NOWINKI TECHNICZNE
HISTORIA
-Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie 1 system ABS, który zapobiega uślizgiwaniu się kół podczas hamowania oraz ich zablokowania – Klasa S, 1978 r. -Elektroniczny nawigator dla kierowców – 1982 r. -Lusterko wewnętrzne – 1979 r.
NOWOCZESNE SYSTEMY
PODUSZKA POWIETRZNA PIESZEGO Podczas potrącenia pieszego z przedniej części pojazdu (przed przednią szybą) następuje wybuch poduszki chroniącej głowę potrąconego.
SYSTEM START - STOP Podczas postoju pojazdu jego silnik gaśnie nie emitując szkodliwych spalin. Natomiast po lekkim naciśnięciu pedału gazu silnik automatycznie powraca do pracy.
KONIEC Źródła: -google.pl -Bmw.pl -Volvo.pl -Vw.pl -Opel.plMateusz Gazdzicki -KsiążkiKamil Kremer 3b
PARK ASSIST Ten system jako 1 zastosował VW. Jadąc samochodem z maksymalną prędkością 30 km/h, po uruchomieniu systemu Park Assist, przestrzeń z boku pojazdu jest skanowana za pomocą specjalnych czujników. Jeśli długość „luki parkingowej” jest wystarczająca, system informuje o tym kierowcę, a po zaakceptowaniu przez niego miejsca, samochód sam oblicza i pokazuje na umieszczonym na desce rozdzielczej wyświetlaczu idealną drogę do przeprowadzenia manewru. Do kierowcy należy tylko wrzucenie biegu wstecznego i regulacja prędkości.
LANE ASSIST System zapobiegający opuszczenia swojego pasa ruchu.
AKTYWNY SYSTEM HAMULCÓW Pojazd automatycznie hamuje zanim kierowca zauważy przeszkodę.
ASYSTENT JAZDY NOCNEJ Gdy na obrazie termowizyjnym zostaną rozpoznani piesi lub większe zwierzęta, np. jeleń czy sarna, to zamiast wskaźnika prędkości na wyświetlaczu zintegrowanej tablicy wskaźników automatycznie pojawia się skontrastowany obraz noktowizyjny.
AUTOMATYCZNE REAGOWANIE NA WYPADEK System automatycznie wzywa służby ratunkowe na miejsce zdarzenia.
SYSTEM ACTIVE PROTECTION Układ ostrzega przed zmęczeniem, podejmuje odpowiednie działania w krytycznych sytuacjach. A w razie wypadku wyhamowuje pojazd aż do zatrzymania.
ZDALNE STEROWANE PARKOWANIE Po opuszczeniu pojazdu parkujemy go za pomocą specjalnej aplikacji na smartphon’a.
AUTOMATYCZNE OTWIERANIE BAGAŻNIKA Po podłożeniu nogi pod klapę bagażnika pojazd wyczuwa nasze kluczyki w pobliżu poprzez wbudowany imobilajzer. Następuje otworzenie bagażnika.
DOŚWIETLANIE SKRĘTU Podczas skręcania kierownicą poruszają się soczewki reflektorów, doświetlając zakręt.