Czarodziejka Niedawno do naszej szkoły doszła nowa uczennica o imieniu Samanta. Bez przerwy narzekała. Nikt jej nie lubił, gdyż każdy miał na nią nerwy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Advertisements

Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Baśń o wyspie i jej mieszkańcach
Mam 6 lat i potrafię. W roli głównej Zosia W roli głównej Zosia.
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
P REZENTACJA WSZYSTKICH ĆWICZEŃ Katarzyna Sobuś Grupa 1015.
ANNA DEC Grupa KrZZTo2011.
Alicja Przepióra Grupa 1015a. Tekst nieuporządkowany ZYCIORYS Urodziłam sie 9 listopada 1992 w Gorlicach. Mieszkam w Strzeszynie. Mam dwóch braci. Lubię
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : PATRYK SORMAN LUK SMIS PIOTREK COLO (KOLO) MAX SOWT.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Copyright © 2007 Contact: Powered by SSP Interlokutor
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : LUK SMIS PATRYK SORMAN PIOTREK COLO (KOLO)
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : PATRYK SORMAN LUK SMIS PIOTREK COLO (KOLO) MAX SOWT.
Zastanówmy Się…...
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Reportaż o dniu wegetarianizmu. 1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu, a tylko w Polsce – jak wynika ze statystyk – mamy ok. 2 miliony.
1. H ISTORIA NASZEGO RADIOWĘZŁA. W 2005r. w ramach projektu edukacyjnego Puchatek z inicjatywy dyrekcji szkoły i ówczesnego samorządu, podjęto działania.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
fotografie - Marcel Cohen
Prawa Dziecka.
Można powiedzieć, że nasi dziadowie, jeżeli chodzi o kuchnię i gotowanie byli dużo bardziej ekologiczni niż my czy choćby nasi rodzice. Potrawy były zazwyczaj.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
PATRIOTYZM.
Chwila zadumy ! Moi drodzy, Wysyłam te słowa do wielu osób nie bacząc, czy ktoś jest wierzący czy nie... Dla mnie jest to przesłanie do Wszystkich......
Antonie de Saint-Exupery
To co się liczy naprawdę
Czym jest i dokąd prowadzi.
RELACJA NA ŻYWO POBYT TATUSIA W POLSCE Skrzyszów, 6 czerwca 2006 r.
KLASA 5b.
HABEMUS PAPAM..!!.
Opracowała Joanna Szpindor
Ewolucja lewicowych grup intersu (SLD i przyjaciele) w Polsce po 1989 roku! - kliknij tu -kliknij tu.
Bezpieczeństwo na drodze
Szkoła Podstawowa nr 3 im. T. Kościuszki w Sanoku
Tryptyk Rzymski Strumień.
Twoją wiarę nosimy w sobie Kres jest tak niewidzialny, jak początek. Wszechświat wyłonił się ze Słowa i do Słowa też powraca. Nadzy przychodzimy.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
To śmieszne...
Kiedy mówisz: "Nie potrafię rozwikłać problemów..."
Bóg Ciebie kocha i ma dla Ciebie wspaniały plan zbawienia
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wiktoria i Beata ZDROWIE. ,,Małe co nie co Idę do sklepiku naszego, Myślę, wybiorę sobie coś dobrego, Tu coca-cola na mnie zerka, Tu miałbym ochotkę na.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC Życie we dwójkę…pełne pieszczot Aby odkryć pełnię szczęścia, trzeba zbliżyć się do nieba…
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Chrząszcz Jan Brzechwa.
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Przypominasz sobie jak bolą łzy.
Przyczyny, przejawy, skutki
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Oto krótka prezentacja ilustrująca dlaczego nie powinno się zastawiać wjazdu zmęczonym wykładami i innymi zajęciami, wsciekłymi przez oblane kolokwia studentom.
Śniadanie daje moc Śniadanie daje moc przygotowane przez uczniów klasy 1b wspólnie z wychowawcą p. Bożeną Szczepanik.
PRZYCHODZI BABA DO LEKARZA.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Klasa 1b Prezentacja przedstawiająca uczniów klasy 1b Gimnazjum w Międzyborowie. Autor: Dawid Roszczyk.
TYPY KOBIET WEDŁUG INTERNAUTÓW.
Lui : Elle : KOBIETY MAJA ZAWSZE OSTATNIE SLOWO….
Moja Szkoła .
Mam 6 lat… …i już bardzo dużo potrafię… Gabriel Fras klasa I lat 6
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Czarodziejka Niedawno do naszej szkoły doszła nowa uczennica o imieniu Samanta. Bez przerwy narzekała. Nikt jej nie lubił, gdyż każdy miał na nią nerwy.
Zapis prezentacji:

