ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Do you know who I am? Czy wiesz kim ja jestem Soy alguien con quien convives a diario Im somebody you live with every day.. Jestem kims z kim żyjesz.
Advertisements

STATUS ZAWODOWY NAUCZYCIELI W EUROPIE WYBRANE PRZYKŁADY
Zasoby elektroniczne w cyklu akademickim Biblioteka w kryzysie czy kryzys w bibliotece Łódź 2010.
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Jak żyć długo i szczęśliwie ?
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Małgorzata Pietroczuk
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
CZAS W PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI Problem czasu wolnego w kontekście czasu wolnego Socjologia czasu wolnego WYKŁAD II.
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Copyright © 2007 Contact: Powered by SSP Interlokutor
Zastanówmy Się…...
Powinieneś koniecznie śmiać się cześciej!!! Gdybyś przez 8 lat, 7 miesięcy i 6 dni krzyczał, wyprodukowałbyś wystarczająco energii, żeby ogrzać szklankę
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Zarządzanie międzynarodowe
fotografie - Marcel Cohen
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
The Grumpy Test If at least one of these pictures does not make you smile, then you are grumpy and need to go back to bed. Test na ponuraka Jak nie usmiechniesz.
DEBATA 4 kwietnia 2013r. Agata Sienkiewicz i Paulina Antos.
PATRIOTYZM.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
To co się liczy naprawdę
Czym jest i dokąd prowadzi.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Światowy dzień walki z otyłością
System gospodarki rynkowej
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Jan Paweł II orędownik prawdy
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Prawo lokalne w Internecie Jakub Kasprzycki
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Elis Podlak kl. I A Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach.
Każde powołanie, każda z dróg, na które wzywa nas Chrystus, prowadzi ostatecznie do spełnienia i do radości, ponieważ prowadzi do Boga, do uczestniczenia.
„Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć”
Twoją wiarę nosimy w sobie Kres jest tak niewidzialny, jak początek. Wszechświat wyłonił się ze Słowa i do Słowa też powraca. Nadzy przychodzimy.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
To śmieszne...
Postawy pracowników i pracodawców wobec rynku pracy Prezentacja wyników badań ankietowych Bohdan Rożnowski Konrad Konefał Projekt realizowany w ramach.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Cześć!!! Jesteśmy trzyosobową grupą. W listopadzie zbieraliśmy informacje, dotyczące zwierząt dzikich zamieszkałych koło naszych domów. Zapraszamy do.
Komercjalizacja wiedzy i technologii. Bariery i ograniczenia w kontekście branży IT Grzegorz Steinmetz.
POLSKIE RODZINY- FAKTY, MITY I STEREOTYPY Anna Antoniak Sylwia Szczepańska Kl. 1b.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Program Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A Czechy - Polska Wałbrzych, 21 lutego 2006 r.
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Budowanie świadomości marki
Temat 5: Elementy meta.
Wpływ elementów identyfikacji wizualnej i werbalnej na wizerunek miasta.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Pytania nie są trudne, więc nie oszukuj
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Finansowanie przedsiębiorczości akademickiej. Co wiesz o finansowaniu? Czy potraficie wymienić potencjalne źródła finansowania komercjalizacji badań?
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
10 róż dla ciebie.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
RLKS na obszarach rybackich .
Zapis prezentacji:

ZAUFANIE W RELACJACH BIZNESOWYCH jak je budować, odzyskiwać i utrwalać w XXI wieku? … Jacek Santorski Kongres Brokerów / Mikołajki 23.05.2009r.

