Szczecin, 26.11.2015 r. 1. UCHWAŁA NR VI/87/15 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Zobowiązania płatnika składek wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Sporządzanie świadectwa pracy.
Rejestracja firmy i obowiązki przedsiębiorcy.
Zwolnienia grupowe w polskim prawie pracy
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Co się zmieniło? O raz dodatkowo: 10% dla średnich 20% dla mikro i małych przedsiębiorców ( z wyłączeniem sektora transportu drogowego)
Stypendium Marii Curie
„UMOWY ŚMIECIOWE” W ŚWIETLE USTAWY
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
Prawdy oczywiste Preferencyjne składki ZUS dla nowych przedsiębiorców - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Rejestracja firmy i obowiązki przedsiębiorcy.
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rozwój gospodarstw i działalności gospodarczej Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej PROW
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – finansowe.
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Konferencja: Młodzi na rynku pracy- wyzwania i instrumenty wsparcia
Status radnego Mgr Michał Kiedrzynek.
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
„Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców i pracowników – Krajowy Fundusz Szkoleniowy i ustawa o ochronie miejsc pracy” Spotkanie na Brukselskiej w ramach.
Podatek od nieruchomości
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Prawdy oczywiste Zmiany przy zakładaniu spółki cywilnej - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Młodzieżowe Centrum Kariery OHP w Chojnicach. Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia dotyczą: pracodawców oraz organizacji zrzeszających pracodawców,
w Gminie Krzeszowice – planowane stawki
Zasady ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe Tydzień Przedsiębiorcy, listopad 2015r.
URZĄD PRACY POWIATU KRAKOWSKIEGO Pomoc dla pracodawców Kraków, 20 listopada 2015.
Szczecin, r. 1. UCHWAŁA NR XII/269/15 RADY MISTA SZCZECIN z dnia 27 października 2015 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach.
UMOWY O PRACĘ – ZMIANY.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Spółki nie będące podatnikami (jawna, komandytowa, partnerska) Utworzenie spółki : wniesienie przez wspólników.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Urząd Pracy m.st. Warszawy oferuje profesjonalne rozwiązania w zakresie
Polityka rynku pracy w Polsce
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
Szkolenie dla Wnioskodawców
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
System emerytalny Powinien być: bezpieczny uczciwy przejrzysty
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
mgr Małgorzata Grześków
1 1.
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Sposób rekompensaty świadczeń pieniężnych
Szkolenie dla Wnioskodawców
Wybrane możliwości wsparcia finansowego przedsiębiorców
Szkolenie Działu Handlowego
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Wytyczne w sprawie krajowej pomocy regionalnej (Dz. Urz. UE C 74, )
USTAWA O PRZEKSZTAŁCENIU PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO GRUNTÓW ZABUDOWANYCH NA CELE MIESZKANIOWE W PRAWO WŁASNOŚCI TYCH GRUNTÓW Istotne rozwiązania.
Rejestracja firmy i obowiązki przedsiębiorcy.
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale
Zapis prezentacji:

Szczecin, r. 1

UCHWAŁA NR VI/87/15 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na tworzenie nowych miejsc pracy 2

Uregulowania prawne dotyczące pomocy de minimis zawarte są w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24 grudnia 2013 r.). 3

Zasady ogólne 1. Uchwała skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców, bez względu na ich wielkość, będących podatnikami podatku od nieruchomości, którzy utworzą nowe miejsca pracy na terenie Gminy Miasto Szczecin. 2.Przedsiębiorca będzie mógł uzyskać zwolnienie od podatku od nieruchomości na okres do 24 miesięcy. 3.Uchwała nie wyznacza okresu zwolnienia w zależności od liczby zatrudnionych osób. 4.Okres zwolnienia zależy od wysokości podatku od nieruchomości oraz od kosztów jakie poniesie pracodawca w okresie 24 miesięcy w związku z zatrudnieniem pracowników na nowoutworzonych miejscach pracy. 4

Zasady ogólne cd. 5.Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą to 24 miesięczne koszty zatrudnienia nowych pracowników, tj. wynagrodzenie brutto oraz opłacone od tego wynagrodzenia obowiązkowe składki odprowadzane do ZUS. 6.Maksymalna kwota zwolnienia wynosi 80% kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą. 5

