Przypisy Praca pisemna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z KATALOGU ON-LINE
Advertisements

slajd 1 PREZENTACJA na sprawdzian INSTRUKCJA (czas 25 minut):
Opis bibliograficzny Zasady sporządzania.
BIBLIOGRAFIA ZAŁĄCZNIKOWA
Metodyka pracy umysłowej -Sporządzanie bibliografii
Opracowały: Ilona Dokładna Joanna Szada - Popławska
Jak korzystać z literatury popularnonaukowej
w kontekście rozwoju człowieka dorosłego
Budowa i funkcje elektronicznego katalogu biblioteki szkolnej
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Literatura.
Opracowanie: Aneta Kunecka-Kramarz Bibliotekarz
Determinanty naukowości w informatologii
Metodyka pracy umysłowej -Sporządzanie bibliografii
O aktywności dorosłych i seniorów
stosowany w bibliografii załącznikowej
Gerontologia społeczna - nauka zajmująca się procesami i zjawiskami społecznymi, psychologicznymi, ekonomicznymi i demograficznymi, które są przyczynami.
Nie zapomnij podać informacji z których źródeł korzystasz!
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
PRZYPISY BIBLIOGRAFICZNE
Opracował Wiesław Rychlicki na podstawie:
PRACA BIBLIOTEKARZA W ZESPOLE SZKÓŁ SZPITALNYCH
Redagowanie bibliografii załącznikowej
Krzysztof Osiewalski, Beata Zając
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
czyli jak poradzić sobie bez listonosza.
Gerontologia edukacyjna
I. Gerontologia społeczna jako nauka
Opis bibliograficzny to uporządkowany zespół danych o książce (artykule stronie internetowej itp.), służący do jej identyfikacji.
Lekcja biblioteczna w klasie III
Krok pierwszy: wybieramy zakładkęCited Reference Search.
Adres bibliograficzny czyli paszport książki. Adres bibliograficzny – to uporządkowany zapis pozwalający precyzyjnie określić pozycję wydawniczą itp.
Teoria i praktyka kształcenia
BAZA PUBLIKACJI PRACOWNIKÓW, DOKTORANTÓW I STUDENTÓW AMW
„The Journal of Education, Culture and Society” .
Diagnostyka funkcjonalna i programowanie fizjoterapii w geriatrii
Psychologia rozwoju człowieka w biegu życia
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Procedura przygotowania tekstu jednolitego – praktyczne rozwiązania część 2 Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Sporządzanie bibliografii
BIBLIOGRAFIA ZAŁĄCZNIKOWA
Heurystyki Wersja studencka.
Redagowanie bibliografii załącznikowej i przypisów bibliograficznych Dokumenty drukowane.
Encyklopedie i słowniki jako podstawowe źródło informacji Oprac
O prawie autorskim i wykorzystaniu źródeł internetowych
Redagowanie przypisów bibliograficznych Dokumenty elektroniczne.
OPIS BIBLIOGRAFICZNY PN-ISO 690
Katarzyna Metelska-Szaniawska
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
Wyszukiwanie informacji na dany temat w oparciu o warsztat informacyjny Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Warszawie (materiały pomocnicze do.
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
czyli jak napisać bibliografię i przypisy
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Zajęcia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Redagowanie bibliografii załącznikowej Dokumenty drukowane i.
Opis bibliograficzny zespół danych o dokumencie zawierający cechy niezbędne do jego identyfikacji.
Opis bibliograficzny Jak tworzyć bibliografię Oprac. Maria Kozieł i Małgorzata Tofil.
Bibliografia. Uporządkowany spis książek i artykułów, który wydawany jest osobno lub dołączany do prac naukowych i popularnonaukowych. Bibliografia ma.
Przypisy. Przypisy to materiały uzupełniające tekst główny, ułatwiają zrozumienie poszczególnych fragmentów. Rodzaje przypisów: P. rzeczowe – objaśniają.
BIBLIOGRAFIA ZAŁĄCZNIKOWA
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
H.L.A. Hart uważał, iż pod terminem „pozytywizm” kryje się we współczesnej literaturze brytyjskiej i amerykańskiej zbiór następujących twierdzeń:
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Poradnik: Polska Bibliografia Lekarska - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,
"JASKINIA PLATONA". PLATON Platon, (ur. 427 p.n.e., zm. 347 p.n.e.) – grecki filozof. Twórca systemu filozoficznego zwanego obecnie idealizmem platońskim.
Student przygotowuje pracę dyplomową rozumianą jako dzieło.
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Edytorstwo naukowe.
Anonimowość wnioskodawcy
Liczby pierwsze oraz kryptologia
Przypis (notka) to zasadniczy element aparatu naukowego książki
Zapis prezentacji:

