Dominik Landa, Dyrektor Handlowy DCT Gdańsk Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Profil Firmy Kluczowe informacje o działalności firmy Specyfikacja terminalu: Największy terminal kontenerowy na Bałtyku Największa inwestycja australijska w tej części Europy Ponad 500 miejsc pracy stworzonych od 2007 r. Zmotywowana i doskonale wyszkolona kadra pracownicza Produktywność przeładunków na poziomie największych portów europejskich Inicjator działań Koalicji Morskiej poprawiających konkurencyjność polskich importerów/eksporterów i polskiej gospodarki
Profil Firmy Kluczowe informacje o działalności firmy Specyfikacja terminalu: Powierzchnia terminalu: 49 ha Długość nabrzeża: 650m Głębokość wody przy nabrzeżu do 16,5m 6 suwnic STS typu Post-panamax 20 suwnic placowych RTG 420 podłączeń do kontenerów chłodniczych 4 tory kolejowe o łącznej długości 2,5 km Magazyn o powierzchni 7200m² Terminalowy system operacyjny Navis
Głębokowodne terminale kontenerowe DCT jako najbardziej wysunięty na wschód głębokowodny terminal kontenerowy Zasięg Gdańsk – Le Havre Porty o głębokości 13,5m i więcej Göteborg Aarhus Hamburg Wilhelmshaven DCT Gdansk Rotterdam Bremerhaven Zeebrugge Antwerp Le Havre
Udział w rynku polskich terminali kontenerowych DCT Gdańsk jako lider rynku w Polsce W ciągu 7 lat od rozpoczęcia działalności DCT Gdańsk osiągnęło 56% udziału w rynku przeładunków kontenerów w polskich portach morskich Źródło: „Namiary na morze i handel”
Plan Rozwoju DCT Gdańsk Drugie głębokowodne nabrzeże w Gdańsku Specyfikacja terminali (T1 + pierwszy etap budowy T2) Przepustowość terminalu 3.000.000 TEU Przepustowość bocznicy kolejowej 780.000 TEU Powierzchnia Terminalu 76,2 ha Specyfikacja nabrzeża 2x 650m nabrzeża o głębokości do 16.50m Suwnice STS 11 (największe o zasięgu 25 rzędów kontenerów) Bocznica kolejowa 4 tory kolejowe o łącznej długości 2,5km Magazyn 7.200 m² Terminalowy system operacyjny Navis
Obecna infrastruktura DCT Pomorskie Centrum Logistyczne Lokalizacja nowego nabrzeża (T2) Kolejny krok w rozwoju możliwości przeładunkowych w DCT Gdańsk T2: Bałtycka baza dla statków o pojemności 18 000 TEU i więcej Obecna infrastruktura DCT 1 500 000 TEU Pomorskie Centrum Logistyczne Terminal T2 Nowy plac i sprzęt
T2 – wizualizacja Drugie głębokowodne nabrzeże w Gdańsku
Klienci DCT Gdańsk Linie żeglugowe i alianse
Efekty rozbudowy DCT W skali globalnej W skali lokalnej Dalsze przenoszenie polskich i środkowoeuropejskiej ładunków z portów Europy Zachodniej do portów Polskich Spadek zatrudnienia w portach Europy Zachodniej Reorganizacja żeglugi obsługującej Morze Bałtyckie (dodatkowe połączenia oceaniczne na Bałtyk, przesunięcia sieci feederowej) Katalizator innych inwestycji w porty głębokowodne na Bałtyku („jeśli w Gdańsku to możliwe, to w innych miejscach też” – Kłajpeda, Gdynia, Sztokholm, Kaliningrad) Wzrost pozycji Gdańska na globalnej mapie portów W skali lokalnej Sumaryczne zwiększenie przeładunków w portach Gdyni i Gdańska z wiodącą rolą Gdańska Dodatkowe bezpośrednie zawinięcia do Gdańska i rozwój sieci feederowej do innych portów Bałtyckich Wygenerowanie nowych miejsc pracy w Gdańsku (transfer miejsc pracy z Europy Zachodniej) oraz wzrost danin na rzecz budżetu Rzeczpospolitej Przesunięcie ruchu kolejowego i drogowego do Gdańska, w tym zwiększone obciążenie POG, Trasy Sucharskiego i linii kolejowej 226 Przyspieszenie rozwoju Pomorskiego Centrum Logistycznego