Warunki uzyskania zwolnienia 1.Przedsiębiorca zobowiązany jest do dokonania zgłoszenia o zamiarze korzystania ze zwolnienia na mocy uchwały, przed zatrudnieniem osób, dla których tworzone są nowe miejsca pracy. 2.Nowe miejsca pracy należy utworzyć w ciągu dwóch miesięcy po otrzymaniu pisma od Prezydenta Miasta w zakresie pozytywnej oceny dopuszczalności udzielenia pomocy. 3.Warunkiem zwolnienia jest wzrost netto liczby pracowników w danym przedsiębiorstwie w odniesieniu do średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy lub z okresu funkcjonowania firmy. (uwzględnia się wyłącznie zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych przedsiębiorcy działających na terenie Gminy Miasto Szczecin). 6

Warunki uzyskania zwolnienia cd. 4.Zatrudnienie nowych pracowników winno nastąpić na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy. 5.Utrzymanie nowych miejsc pracy oraz osiągniętego stanu zatrudnienia przez okres zwolnienia i po okresie korzystania ze zwolnienia przez kolejne 24 miesiące. [stan zatrudnienia osiągnięty po zatrudnieniu zadeklarowanej liczby pracowników, czyli aktualny stan na dzień złożenia zgłoszenia + stworzone miejsca pracy = poziom ten należy utrzymać przez okres zwolnienia i 24 miesiące po] 7

Wyłączenia 1.Wynikające z przepisów UE; (m.in. sektor rolnictwa oraz pomoc bezpośrednio związana z ilością wywożonych produktów, tworzeniem i prowadzeniem sieci dystrybucyjnej). 2.Zwolnieniu nie podlegają nieruchomości zajęte w całości lub w części na: stacje paliw, hotele lub podobne obiekty zakwaterowania, banki, działalność finansową lub ubezpieczeniową, działalność handlową detaliczną lub hurtową oraz w których całość lub część powierzchni wynajmowana jest przez podatnika innym podmiotom; 3.Zwolnienie nie przysługuje podatnikom, którzy na terenie Gminy Miasto Szczecin zalegają z zapłatą podatków i innych należności publicznoprawnych oraz opłat z tytułu wieczystego użytkowania; 4.Zwolnienie nie przysługuje podatnikom wobec których toczy się postępowanie likwidacyjne, upadłościowe lub naprawcze. 8

Obowiązki beneficjenta pomocy Podatnik w okresie korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości do 15 stycznia każdego roku kalendarzowego zobowiązany jest przedstawiać oświadczenia : 1.o wielkości poniesionych kosztów zatrudnienia nowych pracowników wraz z uwierzytelnionymi dokumentami potwierdzającymi ich wysokość za okres poprzedniego roku; 2.o stanie zatrudnienia nowych pracowników za okres poprzedniego roku; 3.o utrzymaniu zwiększonego stanu zatrudnienia w poprzednim roku; 4.o niezaleganiu na terenie Gminy Miasto Szczecin z zapłatą podatków i innych należności publicznoprawnych; 5.oświadczenie czy w stosunku do podatnika wszczęto/toczy się postępowanie likwidacyjne, upadłościowe, naprawcze; 6.oraz informacje na formularzu w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis. 9

Obowiązki beneficjenta pomocy cd. Podatnik po okresie korzystania ze zwolnienia, do 15 stycznia każdego roku kalendarzowego zobowiązany jest przedstawić oświadczenia : 1.o stanie zatrudnienia nowych pracowników, wraz z uwierzytelnionymi drukami deklaracji ZUS DRA, ZUS RCA; 2.o utrzymaniu zwiększonego stanu zatrudnienia. 10

