Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Advertisements

6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentura Comeniusa Program Comenius.
Program Leonardo da Vinci
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Możliwości finansowania projektów badawczych
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Program Erasmus Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Umowa Mobilność 2012 r. Warszawa,
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Warszawa, 24 kwietnia 2015 r. Plany MIiR na 2015 r. w zakresie przedsięwzięć ukierunkowanych na innowacje społeczne, mobilność i współpracę ponadnarodową.
PROGRAM ERASMUS+ STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI 28 kwietnia 2015 Joanna Kalka, Aniela Bekier-Jasińska.
Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu.

Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia studentów posiadających prawo do dodatku socjalnego Ada Ladzik-Rapczyńska, Warszawa 10.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia i praktyki studentów z niepełnosprawnością Anna Dębska, Warszawa 10 lipca 2015 r.
Zmienia życie, otwiera umysły. eTwinning jest platformą współpracy dla pracowników szkół z krajów europejskich, które komunikują się, współpracują.
Erasmus+ spotkanie organizacyjne ETAP 2 – PRZED WYJAZDEM – Zgłoszenie się do uczelni zagranicznej - formularz aplikacyjny dostępny na stronie.
Działalność Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą w latach / 34 Dział Nauki 2 / 34 Środki na utrzymanie potencjału badawczego łącznie.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Istotne kwestie dotyczące wskaźników i sprawozdawczości
Podstawowe informacje
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Europass.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Informacja o stanie wdrażania
Erasmus+ Praktyki.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Biuro ds. Współpracy Międzynarodowej
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zarządzanie finansami w projekcie Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilności kadry kształcenia zawodowego-
Informacja o stanie wdrażania
Autor i koordynator Projektu Anna Polewczyk
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Systemy internetowe do obsługi projektów
Informacja o stanie wdrażania
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 29 listopada 2017 r.
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Informacja o stanie wdrażania
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) 19 października 2015 Anna Dębska

erasmusplus.org.pl/power O projekcie… Program Operacyjny Wiedza, Edukacja, Rozwój OŚ IV – Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa Tytuł projektu: Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Okres realizacji projektu: – Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Przebieg realizacji projektu Wskaźniki : Liczba planowana w projekcie – 3100 (dla 2 lat akademickich) Liczba osiągnięta (na dzień ) – 2193 Liczba osób objętych wsparciem w ramach programów mobilności ponadnarodowej:

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Przebieg realizacji projektu Rok 2014/2015 Liczba studentów wnioskowana przez uczelnie: studenci „socjalni” – 2057 studenci niepełnosprawni – 259 Wg studentów wpisanych do SL 2014 (stan na ) studenci „socjalni” – 1411 studenci niepełnosprawni – 46 WNIOSKOWANE: 2316 ZREALIZOWANE: 1457

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Przebieg realizacji projektu Rok 2015/2016 Liczba studentów wnioskowana przez uczelnie: studenci „socjalni” – 2609 studenci niepełnosprawni – 354 Łączna liczba studentów: 2963 Liczba studentów po redukcji dokonanej przez FRSE: studenci „socjalni” – 1611 studenci niepełnosprawni – 312 Łączna liczba studentów: 1923

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Przebieg realizacji projektu Rok 2015/2016 Wg studentów wpisanych do SL 2014 (stan na ) studenci „socjalni” – 693 studenci niepełnosprawni – 43 WNIOSKOWANE: 2963 ZREALIZOWANE: 736

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej 1. Uczelnie są zobowiązane do informowania studentów o źródle finansowania stypendiów wypłacanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2. Studenci są zobowiązani do podpisania Oświadczenia uczestnika projektu – warunek otrzymania dofinansowania WPIS do SL 2014 = OŚWIADCZENIE

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy – realizacja celów projektu: Przyrost kompetencji jest mierzony w oparciu o raporty uczestników składanych w Mobility Tool po zakończeniu mobilności. Wskaźnik: 1457 uczestników w roku akademickim 2014/ uczestników złożyło raport 64 nie złożyło lub złożyło raporty bez odpowiedzi na interesujące nas pytania 1183 osoby podniosły kompetencje (zgodnie z indywidualnymi raportami uczestników złożonymi na ) Liczba osób, które nabyły kompetencje zawodowe lub kluczowe po opuszczeniu programu

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy – realizacja celów projektu: Pytania z Raportu indywidualnego uczestnika w MT, na podstawie których wyliczany jest wskaźnik: Dzięki zrealizowaniu mobilności: - Sądzę, że moje szanse na to, aby otrzymać nową lub lepszą pracę wzrosły; - Mam lepsze wyobrażenie na temat moich celów i aspiracji zawodowych; - Mam lepsze możliwości na zdobycie stażu lub pracy dostępnej dla studentów w moim kraju; - Jestem lepiej przygotowany do podejmowania zadań wymagających większej odpowiedzialności.

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy – realizacja celów projektu: Pytania z Raportu indywidualnego uczestnika w MT, na podstawie których wyliczany jest wskaźnik: - Czy poprawiłeś swoje umiejętności w zakresie głównego języka, w jakim prowadzone były zajęcia/jakim posługiwano się w pracy; [TAK/NIE] - Czy podczas pobytu poprawiłaś/eś dodatkowo swoje kompetencje językowe w zakresie innych języków niż język główny. [TAK/NIE]

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy – realizacja celów projektu:

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy – realizacja celów projektu:

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy -Każdy student musi być wpisany do Mobility Tool i do SL2014 -Formularz dotyczący część finansowej rozliczenia umowy znajduje się w systemie dokumentów OnLine FRSE -Do raportu końcowego wypełnianego w OnLine FRSE zostaną automatycznie wpisani studenci sprawozdani w SL 2014 do końca Nie będzie możliwości ręcznego dodania studenta do raportu końcowego

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy - rozliczenie Rozliczenie dofinansowania studentów zostanie rozliczone na podstawie dat wpisanych do Mobility Tool

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy - rozliczenie Pytanie z raportu końcowego odnoszące się do studentów niepełnosprawnych finansowanych z PO WER Wsparcie związane ze specjalnymi potrzebami (stypendyści niepełnosprawni): należy opisać charakter kosztów poniesionych dla każdego typu działań. Prosimy o wyjaśnienie, że studenci niepełnosprawni otrzymali status uczestnika z dofinansowaniem zerowym w programie Erasmus+, a ich dofinansowanie pochodziło ze środków EFS. Prosimy jednak o opisanie rodzajów kosztów, jakie zostały rozliczone jako koszty rzeczywiste.

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy – formularz w systemie dokumentów OnLine FRSE

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy – formularz w systemie dokumentów OnLine FRSE

erasmusplus.org.pl/power

Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Dla mobilności rozpoczynających się przed 1 stycznia 2015 r. do naliczenia liczby miesięcy i dni pobytu zastosowano metodę (do wyboru): ☐ naliczanie zgodnie z kalkulatorem Mobility Tool+, ☐ naliczenie inne niż wynikające z kalkulatora Mobility Tool+, jednak z zachowaniem marginesu różnicy +/- 5 dni w stosunku do kalkulatora MT+.

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Raport końcowy

erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej Dziękuję za uwagę Anna Dębska