Przypisy Praca pisemna

Rodzaje przypisów R. Spaemann, Osoby. O różnicy Przypisy właściwe Przypisy bibliograficzne zawierające dygresje, uzupełnienia i inne uwagi autora (tylko w systemie przecinkowym) Przykład: W. Chudy czerpie tu z rozróżnienia dokonanego przez o. Jacka Woronieckiego w Katolickiej etyce wychowawczej, (tom I: Etyka ogólna, RW KUL, Lublin 1986, s. 97 – 108). Siedem etapów czynu dokonuje się w człowieku na drodze swoistego dialogu rozumu i woli. zawierające dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację wykorzystanej publikacji Przykład: R. Spaemann, Osoby. O różnicy między czymś a kimś, Oficyna Naukowa, Warszawa 2001, s. 148.

Sporządzanie przypisów – styl przecinkowy Cytowanie Skrót imienia. Nazwisko autora, Opis publikacji, Strony. M. Cicero, Katon starszy o starości, Pisma filozoficzne, tłum. Z. Cierniakowa, t. 4, PWN, Warszawa 1963, s. 14. Jeśli autor wymieniony jest w tekście można ominąć jego imię i nazwisko w przypisie.

Sporządzanie przypisów – styl przecinkowy Odwołania: Bezpośrednie („zobacz gdzie o tym mowa”): Zob. Skrót imienia. Nazwisko autora, Opis publikacji, Strona/y. Zob. P. Tillich, Osamotnienie i odosobnienie, przeł. K. Mech, „Znak” 1991, nr 4, s. 4. Pośrednie („porównaj z”): Por. Skrót imienia. Nazwisko autora, Opis publikacji, Strona/y. Por. K. Wojtyła, Człowiek jest osobą, w: Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, red. T. Styczeń, W. Chudy, J. W. Gałkowski, A. Rodziński, A. Szostek, TN KUL, Lublin 2000, s. 418.

Sporządzanie przypisów – styl przecinkowy Przytaczanie tekstu/poglądów autora za inną (nie jego własną) pozycją bibliograficzną: Skrót imienia. Nazwisko autora przytaczanego tekstu, Opis bibliograficzny jego publikacji, cyt. za Skrót imienia. Nazwisko autora publikacji za którą cytujemy, opis bibliograficzny tej publikacji, Strona/y. R. Guardini, Les âges de la vie, Cerf, Paryż 1976, cyt. za J. Dubois–Dumée, Starzeć się pięknie, tłum. B. Stefaniak, W drodze, Poznań 2004, s. 46.

Sporządzanie przypisów – styl przecinkowy Skróty (przytaczanie, cytowanie tych samych pozycji po raz kolejny). Ten sam autor bezpośrednio przytoczony przed danym przypisem – inna publikacja tego autora. Tenże, Opis bibliograficzny publikacji. 1) W. Chudy, Filozofia wieczysta w czas przełomu, red. M. Chuda, TN KUL, Lublin 2009, s.56. 2) Tenże, Odchodzenie z nadzieją. U podstaw pedagogiki umierania, w: Dar i tajemnica śmierci. Tydzień Eklezjologiczny 2006, "W Trosce o Kościół", t. 7, Wydawnictwo POLIHYMNIA, Lublin 2007, s. 5.

Sporządzanie przypisów – styl przecinkowy Skróty (przytaczanie, cytowanie tych samych pozycji po raz kolejny). B. Ta sama publikacja cytowana wcześniej ale nie bezpośrednio przed danym przypisem. Skrót imienia. Nazwisko autora, Skrócony opis bibliograficzny, Strona/y. K. Uzar, Wychowanie w perspektywie starości. Personalistyczne podstawy geragogiki, Wyd. KUL, Lublin 2011, s. 52. 2) K. Uzar, Wychowanie w perspektywie starości, s. 10.

Sporządzanie przypisów – styl przecinkowy Skróty (przytaczanie, cytowanie tych samych pozycji po raz kolejny). C. Ta sama publikacja cytowana bezpośrednio przed danym przypisem Tamże, Strona/y. 1)G. Gutek, Filozofia dla pedagogów, GWP, Gdańsk 2007, s. 15. 2) Tamże, s. 31-32.

