Wśród różnych znanych i powszechnie stosowanych testów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

Pierwsze powszechnie używane komputery nazywano mikrokomputerami
algorytm znajdowania największego wspólnego dzielnika (NWD)
Problemy nieliniowe Rozwiązywanie równań nieliniowych o postaci:
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Myszki Danuta Walasik.
Procesy poznawcze cd Uwaga.
Kinematyka.
Zanieczyszczenie światłem
Magistrala & mostki PN/PD
Wykonała Kamila Budzanowska
Zadanie 1.
Analiza wariancji ANOVA efekty główne
Wstęp do interpretacji algorytmów
Zarządzanie innowacjami
Procesy uwagi Uwaga jest mechanizmem redukcji nadmiaru informacji
ZESTAW KOMPUTEROWY.
Fotosynteza Fotosynteza to złożony proces biochemiczny zachodzący głównie w liściach, a dokładniej w chloroplastach. Przeprowadzany jest jedynie przez.
Procesy poznawcze cd Uczenie się.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Narkotyki Alkohol i 84% 81% 79% 57% 51% Opr. Jakub Romański.
Autor: Justyna Radomska
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Zakładamy a priori istnienie rozwiązania α układu równań.
Systemy wspomagania decyzji
Jak to jest zrobione? Kalkulator.
Aktywne przetwarzanie informacji
Elżbieta Fiedziukiewicz
Elementy zestawu komputerowego
Analiza wariancji ANOVA czynnikowa ANOVA
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Zadanie 1.
Analiza wariancji ANOVA efekty główne. Analiza wariancji ANOVA ANOVA: ANalysis Of VAriance Nazwa: wywodzi się z faktu, że w celu testowania statystycznej.
Aplikacje internetowe
Zintegrowany sterownik przycisków. Informacje podstawowe Każdy przycisk jest podłączony do sterownika za pośrednictwem dwóch przewodów, oraz dwóch linii.
KARTY DŹWIĘKOWE.
Wyszukiwanie maksimum funkcji za pomocą mrówki Pachycondyla Apicalis.
Metody sprawnego uczenia się.
Chomiki Nastia i Dorota.
ZJAWISKO FOTOELEKTRYCZNE ZEWNĘTRZNE Monika Jazurek
Struktura wewnętrzna mikrokontrolera zamkniętego
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Pamięć SRAM.
Procesy, wątki Program a proces Proces: Przestrzeń adresowa, kod, dane, stos (część pamięci do przechowania zmiennych lokalnych i niektórych adresów) Otwarte.
ZWIERZĘTA JEZIOR I STAWÓW
Analiza wariancji ANOVA czynnikowa ANOVA
Rozwijanie myślenia matematycznego
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Jednostka centralna.
„Mali konstruktorzy i poligloci”
BUDOWA WEWNĘTRZNA KOMPUTERA
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Pracowni Badań Psychologicznych Kierowców
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Temat: Tworzenie bazy danych
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
SYMULACJA UKŁADU Z WYMIENNIKIEM CIEPŁA. I. DEFINICJA PROBLEMU Przeprowadzić symulację instalacji składającej się z: płaszczowo rurowego wymiennika ciepła,
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Źródła wiedzy biologicznej.
TRENING FUNKCJONALNY encyklopedia PWN : “funkcjonalny”
Twoje hurtownie elektryczne- Organizator Programu Akademia el12
Bioróżnorodność wokół nas
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Układy asynchroniczne
TECHNOLOGIA PREFABRYKOWANA - KERAMZYTOBETONOWA
Zapis prezentacji:

Wśród różnych znanych i powszechnie stosowanych testów na uwagę zasługują następujące: Test labiryntu pamięć krótkotrwała i długotrwała Test pamięci przy użyciu aparatu Hill'a pamięć operacyjna Test biernego unikania pamięć długotrwała Test aktywnego unikania pamięć operacyjna i długotrwała Test pamięci socjalnej pamięć krótkotrwała Test Morrisa pamięć przestrzenna

Test labiryntu Przez okres 2 tygodni szczury uczą się pokonywania trasy labiryntu, na którego końcu znajduje się pokarm. Stanowi on nagrodę za przejście trasy. Po każdych 2 dniach badań, szczury przez 30 minut pozostają w labiryncie, gdzie mają nieograniczony dostęp do pożywienia. Pomiar dotyczy czasu, przebytej drogi i ilości popełnionych błędów. Służy do oceny szybkości zdobywania informacji. W zależności od układu doświadczenia można oceniać różne typy pamięci.

