Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
compulsory full-time education
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie Szkolnictwo wyższe Edukacja dorosłych Młodzież Sektory: Edukacja szkolna Typy działań

-Technik pojazdów samochodowych -Mechanik pojazdów samochodowych -Mechanik motocyklowy -Technik mechatronik -Monter mechatronik -Technik mechanik lotniczy -Technik awionik -Technik mechanik Potrzeba – pomysł – realizacja ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie

Potrzeba organizacji, czyli Europejski Plan Rozwoju szkoły

Zmienia życie. Otwiera umysły. ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie Cel główny: kształcenie młodzieży na wysokim poziomie, na potrzeby krajowych i zagranicznych podmiotów gospodarczych oraz uczelni wyższych technicznych. Cel A) umożliwienie naszym uczniom i absolwentom zdobywania wiedzy i doświadczenia w ramach współpracy z podmiotami zagranicznymi, w tym odbywanie praktyk i stażów w przedsiębiorstwach w krajach UE. Cel B) przygotowanie kadry do prowadzenia i organizacji zajęć odpowiadających potrzebom kształcenia na międzynarodowym rynku pracy. Europejski Plan Rozwoju szkoły zakłada:

Zmienia życie. Otwiera umysły. Edukacja szkolna Akcja 1 Mobilność kadry „Podniesienie poziomu jakości kształcenia i zwiększenie mobilności międzynarodowej w ZSP3 w Krośnie” Kształcenie i szkolenia zawodowe Akcja 1 Mobilność edukacyjna (wyjazdy uczniów i kadry edukacyjnej) „Budowanie i poszerzanie kompetencji zawodowych i językowych uczniów ZSP3 poprzez program praktyk zagranicznych” ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie

Zmienia życie. Otwiera umysły. ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie Cel A) umożliwienie naszym uczniom i absolwentom zdobywania wiedzy i doświadczenia w ramach współpracy z podmiotami zagranicznymi, w tym odbywanie praktyk i stażów w przedsiębiorstwach w krajach UE. „Budowanie i poszerzanie kompetencji zawodowych i językowych uczniów ZSP3 poprzez program praktyk zagranicznych” W ramach projektu 75 uczniów zrealizuje mobilności edukacyjne, których celem jest poszerzenie kompetencji i umiejętności zawodowych oraz językowych, odpowiadających potrzebom międzynarodowego rynku pracy. Wszystkie mobilności planowane w projekcie będą realizowane przez dwa lata szkolne, tj. 2015/2016 i 2016/2017. W ramach mobilności uczniowie będą odbywać miesięczne praktyki zawodowe w firmach branżowych w Austrii.

Zmienia życie. Otwiera umysły. „Budowanie i poszerzanie kompetencji zawodowych i językowych uczniów ZSP3 poprzez program praktyk zagranicznych” ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie zajęcia przygotowujące do wyjazdu (kurs językowy, zajęcia kulturowe), ubezpieczenie na czas wyjazdu, przejazd na miejsce i z powrotem, zakwaterowanie i wyżywienie, zajęcia dodatkowe, np.: wycieczki, kieszonkowe na czas pobytu za granicą, wsparcie opiekuna (dotyczy mobilności uczniów). Uczestnikom zostanie zagwarantowane m.in.:

Zmienia życie. Otwiera umysły. „Budowanie i poszerzanie kompetencji zawodowych i językowych uczniów ZSP3 poprzez program praktyk zagranicznych” ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie Udział w projekcie przyczyni się do: zdobycia atrakcyjnej wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych poznania przez uczniów zawodowego języka niemieckiego poznania obcej kultury poznania metod organizacji pracy w przedsiębiorstwach branżowych w Austrii. W wyniku mobilności uczniowie staną się bardziej pewni siebie, zwiększą swoje kompetencje kluczowe i otworzą się na możliwości stwarzane przez europejski rynek pracy.

Zmienia życie. Otwiera umysły. „Budowanie i poszerzanie kompetencji zawodowych i językowych uczniów ZSP3 poprzez program praktyk zagranicznych” ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie kreowanie wizerunku organizacji szkoleniowej, przystosowanej do wymagań europejskich standardów kształcenia w zawodach i wymagań stawianych przez rynek pracy doświadczenie w realizacji projektów unijnych, w zakresie mobilności europejskiej nawiązanie współpracy z partnerem zagranicznym i firmami branżowymi nauczyciele nabędą dodatkowe kompetencje językowe i persolno- społeczne związane z wyjazdami zagranicznymi (opiekunowie) umożliwienie realizacji kolejnych etapów Europejskiego Planu Rozwoju szkoły Wpływ projektu na instytucję:

Zmienia życie. Otwiera umysły. ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie Każdy z 10 nauczycieli realizuje dwie mobilności, które dotyczą: 1) podniesienia kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego, 2) pozyskania wiedzy i doświadczenia w zakresie prowadzenia zajęć z użyciem języka angielskiego. Projektem objęto nauczycieli kształcenia zawodowego oraz prowadzących zajęcia lub podejmujących dodatkowe działania na rzecz rozwijania kompetencji zawodowych uczniów. Cel B) przygotowanie kadry do prowadzenia i organizacji zajęć odpowiadających potrzebom kształcenia na międzynarodowym rynku pracy. „Podniesienie poziomu jakości kształcenia i zwiększenie mobilności międzynarodowej w ZSP3 w Krośnie”

Zmienia życie. Otwiera umysły. ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie „Podniesienie poziomu jakości kształcenia i zwiększenie mobilności międzynarodowej w ZSP3 w Krośnie” przygotowanie nauczycieli do realizacji kolejnych etapów Europejskiego Planu Rozwoju szkoły Wpływ na uczestników: podniesienie kompetencji językowych (język angielski) rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz kulturowych nauczycieli nabycie umiejętności nauczania przedmiotów zawodowych z elementami języka angielskiego możliwość przekazywania zdobytej wiedzy z zakresu języka, kultury i obyczajów uczniom

Dzięki realizacji projektu szkoła: wykreuje swój europejski wymiar instytucji edukacyjnej będzie systematycznie budować pozytywny wizerunek szkoły nowoczesnej, propagującej idee integracji europejskiej zwiększy jakość zajęć edukacyjnych poprzez wprowadzenie elementów języka angielskiego wprowadzi tematykę kulturową do lekcji wychowawczych prowadzonych przez uczestników projektu zdobędzie doświadczenie umożliwiające realizację kolejnych projektów mobilności w ramach realizacji Europejskiego Planu Rozwoju szkoły

Zmienia życie. Otwiera umysły. ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie Działania zapewniające trwałość rezultatów projektu. Warunki powodzenia projektu Świadomość celów projektu. Zarządzanie zespołowe. Planowanie budżetu. Postawa i rola koordynatora w projekcie. Zaangażowanie uczestników. Współpraca z partnerami. Ewaluacja bieżąca.

Zmienia życie. Otwiera umysły. ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik” im. Stanisława Staszica w Krośnie Dziękuję za uwagę