Natura zaufania Z zaufaniem jest jak z miłością i zakochaniem: akt wiary -> przejściowy stan wiarygodność i ufność -> trwałe kompetencje

Czy wiecie, że… Zaufanie jest przedmiotem badań neurochemii i psychologii ewolucyjnej „małpi rozum” (pamięć osobnika) umysł: wiedza lub stereotypy emocje racjonalność programy gada (pamięć gatunków) instynkt trzy ośrodki

Odkrycia neuroekonomii (I) Prof. Paul Zak, Center for Neuroeconomics Studies: „jak sądzisz, czy w zasadzie większości ludzi można ufać, czy też w relacjach z innym zawsze należy przyjmować szczególną ostrożność?” Michael Shermer, „RYNKOWY UMYSŁ. Empatyczne małpy, konkurujący ludzie i inne historie ekonomii ewolucyjnej”; wyd. CiS, Styczeń 2009

Odkrycia neuroekonomii (II) Czynniki, które utrwalają pozytywne interakcje społeczne / zaufanie: prawa obywatelskie wolność pracy i stowarzyszeń wolność podróżowania (drogi!) powszechna edukacja wiarygodny system bankowy stabilna waluta wolność gospodarcza

Jacy jesteśmy? DK NO FI SE NL CH IE DE GB AT ES BE IL LU IT CZ FR SI PT HU EL PL PL PL ESS DS 2003 DS 2005 Żródło danych: dla wszystkich krajów, włącznie z Polską ESS — European Social Survey 2002, dla Polski DS – Diagnoza społeczna z 2003 i 2005 r.

Odkrycia neuroekonomii (III) Hormony zaufania: POŻĄDANIE: dopamina, testosteron ZAUFANIE (bliskość, przywiązanie) oxytocyna Helen Fisher, „Dlaczego kochamy?”; REBIS Dom Wydawniczy

Prof. Paul Zak, Center for Neuroeconomics Studies Czy żyjesz w równowadze? „Oxytocyna i testosteron stanowią dwa ramiona systemu zaufania/nieufności. Przechodzimy przez życie starając się utrzymać je w równowadze” Prof. Paul Zak, Center for Neuroeconomics Studies

Zaufanie w organizacjach Kapitał społecznego zaufania Wymiary zaufania Osobista ufność i wiarygodność Zaufanie w relacjach Zaufanie w organizacjach Zaufanie na rynku Kapitał społecznego zaufania W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

Czynniki wiarygodności W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

Zaufanie w relacjach TWOICH 13 ZACHOWAŃ: Mów wprost Okazuj szacunek Dbaj o „transparentność” Naprawiaj błędy! Okazuj lojalność Osiągaj rezultaty Bądź coraz lepszy Konfrontuj się z rzeczywistością Artykułuj oczekiwania Praktykuj odpowiedzialność Najpierw słuchaj Podtrzymuj zobowiązania Pogłębiaj zaufanie! W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

Nie przeginaj! Każde extremum siły prowadzi do słabości. „sweet spot” za dużo za mało Nie przeginaj! Każde extremum siły prowadzi do słabości. W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

Żeby ufali Wam klienci, dostawcy Zaufanie w firmie Żeby ufali Wam klienci, dostawcy i media, musicie emanować zaufaniem i lojalnością, które żywicie wewnątrz firmy / zespołu

4 pytania 4. Czy osiągamy to, co obiecujemy? 3. Czy rozwijamy wyróżniające nas na rynku kompetencje? 2. Czy mamy dobre intencje? Troszczymy się o siebie i klientów? 1. Czy mamy „integrity”? W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

Reputacja na rynku Cztery pytania o Twoją markę: 4. Czy ludzie czują, że zapewniacie to co obiecujecie? 3. Czy Twoja marka kojarzy się z jakością / dobrą robotą? 2. Czy Twoja marka demonstruje dobre intencje? 1. Czy przekaz marki jest spójny i prawy?

A Wasz wkład w kapitał społeczny? Jaką politykę filantropii / społecznej odpowiedzialności przyjęła Twoja firma? PR-owe gesty (a co z integrity i intencją?) dobroczynne impulsy (przydałyby się kompetencje) strategiczna filantropia / autentyczny CR (może edukacja?)

Dlaczego edukacja? „policz do 10-ciu!” 3 „ośrodki kontroli” emocje racjonalność instynkt 3 „ośrodki kontroli”

Czy można odzyskać zaufanie? 4 TAK! 3 2 BARDZO TRUDNO! 1 W oparciu o: Stephen M.R. Covey, Rebecca R. Merrill „The Speed of Trust – The One Thing That Changes Everything”; Free Press, N.Y. 2006

dziękuję za uwagę... Jacek Santorski www.values.pl