SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Advertisements

PROJEKTOWANIE GIER VS MOBILNA ROZRYWKA 2012 TURBO EDITION
OD PRODUKTU DO USŁUGI, CZYLI JAK EWOLUUJE MODEL ZARABIANIA NA GRACZU
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
MOJA KOMÓRKA JEST SPOŁECZNA Czyli o Facebooku i nie tylko...
System dystrybucji treści elektronicznych
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Michał Dyrda Dobre praktyki – przykład firmy działającej w sieci i świadczącej e-usługę.
Przegląd i kryteria wyboru nowoczesnej platformy e-commerce
Dziedzina problemu. Opracowanie koncepcji, projekt i częściowa implementacja portalu ofert turystycznych.
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Integracja aplikacji z Facebookiem
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Marketing elektroniczny w turystyce
Copyright: Wirtualna Polska S.A. Reklama w aplikacjach mobilnych OFERTA.
1. Wstęp Norbsoft Sp. z o.o. od 2003 roku tworzy oprogramowanie dla urządzeń przenośnych, w szczególności telefonów komórkowych, specjalizując się w aplikacjach.
Wszystko o aplikacjach mobilnych
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
opis projektu jednym zdaniem
Interactive Marketing Partner marketing
Gry na PC i konsole w bibliotekach Prezentacja, nowości i trendy Sascha Wiersch / Biblioteka młodzieżowa Hoeb4U w Hamburgu.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Komercyjne wykorzystanie mechanizmów z gier komputerowych w marketingu
Technik Organizacji Reklamy
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Kluczowe czynniki sukcesu
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Formuły cenowe.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Systemy operacyjne Krzysztof Rumanowski.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
Marketing usług agroturystycznych
Aplikacja mobilna „Szkoda NNW”
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Więcej z emisji reklam internetowych
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
Google AdWords.
VIVID GAMES NOWOCZESNE STUDIO DEWELOPERSKIE, ZAJMUJĄCE SIĘ PRODUKCJĄ I PUBLIKACJĄ GIER WIDEO. 5-LETNIA OBECNOŚĆ NA RYNKU, PONAD 150 ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
Wady i zalety pracy w chmurze
9 TRENDÓW W PR.
Prezentacja biznesplanu
Model „pięciu sił” M.Portera
Specjalistyczne i mobilne rozwiązania
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012

Wybór gry Analiza najlepiej sprzedających się i ocenianych gier (aktualna i historyczna) Analiza rodzajów gier, grup docelowych, rynków zbytu Analiza platform Wybór modelu finansowego: gry premium gry freemium mikropłatności Wybór gry: wnioski z analizy złota formuła? innowacyjne pomysły odpowiedni styl graficzny prostota gameplayu prostota user interface i menu tutorial! GameDay expo 2012

Produkcja gry Innowacyjność Jakość Prostota Częsty feedback od: innych osób ze studia agencji PR wydawców właścicieli platform osób „z ulicy” – najlepiej z różnych obszarów geograficznych / rynków docelowych Kolejne iteracje gry – tak często jak możliwe Wystarczająco dużo czasu na polishing!!  GameDay expo 2012

Materiały marketingowe Nazwa gry krótka chwytliwa przedstawiająca tematykę gry Ikona gry wyróżniająca się z tłumu prosta w koncepcji Video trailer najlepsze ujęcia z gry przedstawiający gameplay max. 1 minuta hasła reklamowe Screenshoty ciekawe, przedstawiające najlepsze miejsca gry Opis marketingowy zwięzły i chwytliwy Słowa kluczowe zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania GameDay expo 2012

PR i Marketing PR - najważniejsze i najbardziej efektywne narzędzie promocji Wczesne informowanie o grze przed premierą video teaser szkice koncepcyjne screenshoty informacje o trybach, postaciach, światach, etc. Jeśli możliwe - współpraca z agencją marketingową z doświadczeniem na konkretnej platformie działającą na największych rynkach zbytu: UK, US  Marketing w przypadku gier Smartphone nie jest siłą napędową sprzedaży, lecz jeśli można warto zainwestować w: reklamy na najważniejszych portalach, np. Toucharcade, Pocketgamer, SlideToPlay zakup ruchu, np. Flurry, Tapjoy etc. W przypadkach gier na platformy zamknięte Sony, Microsoft, Nintendo powinien być przeznaczony budżet na marketing. GameDay expo 2012

Wsparcie kanału sprzedaży Promocja bezpośrednio w kanale sprzedaży kluczowa dla komercyjnego sukcesu Kilkukrotny wzrost sprzedaży Darmowy, często zakrojony na dużą skalę PR i marketing Utrzymywanie kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za promocję Prezentowanie materiałów i wersji końcowej Informowanie o nowościach i planach studia GameDay expo 2012

