Elektroniczny rozdział siły hamowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Parallel Processing, Pipelining, Flynn’s taxonomy
Advertisements

Przygotował: Adrian Walkowiak
Przygotowała Wiktoria Wiśniewska
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Jak powstaje wiatr ?.
Historia zegarów Autorzy: Kuba Rosiński Arek Karasiński
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Blaski i cienie promieniotwórczości
OBLICZANIE SKALI MAPY Odległość między Ciechanowem a Kijowem w linii prostej wynosi 725 km. Oblicz skalę mapy, na której ta odległość wynosi 14,5 cm. Dane:
FIZYKA na służbie b’Rowersa ...krótki kurs.
Prezentację przygotowała Bożena Piekar
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
ZACZYNAM. Wartość wyrażenia 3+2*23-15= a)40 b)100 c)34.
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
← KOLEJNY SLAJD →.
Turystyka zdrowotna.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Pomiar natężenia przepływu wody przy pomocy...linijki dr inż. Leszek Książek Katedra Inżynierii Wodnej
Wykrywacz metali Wykonali i opisali: Marcin Gruszka i Mateusz Ładny
Koło Naukowe Robotyków "KoNaR" Działalność w roku 2008 – Forum Aktywności Studentów Koło Naukowe Robotyków "KoNaR.
Prąd Elektryczny.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
POPYT I PODAŻ.
Przeglądanie inOrder function BSTinorder(BSTNode root) if root NOT NULL BSTinorder(root.left) Print(root) BSTinorder(root.right) 2, 4, 6, 8, 9, 10, 12,
Silnik kondensatorowy
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Podstawy programowania
KOLOROWE ZNAKI ALICJA BARAN.
1.
Analiza stanu naprężenia
Wpływ używek na organizm człowieka
... i Bóg stworzy ł cz ł owieka. - Adamie, zejd ź w t ą dolin ę. Powiedział Pan: Adam spytał: -Co to jest dolina, Panie?
VLAN Sieć VLAN jest logicznym zgrupowaniem urządzeń sieciowych lub użytkowników niezależnie od położenia ich fizycznego segmentu.
Prąd elektryczny.
Internet Media Services S A Ekran LED. Reklama emitowana na EKRANIE LED umieszczonym na rynku Centrum handlowego Manufaktura.
Pęd Wielkością charakteryzującą ruch ciała jest prędkość. Zmiana ruchu, tzn. zmiana prędkości, wymaga pokonania oporu bezwładności. Miarą bezwładności.
1 Oddziaływanie grawitacyjne. 2 Eliminując efekty związane z oporem powietrza możemy stwierdzić, że wszystkie ciała i lekkie i ciężkie spadają z tym samym.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Komputerowe prezentacje
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Stojący pasażer Stojący pasażer w autobusie podczas gwałtownego hamowania „leci” do przodu.
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Jan Paweł II orędownik prawdy
Dominik Jedliński oraz Bartek Kurczab
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
T58 Zasady dynamiki 2x45 wykład 2x45 ćwiczenia. I zasada dynamiki I zasada dynamiki może być (jest) formułowana na kilka sposobów. Najczęściej ma ona.
T36 Ciągnienie – rodzaje, charakterystyka procesu technologicznego
Obsługa pojazdu Zadbaj o swój pojazd a on zadba o CIEBIE.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Liczba “fi” Prezentację przygotowali:
Ruch jednostajnie zmienny. 1. PRZYSPIESZENIE 2.Podział ruchów.
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
RAK PIERSI A SAMOBADANIE PIERSI
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Budowanie świadomości marki
„Psychologia w sprzedaży. Jakie techniki stosują handlowcy?”
DYNAMIKA NAUKA O SIŁACH Opracowała: mgr Magdalena Gasińska.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Subaru Technical Training STi Turbocharger & AVCS Systems.
Elektroniczny rozdział siły hamowania
Six Speed Manual Transmission (mechaniczna 6-biegowa skrzynia biegów)
Elektroniczny rozdział siły hamowania
SERCE SPORTOWCA Zespół objawów fizjologicznej, odwracalnej adaptacji u trenujących sporty wytrzymałościowe.
BVMS 3.0 Moduł 13: Opcje zapisu iSCSI
Zapis prezentacji:

Elektroniczny rozdział siły hamowania Sportowy ABS & Elektroniczny rozdział siły hamowania

SPORTOWY SYSTEM ABS Impreza STi jest wyposażona w niezwykle efektywny system hamulcowy Brembo składający się z czterech wentylowanych tarcz, czterotłoczkowych zacisków przednich, dwutłoczkowych zacisków tylnych oraz sportowego ABS-u.