Sporządzanie przypisów – styl APA Przypisy umieszczane są w tekście w nawiasach i wymagają koniecznie bibliografii na końcu tekstu. Przypisy ogólne: (Nazwisko autora, Rok wydania) (Kowalski, 2005) Jeśli nazwisko autora pojawia się w tekście tylko (Data wydania) - zasada obowiązuje również przy publikacjach wieloautorskich. Kowalski (2005) stwierdza w swych badaniach, że... Bezpośrednie cytowanie zawsze wymaga podania stron: (Nazwisko autora, Rok wydania, Strona/y) (Nowicki, 2006, s. 151)

Sporządzanie przypisów – styl APA Dwóch autorów (przywołanie po raz pierwszy i kolejnych odwołaniach) (Nazwisko autora1 i Nazwisko autora 2, Data) (Nowak i Kowalski, 2005) 3-5 autorów (nazwisko ostatniego autora poprzedzone jest spójnikiem „i”): (Nazwisko autora1, Nazwisko autora2 i Nazwisko autora3, Data wydania) (Wolak, Kozak i Puzon, 2005) Ta sama praca wieloautorska przytaczana po raz kolejny (Nazwisko autora1 i in., 2005) (Wolak i in., 2005)

Sporządzanie przypisów – styl APA 6 i więcej autorów (praca przywołana po raz pierwszy i w kolejnych odwołaniach): (Nazwisko autora1 i in., Data wydania) (Nowak i i in., 2006) Autorzy (3-6) wymieniani w tekście: Nowak i współpracownicy (2006) sugerują że… Przywoływanie kilku prac różnych autorów jednocześnie: (Nazwisko autora1, Data1; Nazwisko autora2, Data2; Nazwisko autora3, Data3) (Kowalski, 2005; Borek, 2007; Żak 2000)

Sporządzanie przypisów – styl APA Ta sama data wydania kilku publikacji tego samego autora/ów: (Nazwisko, Data wydania z kolejną małą literą alfabetu) (Homplewicz, 2003a) (Homplewicz, 2003b) Przywołanie pracy za innym autorem (w bibliografii umieszczamy tylko pozycję czytaną). (Nazwisko autora cytowanego, Data; za: Nazwisko autora publikacji w której autor został wymieniony) (Szultz, 2011; za: Wittman, 2012)

Przykład tekstu z zastosowaniem stylu APA. Korzystne podłoże stwarza również swoistego rodzaju wyciszenie i dystans emocjonalny (Homplewicz, 2003a) oraz nabudowana na doświadczeniach całego życia cecha mądrości życiowej, „posiadająca swe korzenie także w rzeczywistości transcendentnej” (Chuda, 1999, s. 255-256). Cechy te mogą sprzyjać odkrywaniu pozytywnych wartości tkwiących w starości, dokonywaniu reinterpretacji dotychczasowego życia i podejmowania trudu rozwoju wewnętrznego, pozwalającego na zmiany i wypełnienie niezrealizowanych potencjalności. Bibliografia: Homplewicz, J. (2003a). Dawna wiedza o starości i wiedza nam współczesna. W: J. Homplewicz (red.), Pedagogika jesieni. Problemy wychowawcze ludzi starszych (s. 23-50). Rzeszów: Poligrafia Wyższego Seminarium Duchownego. Chuda, M. (1999). Mądrość serca. Ethos, 3(47), 255-256.

Przykład tekstu z zastosowaniem stylu przecinkowego. Na gruncie gerontologii społecznej określana jest jako „nieunikniony efekt (końcowy etap) starzenia się, w którym procesy biologiczne, psychiczne i społeczne zaczynają oddziaływać na siebie synergetycznie, prowadząc do naruszenia równowagi biologicznej i psychicznej bez możliwości przeciwdziałania temu […] Nieuchronnym końcem starości jest śmierć”1. W aspekcie statycznym ujmowana jest jako okres życia następujący po wieku dojrzałym, w dynamicznym zaś jako proces starzenia się. Umowną granicą wiekową (początkiem) starości przyjętą za Światową Organizacją Zdrowia jest 60. rok życia2. 1A. Zych, Słownik gerontologii społecznej, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001, s. 202. 2Jest ona elementem szerszej periodyzacji obejmującej: wiek przedstarczy (45.-59. r. ż.), wiek starzenia się określany również jako wczesną starość (60.-74. r. ż.) – tzw. „modzi-starzy” (ang. young-old), wiek starczy nazywany także późną starością (75.-89. r. ż.) – tzw. „starzy-starzy” (ang. old-old), oraz długowieczność (90 lat i powyżej), którego dożywają długowieczni (ang. longlife) – zob. tamże.