Czarodziejka Niedawno do naszej szkoły doszła nowa uczennica o imieniu Samanta. Bez przerwy narzekała. Nikt jej nie lubił, gdyż każdy miał na nią nerwy. Wiecznie przychodziła nieprzygotowana i za wszystko winiła nauczycieli. Bezradnej wychowawczyni znudziło się już upominanie i karanie Samanty. Któregoś dnia kazała dziewczynce zostać po lekcjach. - Dlaczego marnuje pani mój czas? - Zapytała uczennica. - Porozmawiajmy o twoim postępowaniu. Otóż dowiedziałam się, iż sądzisz, że jestem dla ciebie niesprawiedliwa. - Odrzekła nauczycielka. - No. Tak! To prawda. Zawsze stawia mi pani jedynki kiedy zapomnę zadania lub gdy nie spodoba się pani moja klasówka. Czego pani ode mnie chce!? – Krzyczała dziewczyna. - Dziecko, zrozum, w ogóle się nie uczysz. I jak ja mam ci wstawiać dobre oceny? Czy ty to rozumiesz? – Tłumaczyła pani. - Nie- Odpowiedziała Samanta. - Nie mam zamiaru siedzieć tu z tobą cały dzień. Ja również mam rodzinę i dzieci. Wczuj się w moją sytuację. Spróbuj wejść w moją skórę i zobaczyć jak to jest – Mówiła wychowawczyni. - A więc dobrze! – Ucieszyła się Samanta. I właśnie w tym momencie, stało się coś nadzwyczajnego.

Okazało się, że Samanta była czarodziejką i przenośnię pani odebrała dosłownie. Nagle nauczycielka krzycząc głosem Samanty: - Cóż żeś narobiła!? Nie chodziło mi o to. Odwróć to natychmiast! - Niestety, ale jeszcze nie zdążyłam nauczyć się tego czaru. - Nie! To niemożliwe. I co ja mam teraz począć? - A co ja mam powiedzieć? Pani przynajmniej nie ma już takich ohydnych ciuchów. I jest pani teraz ładniejsza. - Nie zostało nam nic innego, jak zamiana rolami. – Rzekła załamana pani. - Co!? Tylko nie to! – Wrzeszczała Samanta. - Nie mamy innego wyboru. Następnego dnia, Samanta przyszła do szkoły jako nauczycielka. Lekcje tego dnia nie były zbyt pouczające, gdyż nowa wychowawczyni, zapomniała się przygotować. Uczniowie nudzili się, gdyż zamiast pisać wypracowania, malowali dziecięce kolorowanki. Kolejne zajęcia wyglądały już nieco lepiej. Nasza czarodziejka nie spała całą noc, przygotowując się do lekcji, dlatego wypadła całkiem nieźle w roli wychowawczyni. Gdy wszyscy uczniowie rozwiązywali zadania, pani nauczycielka w skórze Samanty, chodziła po klasie przeszkadzając innym. Rozdrażniona nauczycielka zaczęła krzyczeć na nieznośną uczennicę. Teraz dopiero dotarło do niej, jak zacho -

wywała się przed zmianą. Po ciężkiej pracy, wykończona nauczy- cielka wróciła do domu. Miała już dość niesfornych dzieciaków, a zwłaszcza Samanty. Odnalazła zakurzoną księgę czarów i jak nigdy wcześniej zabrała się do czytania. W końcu po północy znalazła czar do odwołania feralnego zaklęcia. Natychmiast zadzwoniła po Samantę. Kiedy się zjawiła, czarodziejka machnęła różdżką i już po chwili powróciły do swych osobistych skór. Teraz wszystko wróciło do normy, poza Samantą oczywiście. Od tej pory Samanta stała się ulubioną, najgrzeczniejszą i najmądrzejszą uczennicą w klasie. Porzuciła magię i zaczęła się porządnie uczyć. C.D.N. Morał autora: Nie zawsze potrafimy zrozumieć drugą osobę. Uważamy, że ktoś celowo robi nam na złość. Powinniśmy zastanowić się nad naszym postępowaniem w stosunku do innych. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji, jest właśnie wczucie się w rolę drugiej osoby. Jakbyśmy zachowali się na miejscu tejże osoby, np. pani nauczycielki? Jak postąpilibyśmy w danym momencie? Samanta, jako że jest dziewczynką niedouczoną, słowa wychowawczyni odebrała dosłownie. Wyniosła z tego dziwnego okresu bardzo wiele.

Zmieniła swoje nastawienie do wychowawczyni, zmieniła się całkowicie. A czego z tego całego zajścia nauczyła się nauczycielka? Być może przypomniała sobie szkolne lata? A może będąc w skórze Samanty, czuła się jak we własnej? Przecież każdy był kiedyś dzieckiem.