Specyfikacja układu hamulcowego

ABS TP czujnik prędkości koła PP czujnik prędkości koła Hydrauliczny i elektroniczny moduł kontrolny TL czujnik prędkości koła Wzdłużny czujnik ‘G’ Boczny czujnik‘G’ (Sportowy ABS) PL czujnik prędkości koła

THEORY OF ABS CONTROL

‘G’ SENSORS Lateral ‘G’ Sensor

‘G’ SENSORS Lateral ‘G’ Sensor

Longitudinal ‘G’ Sensor ‘G’ SENSORS Longitudinal ‘G’ Sensor

‘G’ Sensor Select Monitor Display

‘G’ Sensor Select Monitor Display BOCZNY CZUJNIK ‘G’ ‘G’ Sensor Select Monitor Display

ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION Siła hamowania kół tylnych Siła hamowania kół przednich

Sports ABS Function Podczas działania ABS na zakręcie hamowanie tylnych kół odbywa się według zasady ‘Select Low’. Obciążenie koła zewnętrznego rośnie, a koła wewnętrznego maleje co zwiększa prawdopodobieństwo zablokowania koła wewnętrznego i rozpoczęcia działania ABS. Według zasady ‘Select Low’ siła hamowania jest regulowana według koła, które wcześniej ulega zablokowaniu. Powoduje to zmniejszenie siły hamowania obu kół osi tylnej. W sportowym ABS po osiągnięciu przez siłę wypadkową wartości 0,5G tylne koła są kontrolowane niezależnie. Siła hamowania jest lepiej rozdzielana i efekt podsterowności zmniejszony.

Sportowy ABS w działaniu Normalny ABS Punkt startowy Sportowy ABS Sports ABS activates during hard cornering under brakes. Normally ABS would jointly control both rear brakes to the same braking force when the inside wheel loses traction, with a resultant increase in stopping distance and cornering understeer. Under these same conditions Sports ABS controls rear braking force individually leading to a reduction in stopping distance and cornering understeer.

Elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD) Konwencjonaly układ hamulcowy wykorzystuje zawór proporcjonalny. Zawór ten ogranicza siłą hamowania kół osi tylnej aby zmniejszyć ryzyko zablokowania kół podczas zmian obciążenia w czasie hamowania. ‘Split point’ określa różnicę między siłą hamowania kół osi przedniej i tylnej, jest uzależniony od rozdziału mas między osie samochodu. Funkcja EBD eliminuje zawór proporcjonalny z układu hamulcowego wykorzystując sygnały ABS, możliwa do osiągnięcia siła hamowania osi tylnej jest znacznie większa niż z wykorzystaniem zaworu proporcjonalnego.

Electronic Brake-force Distribution Conventional braking systems rely on a mechanical proportioning valve to limit the braking force at the rear wheels, to reduce the possibility of rear wheel lock under heavy braking due to weight transfer. A mechanical proportioning valve however restricts rear braking force to a level well below the ideal limit, requiring the front brakes to take more of the braking load. This leads to increased understeer and under utilisation of the rear brakes. EBD due to electronic control more accurately regulates brake force distribution between front & rear wheels to the ideal level, thus improving stopping distances and stability.

Electronic Brake-force Distribution Conventional braking systems rely on a mechanical proportioning valve to limit the braking force at the rear wheels, to reduce the possibility of rear wheel lock under heavy braking due to weight transfer. A mechanical proportioning valve however restricts rear braking force to a level well below the ideal limit, requiring the front brakes to take more of the braking load. This leads to increased understeer and under utilisation of the rear brakes. EBD due to electronic control more accurately regulates brake force distribution between front & rear wheels to the ideal level, thus improving stopping distances and stability.

Electronic Brake-force Distribution Conventional braking systems rely on a mechanical proportioning valve to limit the braking force at the rear wheels, to reduce the possibility of rear wheel lock under heavy braking due to weight transfer. A mechanical proportioning valve however restricts rear braking force to a level well below the ideal limit, requiring the front brakes to take more of the braking load. This leads to increased understeer and under utilisation of the rear brakes. EBD due to electronic control more accurately regulates brake force distribution between front & rear wheels to the ideal level, thus improving stopping distances and stability.