Przykład wyliczenia wzrostu netto A. Średnia wartość zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy u przedsiębiorcy X wynosi 8. Przedsiębiorca zamierza stworzyć 5 nowych miejsc pracy. Aktualnie przedsiębiorca zatrudnia 10 osób, a więc suma aktualnego zatrudnienia plus proponowane do stworzenia nowe miejsca pracy dają liczbę = 15 zatrudnionych, tak więc w stosunku do średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy zatrudnienie wzrośnie o 7 osób co stanowi wymagany wzrost netto (15-8= 7 osób). B. Średnia wartość zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy u przedsiębiorcy X wynosi 20. Przedsiębiorca zamierza stworzyć 5 nowych miejsc pracy. Aktualnie przedsiębiorca zatrudnia 14 osób, a więc suma aktualnego zatrudnienia plus proponowane do stworzenia nowe miejsca pracy dają liczbę = 19 zatrudnionych, tak więc w stosunku do średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy wzrost zatrudnienia związany ze stworzeniem nowych miejsc pracy nie stanowi wymaganego wzrostu netto. Przedsiębiorca musi uzupełnić stan zatrudnienia na własny koszt tzn. wyrównać stan zatrudnienia do poziomu średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy. 11

Ustalenie poziomu zatrudnienia  Liczba osób zatrudnionych to liczba osób pracujących w pełnym wymiarze czasu w danym przedsiębiorstwie lub w jego imieniu przez dany okres.  Pracę osób, które nie przepracowały pełnego roku, tych, którzy byli zatrudnieni w niepełnym wymiarze czasu, niezależnie od okresu jej trwania oraz prace pracowników sezonowych liczy się jako części ułamkowe zatrudnionych osób.  Przy ustalaniu poziomu zatrudnienia nie uwzględnia się stażystów, studentów będących na stażu lub szkoleniu zawodowym, okresów przebywania na urlopach macierzyńskim i wychowawczym, bezpłatnych, a także zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego. 12

Przykład 1 ZAŁOŻENIA: Zatrudnienie jednego pracownika z miesięcznym wynagrodzeniem brutto na poziomie pensji minimalnej. Miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika ,00 zł,; Szacunkowy miesięczny koszt pracodawcy (wynagrodzenie brutto pracownika + ZUS pracodawcy zł + 381,29 zł) ,29 zł ; Roczne koszty pracodawcy w związku z zatrudnieniem pracownika ,48 zł; 24 miesięczne koszty zatrudnienia jednego pracownika ,96 zł. Maksymalna kwota zwolnienia z podatku to 80% 24 miesięcznych kosztów zatrudnienia pracownika, tj ,96 zł x 80% = ,77 zł Roczny wymiar podatku od nieruchomości zgłoszonych do zwolnienia wynosi zł Dwuletnie zobowiązanie w podatku od nieruchomości wynosi ,00 zł. Wobec powyższego, podatnik będzie zwolniony z podatku od nieruchomości przez maksymalny okres, tj. 24 miesiące 13

Przykład 2 ZAŁOŻENIA: Zatrudnienie trzech pracowników z miesięcznym wynagrodzeniem brutto na poziomie zł. Wynagrodzenie brutto pracownika ,00 zł ; Szacunkowy miesięczny koszt pracodawcy (wynagrodzenie brutto pracownika + ZUS pracodawcy ,00 zł + 414,80 zł) ,80 zł Roczne koszty pracodawcy w związku z zatrudnieniem 1 pracownika ,60 zł; 24 miesięczne koszty zatrudnienia jednego pracownika ,20 zł zł; 24 miesięczne koszty zatrudnienia 3 pracowników wynoszą ,60 zł. Maksymalna kwota zwolnienia z podatku to 80% 24 miesięcznych kosztów zatrudnienia 3 pracowników, tj ,60 zł x 80% = ,48 zł Roczny wymiar podatku od nieruchomości zgłoszonych do zwolnienia wynosi ,00 zł Dwuletnie zobowiązanie w podatku od nieruchomości wynosi ,00 zł. Wobec powyższego, podatnik będzie zwolniony z podatku od nieruchomości maksymalnie przez 12 miesięcy. 14

Uchwała obowiązuje do 31 grudnia 2016 r. Podatnik nabywa prawo do zwolnienia w dniu złożenia zgłoszenia. Zwolnienie następuje po zatrudnieniu wszystkich wskazanych w zgłoszeniu osób, po osiągnięciu wzrostu netto zatrudnienia. 15

Dziękuję za uwagę! Wydział Podatków i Opłat Lokalnych Urząd Miasta Szczecin 16