Test pamięci przy użyciu zmodyfikowanego aparatu Hill'a [Furuya i wsp Aparat wg. Hill’a składa się z części startowej, części docelowej (nagroda) oraz czterech kolejnych części oddzielonych przegrodami. Każda przegroda składa się z trzech uchylnych bramek (a, b, c). Szczurom nie pozwala się na przejście przez dwie z trzech bramek jak i uniemożliwia się powrót zwierząt do poprzednich części poprzez zablokowanie tych dwóch bramek. Badanie pamięci w aparacie Hill’a ustala się na 16 kolejnych dni testu. Codziennie zmienia się kolejność otwartych bramek. Test służy do oceny funkcjonowania pamięci operacyjnej.

Test biernego unikania [Ader i wsp., 1972] W tym teście używa się czarnej klatki z dołączonym wybiegiem, oświetlonym lampą. Test ten polega na wykorzystaniu naturalnego preferowania przez szczury ciemnego pomieszczenia. Zwierzę umieszcza się na oświetlonej platformie i mierzy czas po jakim szczur wejdzie z powrotem do ciemnego pomieszczenia. Całość powtarza się drugi raz. Pod koniec drugiej próby, gdy szczur wejdzie do ciemnego pomieszczenia zostaje włączony bodziec dźwiękowy i elektryczny Po 24 i 48 godzinach od wykonania testu umieszcza się szczura na oświetlonej platformie i mierzy opóźniony czas powrotu (OCP) do ciemnego pomieszczenia. Zależnie od przyjętego modelu ocenia się elementy funkcjonowania pamięci długotrwałej.

Test aktywnego unikania [Braszko i Wiśniewski, 1990] Test przeprowadza się w aparacie podzielonym na dwa pomieszczenia ścianą, która posiada przy podłodze małe okienko. Zasada badań w tym teście polega na tym, iż szczur umieszczony w jednym pomieszczeniu otrzymuje bodziec dźwiękowy oraz bodziec świetlny trwający taki sam okres czasu. Jeżeli szczur nie przejdzie do drugiego pomieszczenia (które w tym czasie jest ciemne) w czasie trwania bodźca dźwiękowego (tzw. odruch warunkowy) to otrzymuje bodziec elektryczny, wymuszający przejście szczura z pomieszczenia jasnego do ciemnego (odruch bezwarunkowy). Mierzy się szybkość wykonywania zadania, oraz ilość popełnianych błędów (wymuszonych w odruchu bezwarunkowym). Ocenia się pamięć operacyjną i/lub długotrwałą w zależności od układu doświadczenia.

Test pamięci socjalnej [Thor i Holloway 1982 ] Pamięć socjalna odpowiada za rozpoznawanie osobników własnego gatunku po zapachu. Test polega na prezentacji staremu (badanemu) szczurowi młodego osobnika tej samej płci dwa razy w odstępie 30 minut. Za pozytywny wynik przyjmuje się spadek zainteresowania w trakcie drugiej prezentacji. Przy pomocy tego testu ocenia się pamięć krótkotrwałą.

Test Morrisa [Morris, 1984] Test polega na umieszczeniu szczura w okrągłym basenie napełnionym wodą. We wodzie umieszcza się platformę, którą szczur stara się znaleźć aby wydostać się z wody. Mierzy się czas dotarcia na platformę z 4 różnych części basenu. Test ten służy do oceny pamięci przestrzennej.