Agresja i przemoc wśród uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

DZIAŁANIA EKOLOGICZNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM
Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
Agresja i przemoc rówieśnicza
Szkolny regulamin by Marysia Zamecka.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
PRZEMOC I AGRESJA.
identyfikacji zjawiska diagnozie stanu i potrzeb,
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Klub przyjaciół biblioteki
Nie rób drugiemu, co tobie nie mi ł o. Co znaczy przys ł owie : Nie rób drugiemu Nie rób drugiemu co tobie nie mi ł o? co tobie nie mi ł o?
ZATRZYMAJ PRZEMOC.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Dajesz mi Miło ść, bym mógł naprawd ę ż y ć. Dajesz mi krzy ż, bym mógł do Ciebie przyj ść. Dajesz mi ból, bym poczuł rado ść …
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Przemoc seksualna w rodzinie.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
Prof. dr hab. Anna Karma ń ska SGH, SKwP. 1. uwarunkowania zmian w zarz ą dzaniu przedsi ę biorstwem 2. zarz ą dzanie warto ś ci ą przedsi ę biorstwa.
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Bezpiecznie w Internecie. Pamiętaj, że w Internecie obowiązuje zasada nieużywania brzydkich słów. Traktuj innych tak, jak byś chciał,
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
15 maja 2012 roku w naszej szkole odbył si ę pokaz ratownictwa medycznego. Odwiedzili nas ratownicy ze Szpitalnego Oddziału Ratownictwa Medycznego w Tarnobrzegu.
Zaćmienie Słońca.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
przypadku prześladowania
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Przemoc rówieśnicza Agnieszka Róg
Ankieta na temat agresji w szkole
Skąd się bierze wełna ? Angelika Chrobak.
WYNIKI ANKIETY przeprowadzonej w czerwcu 2014 r..
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Włochy – roku 8 spotkanie Comenius ‘Similarity in Variety ’
Z okazji Ś wi ą t Bo ż ego Narodzenia w naszej szkole odbyły si ę warsztaty plastyczne dla klas 1-3 prowadzone przez Panie z firmy Werbena.
DYSCYPLINA SPORTOWA KOSZYKÓWKA.
UWOLNIJ SIĘ Z SIECI.
wśród młodzieży gimnazjalnej
Serdecznie zapraszam na prezentacje multimedialn ą pt: „Kto jest przyjacielem lasu ?’’
+ “Lulaj ż e, Jezuniu” Analiza kol ę dy. Lulaj ż e, Jezuniu, moja pere ł ko, Lulaj, ulubione me pie ś cide ł ko. Lulaj ż e, Jezuniu, lulaj ż e, lulaj,
Mówimy przemocy.
Ewaluacja wewnętrzna: Bezpieczeństwo w szkole r. szk. 2012/13.
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Agresji i przemocy mówię
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Podsumowanie Ośmieszanie i inne formy przemocy w sieci potrafią być bardzo krzywdzące. Kiedy jesteś ofiarą przemocy, szukaj pomocy u rodziców, nauczyciela.
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Czym jest agresja i przemoc?
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
A Ą B C Ć D E Ę F G H I J K L Ł M N Ń O Ó P R S Ś T U W Y Z Ź Ż.
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI UCZNIÓW I UCZENNIC
Zapis prezentacji:

Agresja i przemoc wśród uczniów

W badaniu wzięło udział 65 uczniów z klas IV - VI

Czy byłeś (byłaś) kiedykolwiek świadkiem przemocy w szkole

Czy byłeś (byłaś) kiedykolwiek ofiarą przemocy w szkole?

Czy byłeś (byłaś) kiedykolwiek sprawcą przemocy w szkole?

Co robisz kiedy inny uczeń czy uczniowie stosują wobec Ciebie przemoc ?

W jakich miejscach w szkole najczęściej dochodzi do przemocy ?

W jakim czasie najczęściej dochodzi do przemocy ?

Około 30% uczniów było świadkiem przemocy w szkole. Około 40% uczniów było ofiarą przemocy w szkole. 15 % badanych przyznaje się do tego, że było sprawcą przemocy w szkole. Ponad 70%ankietowanych twierdzi, że najczęściej dochodziło do przemocy podczas przerw. Najczęściej obserwowane zachowania agresywne to przemoc fizyczna –bicie , kopanie, popychanie oraz przemoc słowna – wulgaryzmy i wyzwiska. opracowała Anna Pawłowska