Dodatkowa promocja Reklama urządzenie-urządzenie jest bardzo skuteczna Odpowiednio przygotowana i udostępniona w odpowiednim momencie wersja „Lite” Strategie cenowe: okresowe zmniejszanie cen = notyfikacja w wielu portalach okresowe, kilkudniowe darmowe promocje z użyciem FAAD, DailyAppDream i podobnych Częste publikowanie w kanałach społecznościowych – Facebook, Twitter, strona firmowa Uczestnictwo w największych forach internetowych Częste aktualizacje (nawet co 2 tygodnie) z darmową i płatną zawartością: nowe poziomy nowe tryby gry nowe postacie, światy etc. poprawki,sugestie o graczy GameDay expo 2012

Cyfrowe kanały dystrybucji Wiele możliwości Potrzeba ukierunkowania i strategii Wybór odpowiednich kanałów ze względu na: rodzaj gry i grupy odbiorców kosztów produkcji i możliwości możliwej promocji gry w kanale sprzedaży potencjalnych zysków GameDay expo 2012

Apple App Store ZALETY: WADY: Duża i aktywna grupa odbiorców: 335 mln urządzeń 25 mld pobranych aplikacji, $4 mld wygenerowanego przychodu statystyczny użytkownik pobiera 5 aplikacji na miesiąc średnio instalowane jest 80 aplikacji na urządzenie Stosunkowo tania i łatwa produkcja w porównaniu do większych platform Możliwość osiągnięcia dużych przychodów także w krótkim czasie Miesięczne cykle rozliczeniowe; natychmiastowy dostęp do dużej ilości danych WADY: Wysoce nasycony rynek – ponad 550 tys. dostępnych aplikacji Niedoskonałe mechanizmy wyszukiwania aplikacji Coraz większe wymagania klientów = wzrastające koszty produkcji GameDay expo 2012

Google Play, Android ZALETY: WADY: Szybko rosnąca grupa użytkowników – 850 tys. aktywacji każdego dnia Możliwość szybkiego przygotowania wersji iOS i dodatkowych wpływów ze sprzedaży Otwarta platforma – szybka droga od submisji do sprzedaży Możliwość sprzedaży z Polski (wreszcie!) Więcej miejsca niż w App Store dla wysokiej jakości aplikacji Miesięczne cykle rozliczeniowe; natychmiastowy dostęp do dużej ilości danych WADY: Słaba monetyzacja gier premium i mikropłatności Piractwo Fragmentacja urządzeń Inne kanały dystrybucji systemu Android: Amazon, LG App Store, Samsung App Store, dla gier Freemium: GetJar i dziesiątki mniejszych. GameDay expo 2012

PlayStation Network ZALETY: WADY: Trzy platformy: PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation Portable Stosunkowo niskie nasycenie rynku Duża grupa odbiorców – łącznie 140 mln Dystrybucja cyfrowa wolna od piractwa Gry Minis: stosunkowo niski koszt i dostępność na wszystkich platformach Możliwość uzyskania dobrych wyników sprzedaży WADY: Wysoka bariera wejścia Platforma zamknięta: akceptacja każdej gry przez Sony specjalistyczny, drogi sprzęt do produkcji – dev-kits dłuższy i bardziej skomplikowany proces produkcji i submisji GameDay expo 2012

PC ZALETY: WADY: Duży rynek zbytu Stosunkowo niski koszt przeniesienia gry z innych platform Koncentracja wokół kanału Steam Mała ilość ograniczeń sprzętowych Dostępność wielu silników i technologii WADY: Duży stopień piractwa Wielość konfiguracji Mała ilość tytułów mobilnych nadaje się do przeniesienia na PC Potrzeba akceptacji każdego tytułu przez Steam GameDay expo 2012

Nintendo ZALETY: WADY: Stosunkowo niskie nasycenie tytułami Duża grupa potencjalnych odbiorców – łącznie ponad 250 mln WADY: Słaba sprzedaż Słaba prezentacja produktów w sklepie cyfrowym Spadająca dynamika Wysokie koszty produkcji Trudny porting z innych platform Platforma zamknięta – konieczność zakupu sprzętu i akceptacji wszystkich tytułów GameDay expo 2012

Inne kanały TV Cloud gaming 88 mln urządzeń na koniec 2012 Wydawcy specjalizujący się w tych platformach – łatwe SDK do implementacji Niezależny, kolejny kanał dystrybucji Cloud gaming Największe portale to Onlive i Gaikai Dostępność na wielu platformach (PC, Android, iOS, Mac) Bardzo łatwy porting z PC z użyciem SDK GameDay expo 2012

Dziękuje za uwagę! Remigiusz Kościelny remigiusz.koscielny@vividgames.com GameDay expo 2012