Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ramach studium wykonalności zostały przeprowadzone obszerne analizy poprawy bezpieczeństwa oparte na doświadczeniach krajowych i zagranicznych, których.
Advertisements

FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Szansa na uratowanie ludzkiego życia
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Stan bezpieczeństwa publicznego na terenie województwa kujawsko-pomorskiego w 2011 roku Komendant Wojewódzki Policji w Bydgoszczy insp. Wojciech Ołdyński.
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Komitet Regionów.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Remont – odnowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1405G Szemud-Karczemki, odcinek Kamień-Kielno Projekt Z/2.22/III/3.1/476/05 Projekt współfinansowany przez.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Projekt – to zbiór aktywności charakteryzujących się następujących cechami: są ze sobą powiązane w złożony sposób; zmierzają do osiągnięcia celu, często.
Posiedzenie Opolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych woj. opolskiego.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu kujawsko – pomorskiego Działanie.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Weryfikacja obszarów zabudowanych ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego Runowo Krajeńskie.
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O I N F O R M A C J A o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach.
MIEJSKIE KONSULTACJE SPOŁECZNE nt. MAP ZAGROŻEŃ BEZPIECZEŃSTWA Dąbrowa Górnicza.
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej powstał w 1991 r. z inicjatywy ówczesnego Burmistrza Aleksandrowa Kujawskiego przy poparciu pozostałych W ójtów i Burmistrzów.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Oś Priorytetowa 2. Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Urząd Marszałkowski w Toruniu Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Cztery kroki dla alokacji dróg lokalnych w RPO WKP
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Liczba oświadczeń o zamiarze powierzenia pracy cudzoziemcowi w województwie kujawsko-pomorskim.
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 7 kwietnia 2017 r.
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Zapis prezentacji:

Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo Krajeńskie 6 listopada 2015 Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

wypadków: - z udziałem pieszych (29% - 15 miejsce na 16 województw), - i najechanie na drzewo (8% - 12 miejsce na 16 województw). Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy, Według danych z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego województwo kujawsko- pomorskie wyróżnia się, na tle kraju, ponadprzeciętną liczbą wypadków: - z udziałem pieszych (29% - 15 miejsce na 16 województw), - i najechanie na drzewo (8% - 12 miejsce na 16 województw). Ta ostatnia kategoria zdarzeń cechuje się wysoką ciężkością i generuje znacznie większy od średniej krajowe odsetek ofiar śmiertelnych. Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy, mając na względzie powyższe zagrożenia, wspólnie z Urzędem Marszałkowskim w Toruniu, przy współpracy z GDDKiA o/Bydgoszcz, Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz innych zarządców dróg i organów zarządzających ruchem, przeprowadziła analizę zdarzeń drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo w latach 2006 – 2014 na drogach województwa kujawsko-pomorskiego. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

Na jakim jesteśmy etapie? Na jakim jesteśmy etapie? - prezentacja propozycji KWP w Bydgoszczy, - omówienie dotychczasowych działań Wojewódzkiej Rady BRD, - przedstawienie doświadczeń zarządców dróg z innych województw, - przyjęcie ostatecznego wzoru znaku ostrzegawczego – r., - wytypowanie miejsc szczególnie niebezpiecznych na poszczególnych kategoriach dróg, na podstawie analizy przygotowanej przez Policję, - wypracowanie stanowiska w sprawie zgłoszonych propozycji – wprowadzenie oznakowania w wytypowanych miejscach szczególnie zagrożonych. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

Zaangażowani w projekt: 1.GDDKiA o/Bydgoszcz, 2.ZDW w Bydgoszczy, 3.Powiatowe Zarządy Dróg i Starostwa Powiatowe, 4.Urzędy miast i gmin.

