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
Zdalna Opieka Medyczna Wsparcie dla Opieki Koordynowanej
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szpitali Niepublicznych
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
Koncepcja promocji zdrowia w pracy
Zapis prezentacji:

„KADRY DLA BIZNESU” ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW www.enel.pl

POZAPŁACOWE ELEMENTY MOTYWACYJNE Dlaczego pracodawcy kupują opiekę medyczną? założenia polityki personalnej: dbałość o zdrowie pracowników zaspokajanie potrzeb pracowników po niższych kosztach nagroda / awans zachęta / element negocjacji www.enel.pl

PRACODAWCA - ZALETY OPIEKI MEDYCZNEJ JAKO ELEMENTU SYSTEMU MOTYWACYJNEGO koszt uzyskania przychodu dla firmy łatwość wdrożenia w firmie – ten sam pracownik niskie koszty obsługi kontraktu - DOK możliwość różnicowania zakresów usług w ramach firmy – dopasowanie do polityki personalnej możliwość monitorowania satysfakcji pracowników www.enel.pl

PRACOWNIK - KORZYŚCI Z OPIEKI MEDYCZNEJ JAKO ELEMENTU SYSTEMU MOTYWACYJNEGO poczucie bezpieczeństwa szeroki zakres usług – profilaktyka zdrowotna szybki dostęp do specjalistów i diagnostyki preferencyjne warunki dla członków rodzin www.enel.pl

KTO POWINIEN WYBIERAĆ OPIEKĘ MEDYCZNĄ 1. Dział Personalny – lider w negocjacjach wiedza o potrzebach i oczekiwaniach pracowników kontrola nad procesem wdrażania i realizacji warunków kontraktu ocena satysfakcji pracowników 2. Dział Zakupów – współpraca i wsparcie W niektórych dużych organizacjach zdarza się, że wyboru opieki medycznej dokonują Działy Zakupów nierzadko bez współpracy z Działem Personalnym. Wdrożenie opieki medycznej z jednej strony wiąże się wydatkiem dla firmy zatem zrozumiały jest udział Działu Zakupów, jednak z drugiej strony tylko Dział Personalny znający oczekiwania i potrzeby pracowników zwróci podczas zakupu uwagę na najistotniejsze kwestie, które pozwolą tak wybrać firmę i zakres opieki aby stworzyć sprawnie funkcjonujący systemem motywacyjny. www.enel.pl

KRYTERIA WYBORU OPIEKI MEDYCZNEJ Specyfika firmy Polityka personalna Placówka medyczna Oferta Umowa www.enel.pl

I. SPECYFIKA FIRMY Branża Produkcja / usługi / handel Charakter lokalny / ogólnopolski Zakład pracy chronionej Jednostka budżetowa Ambulatorium przyzakładowe www.enel.pl

UWARUNKOWANIA DEMOGRAFICZNE FIRMY Wiek Płeć Okres zatrudnienia Rodzaj wykonywanej pracy Stanowisko Stan cywilny/rodzina Miejsce zameldowania/zamieszkania www.enel.pl

II. POLITYKA PERSONALNA Opieka medyczna dla każdego pracownika Jednorodność / zróżnicowanie pakietów Okres zatrudnienia Element nagradzania / negocjacji www.enel.pl

III. PLACÓWKA MEDYCZNA Dostępność usług Realizowany zakres usług Lokalizacje Rejestracja wizyt Dokumentacja medyczna Sieć partnerów medycznych www.enel.pl

IV. OFERTA Elastyczność (modyfikacje pakietów) Koszty ukryte (czy pracownik będzie musiał dopłacać?) Zakres usług (szczegóły) Kompleksowość usług medycznych Opieka merytoryczna nad kontraktem – opiekun klienta Powtarzalność i przewidywalność działań – zgodność z normą ISO www.enel.pl

V. UMOWA Przejrzystość warunków umowy Sposoby rozliczeń – podział MP / PU Okresy wypowiedzenia Terminy płatności Ogólne warunki / zasady korzystania www.enel.pl

PODSTAWOWY ZAKRES PAKIETU Medycyna Pracy - obowiązek pracodawcy Dodatkowo: Konsultacje specjalistów Zabiegi ambulatoryjne Badania diagnostyczne Badania laboratoryjne www.enel.pl

PONADPODSTAWOWY ZAKRES PAKIETU Usługi budujące prestiż pakietu: Usługi stomatologiczne Rehabilitacja Hospitalizacja o podwyższonym standardzie Prywatny poród Ubezpieczenie zagraniczne Wizyty domowe Operacje chirurgii jednego dnia www.enel.pl

PRZYKŁADY PAKIETÓW Pierwsza Linia Medyczna – 24 H Medycyna pracy RODZAJ USŁUGI I II III IV V VI Pierwsza Linia Medyczna – 24 H   Medycyna pracy Konsultacje specjalistyczne Zabiegi ambulatoryjne Diagnostyka Diagnostyka laboratoryjna Profilaktyka zdrowotna Wizyty Domowe Szczepienia ochronne Profilaktyka stomatologiczna Doraźna pomoc stomatologiczna Rehabilitacja Leczenie stomatologiczne Hospitalizacja Prywatny Poród rodzinny Operacje „Chirurgii Jednego Dnia” Ubezpieczenie zagraniczne Program 24 h dla zdrowia www.enel.pl

UWARUNKOWANIA PRAWNE OPIEKI MEDYCZNEJ Większość pracodawców decyduje się opodatkować opiekę medyczną. Opinia prawna kancelarii CMS Cameron McKenna dostepna na www.enel.pl www.enel.pl

PODSUMOWANIE Pakiet opieki medycznej dostosowany do potrzeb i oczekiwań pracowników zawiera: konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i laboratoryjne, opieka na terenie całego kraju, całodobową linię medyczną. www.enel.pl

PODSUMOWANIE pracownik powinien mieć możliwość „bezpłatnego” skorzystania z usług w pakiecie, a nie tylko dostęp do „zniżki” kompleksowość - dostęp do badań i konsultacji w ramach jednego serwisu preferencyjne warunki na usługi pozapakietowe w serwisie medycznym www.enel.pl

PODSUMOWANIE Pracownicy nie będą zadowoleni z jakiejkolwiek opieki medycznej. Pracownicy będą zadowoleni tylko z takiej, która daje poczucie bezpieczeństwa, uznania i wyróżnienia. www.enel.pl

KONFERENCJA „KADRY DLA BIZNESU” KRAKÓW, 3 CZERWCA 2008 r. Beata Jabłońska Koordynator Regionu Centrum Medyczne ENEL-MED S. A. Tel. (22) 431 77 97, 0-606 875 663 E-mail: beata.jablonska@enel.pl  www.enel.pl