systemy logistyczne FRONTY PRZEŁADUNKOWE MAREK STANISŁAWSKI
FRONT PRZEŁADUNKOWY – jest to miejsce załadunku lub wyładunku środka transportowego ROZRÓŻNIAMY : # fronty przeładunkowe bezrampowe # fronty przeładunkowe rampowe MS
FRONTY PRZEŁADUNKOWE RAMPOWE RAMPA – to konstrukcja budowlana wyniesiona ponad nawierzchnię dojazdową, która umożliwia zbliżenie nawierzchni budowli magazynowej z poziomem podłogi skrzyni ładunkowej środka transportu w celu ułatwienia prac przeładunkowych. MS
RODZAJE RAMP Ze względu na rodzaj obsługiwanego środka transportu : a. samochodowe b. kolejowe Ze względu na usytuowanie rampy samochodowe dzielimy na : a. wolno stojące b. przymagazynowe zewnętrzne lub wewnętrzne c. wyniesione d. o zagłębionej powierzchni drogi dojazdowej MS
Ze względu na sposób użytkowania : a. czołowe ( pojazd podstawiany jest tyłem ) b. boczne ( pojazd podstawiany jest bokiem) c. czołowo – boczne (pojazdy mogą być obsługiwane z tyłu, jak i z boku Ze względu na kształt wyróżnia się rampy: a. proste ( czołowo - boczne ) b. zębata ( czołowo – boczna ) MS
c. schodkowa ( czołowo – boczna ) d. grzebieniowa ( czołowo – boczna ) e. łukowa ( czołowa ) f. gwiaździsta ( czołowa ) MS
MS
Rampa przeładunkowa z wysuwaną wargą Rampa przeładunkowa MS Rampa przeładunkowa z wysuwaną wargą Rampa przeładunkowa z wargą uchylną
FRONTY BEZRAMPOWE FRONT BEZRAMPOWY – nie posiada rampy, a stanowiska przeładunkowe rozmieszczone są bezpośrednio przy bramach budynku magazynowego MS
RODZAJE FRONTÓW BEZRAMPOWYCH POWIERZCHNIA MAGAZYNU JEST NA RÓWNI Z POW DOJAZDOWĄ MS
MS
MS
POWIERZCHNIA MAGAZYNU JEST WYŻEJ NIŻ POW DOJAZDOWA MS
POWIERZCHNIA DOJAZDOWA JEST ZAGŁĘBIONA W STOSUNKU DO POWIERZCHNI MAGAZYNU MS
WYPOSAŻENIE FRONTÓW PRZEŁADUNKOWYCH Dla zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania oraz bezpieczeństwa wykonywanych prac fronty te należy wyposażyć w odpowiednie urządzenia DOK PRZEŁADUNKOWY * jest to zespół urządzeń stanowiących kompleksowe rozwiązanie do załadunku i rozładunku * samochód dostawczy może pozostać w doku przy zamkniętej bramie sekcyjnej, łatwiej zachować ciepło w budynku magazynu * krótki czas montażu MS
Uszczelnienie bramowe Rampa hydrauliczna Odbojniki Naprowadzacze kół Brama przemysłowa Uszczelnienie bramowe Rampa hydrauliczna Odbojniki Naprowadzacze kół MS
BRAMY PRZEMYSŁOWE SZYBKOBIEŻNE MS
Brama rolowana Brama rozsuwana MS
AUTOMATYKA OBSŁUGI BRAM MS
MS
Zasłona paskowa Brama wahadłowa MS
USZCZELNIENIA BRAMOWE Uszczelnienie fartuchowe Uszczelnienie pneumatyczne MS
Uszczelnienie tunelowe MS
PLATFORMY PRZEŁADUNKOWE MS
MOSTKI ŁADUNKOWE RĘCZNE MS
MS
Wózek transportowy do pomostów Pomost przejezdny Wózek transportowy do pomostów MS
MOSTKI ŁADUNKOWE MECHANICZNE MS
NAPROWADZACZE KÓŁ MS
MS
BLOKADY KÓŁ MS
SYSTEM CALEMATIC MS
ELEKTRONICZNY SYSTEM DOKOWANIA Jest to system rozpoznawania pojazdu działający na podobnej zasadzie, co rozpowszechnione w pojazdach osobowych urządzenia wspomagające parkowanie tyłem. Komplet składa się z czujników umieszczonych pod pomostem przeładunkowym oraz sygnalizatorów świetlnych zawieszonych na ścianie magazynu. Te pierwsze kontrolują cały teren przed dokiem i reagują na wszystkie przedmioty poruszające się w obszarze ich działania. Kiedy ciężarówka podczas cofania zbliża się do rampy, reagują one na to, wysyłając sygnał zwiększający intensywność w miarę zmniejszania się odległości pomiędzy pomostem a krawędzią powierzchni ładunkowej pojazdu. MS
Rezultat tego procesu można obserwować na trójbarwnym sygnalizatorze świetlnym, który powinien być tak umieszczony, aby był widoczny we wstecznym lusterku ciężarówki. Tym samym kierowca podczas cofania widzi najpierw zielone światło pozwalające mu na szybsze przemieszczanie się, następnie żółte mówiące o znacznym zmniejszeniu się odległości oraz potrzebie zachowania ostrożności, aż w końcu pojawia się czerwone wymagające zatrzymania pojazdu i zakończenia całej operacji. MS
MS
BARIERY ZABEZPIECZAJĄCE MS
ODBOJNIKI MS
OŚWIETLENIE MS
PODPORA MS
RAMPY PRZEJEZDNE MS
MS
MS
SZYNY NAJAZDOWE MS
Szyna przeładunkowa Szyna przeładunkowa z szyną jezdną MS
SYGNALIZACJA ŚWIETLNA MS
KONIEC !!!! DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ MS