NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA GRUPY 5-10 OSÓB Organizator: Stowarzyszenie Studentów Nauk Przyrodniczych Tel. 661 657 875.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
OPIS ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z CHEMII W RAMACH PROJEKTU „RÓWNYM KROKIEM W PRZYSZŁOŚĆ”
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
CHEMIA ORGANICZNA Wykład 2.
CHEMIA ORGANICZNA - wprowadzenie
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Reakcje w roztworach wodnych – hydroliza
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
CENTRUM CHEMICZNEGO KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO
Klasa biologiczno - chemiczna
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
w praktyce pedagogicznej
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
CHEMIA ORGANICZNA Wykład 2.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
WĘGLOWODORY.
Powtórki chemiczne chemia organiczna
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
WYBRANE ZAGADNIENIA Z CHEMII ORGANICZNEJ
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach- Centrum Chemicznego Kształcenia Praktycznego Roztwory i reakcje zachodzące w roztworach wodnych
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Przedszkola Miejskiego nr 4
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Reakcje związków organicznych – jednofunkcyjne pochodne węglowodorów
GIMNAZJUM NR 110  PRZY  MŁODZIEŻOWYM OŚRODKU SOCJOTERAPII NR 3 w Warszawie   „DOM NA TRAKCIE” PRZEDSTAWIA:
Powtórka chemia.
Reakcje w roztworach wodnych – hydroliza soli
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Jednofunkcyjne pochodne węglowodorów i alkohole monohydroksylowe
POWTÓRZENIE CHEMIA.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Kwasy Karboksylowe Związki organiczne których cząsteczki składają się z grupy węglowodorowej oraz grupy karboksylowej.
Zapis prezentacji:

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA GRUPY 5-10 OSÓB Organizator: Stowarzyszenie Studentów Nauk Przyrodniczych Tel

Wiadomości wstępne Kurs jest skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych przystępujących do matury z chemii na poziomie rozszerzonym w maju 2016 roku. Cykl kształcenia obejmuje 45 godzin lekcyjnych. Organizator zapewnia dostęp do materiałów dydaktycznych.

Cele edukacyjne Poznawcze: opanowanie wiedzy chemicznej w zakresie niezbędnym do: - dalszego kształcenia w zakresie chemii - opanowania zagadnień z zakresu innych przedmiotów przyrodniczych (np. biologii) - zrozumienia przemian chemicznych przebiegających w otoczeniu człowieka - właściwego i bezpiecznego posługiwania się substancjami i procesami chemicznymi w życiu codziennym Kształcące: kształcenie i rozwijanie umiejętności intelektualnych: - kształcenie umiejętności obserwacji i wnioskowania - kształcenie umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego - kształcenie umiejętności zastosowania wiedzy do wyjaśniania obserwowanych faktów Wychowawcze: kształcenie społecznie akceptowanych postaw: - wzbudzanie i rozwijanie zainteresowań chemicznych - rozwijanie umiejętności pracy w grupie - rozwijanie bezpiecznego obchodzenia się z substancjami chemicznymi - poznanie znaczenia wiedzy chemicznej w odniesieniu do otaczającego świata - ukształtowanie postawy dotyczącej zakresu ochrony środowiska

Przebieg zajęć Część nawiązująca: sprawdzenie zdobytej wiedzy z danej partii materiału poprzez odpytywanie, sprawdziany. Część postępująca: wykład, rozwiązywanie zadań z arkuszy maturalnych z danej partii materiału. Część podsumowująca: odpytywanie, praca domowa.

Harmonogram zajęć Lp.DataZagadnienia Liczba godzin Organizacja zajęć. Budowa atomu. Wiązania chemiczne Tlenki, wodorotlenki, kwasy, zasady, sole Podstawowe prawa chemiczne Roztwory, przeliczanie stężeń. Rozpuszczalność Alkany, alkeny, alkiny. Węglowodory aromatyczne Alkohole jedno- i wielowodorotlenowe, fenol Aldehydy, ketony i kwasy karboksylowe Aminy, amidy, aminokwasy, białka Estry, tłuszcze, hydroksykwasy, izomeria optyczna. Cukry Szybkość reakcji Efekty energetyczne reakcji Procesy równowagowe. Proces dysocjacji Teorie kwasowo-zasadowe, jonowa interpretacja procesów zachodzących w roztworach Procesy zachodzące z wymianą elektronów Elektrochemia.3 Łącznie45

Koszt uczestnictwa Cena za godzinę zajęć to 10 zł, co łącznie daje 450 zł (45x10zł). Opłatę za kurs dokonujemy jednorazowo. Zajęcia odbywają się w Sali szkoleniowej mieszczącej się w budynku przy ul. Weteranów 11 w Lublinie. Zgłoszenia można dokonać drogą elektroniczną na adres Informacje o kursie są dostępne pod nr tel