DROGI KRAJOWE Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

Na drogach Oddziału GDDKiA w Bydgoszczy w 2013 r. w wyniku najechania na drzewo doszło do 20 wypadków, w których zginęły 3 osoby, natomiast w 2014 r. w wyniku najechania na drzewo doszło do 13 wypadków, w których zginęły 2 osoby. Mając na uwadze przedstawioną prośbę i pracę komisji działającej przy KPWRBRD, Oddział GDDKiA w Bydgoszczy wytypował 3 lokalizacje, w których może zostać umieszczone oznakowanie eksperymentalne (jako pilotaż) o zagrożeniu wystąpienia wypadku „najechania na drzewo”, tj.: 1) aleja dębowa w m. Borówno na DK 5 2) aleja dębowa w m. Kotomierz na DK 56 3) aleja dębowa w m. Borkowo na DK 25 Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

DROGI WOJEWÓDZKIE Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

Ostatecznie zdiagnozowano 17 lokalizacji stanowiących potencjalne zagrożenie dla kierowców. Zdecydowana większość tych odcinków została zaplanowana do przebudowy w latach Wobec powyższego zasadnym jest oznakowanie tych odcinków dróg przy których, ze względu na ochronę przyrody, usunięcie drzew nie będzie możliwe, są to:  Aleja zabytkowa w Krąplewicach – DW 239,  Aleja bukowa w Radominie – DW 534,  DW 237 Motyl,  DW 239 Sulnowo,  DW 256 Strzelce Dolne,  DW 538 Czekanowo. Ponadto drogomistrzowie wskazali nowe odcinki dróg: DW 241 w m. Szczepice, DW 499, DW 599, DW 554, DW 649. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

LPDWMiejscowośćOd kmDo km Długość odcinka Liczba wypadków RDWOpis dodatkowy 1237Motyl44,444,5 2Tucholadrzewa w pasie drogi 2239Jastrzębie13,2 2Żołędowo 3239Krąplewice22,323,8 5Żołędowoaleja zabytkowa 4239Laskowice24 Żołędowo – Sulnowo31 2Żołędowo 6241Mały Mędromierz 7,3 2Tucholadrzewa w pasie 7241Kcynia – Głowiniec91,293 3Tucholadrzewa w pasie 8244Dąbrówka Nowa1,22,7 2Żołędowo 9251Juncewo19,734,0 9Inowrocław 10251Żnin Inowrocław 11251Słębowo Inowrocław 12254Żabno50,453,7 2Inowrocław 13256Strzelce Dolne6,97,9 3Żołędowo 14262Dzierzążno - Procyń4,28,7 2Inowrocław 15269Józefowo 3Włocławekodcinek – Radomin66,368,9 9Wąbrzeźno aleja bukowa – Czekanowo48,349 5Wąbrzeźno Tabela nr 1. Lokalizacja miejsc, w których doszło w latach do wypadków (przyczyna: najechanie na drzewo) - propozycje miejsc do oznakowania na drogach wojewódzkich Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

DROGI POWIATOWE I GMINNE Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

Departament Inwestycji i Infrastruktury Drogowej przekazał w dniu r. Starostom, Prezydentom Miast i Zarządom Dróg Powiatowych materiały w wersji elektronicznej otrzymane od KWP w Bydgoszczy celem dokonania analizy wypadków i ich skutków powstałych w wyniku „najechania na drzewo”. Na naszą prośbę odpowiedziało:  5 zarządców dróg powiatowych, ZDP w Brodnicy, ZDP w Inowrocławiu, ZDP Aleksandrów Kuj., PZD we Włocławku, Zarząd Drogowy w Sępólnie Krajeńskim,  3 zarządców dróg gminnych, Gmina Janowiec Wielkopolski, Gmina Łabiszyn i Miasto Toruń. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

Na ostatnim posiedzeniu w dniu 23 października 2015 r. Kujawsko-Pomorska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia wzoru tabliczki znaku ostrzegawczego do oznakowania miejsc szczególnie zagrożonych wypadkami spowodowanymi „najechaniem pojazdu na drzewo”. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego

Dziękuję za uwagę Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego Runowo Krajeńskie 6 listopada 2015