BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Relacyjne Bazy Danych wykład VII
Advertisements

Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2000 Raporty Piotr Górczyński 16/12/2003.
Kwerendy –wszystkie typy (usuwające, aktualizujące i inne)
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Procesor tekstu Word część 2
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
MS ACCESS Kwerendy.
Analiza danych w Excel za pomocą Analysis ToolPak
Menu Tabela program Microsoft Word
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Arkusze kalkulacyjne, część 3
A. Jędryczkowski - marzec 2005 r. ©
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Word Tabela.
Projektowanie formularzy
Bazy danych.
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Tabele przestawne w Excelu
Temat 8: Listy.
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Bazy danych Microsoft access 2007.
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Przygotowanie elementów grafiki do tworzenia stron WWW
Korespondencja seryjna
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Program MS FrontPage Program MS FrontPage  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny.
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Na pasku narzędzi wybrać formant Karta
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Informatyka +.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
prezentacja multimedialna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
XHTML Tabele Damian Urbańczyk. Podstawy budowy tabel Strony WWW mogą zawierać w sobie tabele, czasem te tabele mogą tworzyć strukturę strony, odpowiadającą.
Formatowanie dokumentów
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Edytory tekstowe stron WWW
Projektowanie postaci formularza:
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
BAZY DANYCH MS Access.
BAZY DANYCH Microsoft Access Adrian Horzyk Akademia Górniczo-Hutnicza
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
SZTUCZNA INTELIGENCJA
SZTUCZNA INTELIGENCJA
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Tworzenie wykresów część I
SZTUCZNA INTELIGENCJA
Metody Inteligencji Obliczeniowej
BAZY DANYCH ZAAWANSOWANE MECHANIZMY Microsoft Access Adrian Horzyk
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
Tworzenie wykresów część II Tworzenie wykresu domyślnego Modyfikacja wykresów Pasek narzędzi Wykres.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
Metody Inteligencji Obliczeniowej Adrian Horzyk Adrian Horzyk Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii.
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Zapis prezentacji:

BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i Inżynierii Biomedycznej Laboratorium Biocybernetyki Kraków, al. Mickiewicza 30, paw. C3/205 Google: Adrian Horzyk Adrian Horzyk Adrian Horzyk RAPORTY

BAZY DANYCH RAPORTY Raporty służą do przygotowania eleganckich prezentacji i wykresów informacji wynikających z zebranych danych oraz uzyskanych dzięki kwerendom i obliczeniom na nich. Raporty służą do przygotowania eleganckich prezentacji i wykresów informacji wynikających z zebranych danych oraz uzyskanych dzięki kwerendom i obliczeniom na nich. Raporty zwykle grupują i podsumowują dane wykorzystując w tym celu funkcje matematyczne. Raporty zwykle grupują i podsumowują dane wykorzystując w tym celu funkcje matematyczne. Raport mogą być wyświetlane na ekranie lub drukowane. Wbudowane mechanizmy pozwalają na przygotowanie wysokiej jakości wydruków. Raport mogą być wyświetlane na ekranie lub drukowane. Wbudowane mechanizmy pozwalają na przygotowanie wysokiej jakości wydruków.

BAZY DANYCH RAPORT Raport składa się z kilku części: Danych pochodzących z rekordów tabel Danych pochodzących z rekordów tabel Tytułu Tytułu Nagłówka Nagłówka Stopki Stopki Tekstów wprowadzających i wyjaśniających Tekstów wprowadzających i wyjaśniających Logo oraz innych elementów graficznych. Logo oraz innych elementów graficznych.

TWORZENIE RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Raport Access daje nam do dyspozycji kilka narzędzi tworzenia raportów: Raport (tworzy automatycznie domyślny raport) i Kreator Raportów – to dwa najbardziej przydatne narzędzia do ich tworzenia. Access daje nam do dyspozycji kilka narzędzi tworzenia raportów: Raport (tworzy automatycznie domyślny raport) i Kreator Raportów – to dwa najbardziej przydatne narzędzia do ich tworzenia.

TWORZENIE RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Raport Wybierając pozycję Raport Access utworzy nam w pełni automatycznie domyślny raport, który następnie będziemy mogli modyfikować, dostosowując go do własnych wymagań i potrzeb.

TWORZENIE RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Raport Otrzymaliśmy podstawowy domyślny raport zawierający wszystkie atrybuty oraz podsumowanie, a w menu pojawiły się opcje służące do jego modyfikacji.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW MENU: TWORZENIE Kreator raportów daje nam kontrolę nad elementami tabeli, które znajdą się w raporcie. Możemy wybrać atrybuty i różne właściwości dotyczące jego wyglądu już na etapie jego tworzenia.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Kreator raportów Kreator raportów pozwala nam wybrać tabelę i atrybuty.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Kreator raportów Kreator proponuje wybranie poziomów grupowania wg atrybutów.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Kreator raportów Można pogrupować prezenty np. według wartości ich zakupu.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Kreator raportów Prezenty w ramach określonych grup cenowych można następnie przedstawić w porządku leksykograficznym rosnąco lub malejąco.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Kreator raportów Następnie dokonujemy wyboru układu danych w raporcie.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW KrokowyKrokowyBlokowyBlokowyKonspektKonspekt Mamy też możliwość wyboru orientacji oraz automatyczne dobranie szerokości poszczególnych elementów tak, żeby były widoczne.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Kreator raportów Konieczne jest określenie tytułu raportu i proces można zakończyć.

KREATOR TWORZENIA RAPORTÓW MENU: TWORZENIE  Kreator raportów Następnie raport stworzony przez kreator można dalej zmieniać.

BAZY DANYCH