© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 4 1 Rozdział 4: Podstawy konserwacji ochronnej i rozwiązywania problemów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Advertisements

1 © 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.SEC Agenda Cisco Business Partner Wymogi bezpieczeństwa współczesnej architektury sieciowej CISCO Self-Defending.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Ułamki dziesiętne.
ODYSEJA UMYSŁU.
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Prąd Elektryczny.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Cechy dobrej i udanej strony www Net etykieta. Ergonomia stron WWW.
Szkoła w chmurze.
Formatowanie i modyfikacja dokumentu tekstowego
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
ALGORYTMY.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
ALGORYTM.
Podstawy licencjonowania Exchange, SharePoint oraz Lync.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Jeżdżę z głową.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Schemat 4 pytań ZBADAJ POSZKODOWANEGO Kliknij na ramkę Copyright by © LifeGuard 2001.
T44 Przepisy bhp podczas wytwarzania części maszyn.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
J AK ZACZĄĆ PRACĘ Z ?. przed rejestracją Upewnij się, że posiadasz: aktywne konto zainstalowaną przeglądarkę Internet Explorer indywidualny studencki.
Bezpieczeństwo na drodze
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
Lokalne konta użytkowników i grup
1 Strategia dziel i zwyciężaj Wiele ważnych algorytmów ma strukturą rekurencyjną. W celu rozwiązania rozwiązania problemu algorytm wywołuje sam siebie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Par Jocelyne GIASSON Ch. 6 : Makroprocesy Czytanie ze zrozumieniem.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Rozdział 5: Systemy operacyjne
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Procedura Jak postępować z klientem po konwersji Profile 5.1 Następny.
Temat 5: Elementy meta.
Informacje podstawowe
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
PROCEDURA LOGOWANIA SIĘ DO PANELU Ogólnopolski Program Partnerski dla Nauczycieli TWÓRCZY NAUCZYCIEL – TWÓRCZA EDUKACJA 1. Kliknij na wybraną zakładkę
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Korzyści dla MSP ze współpracy z ISW. MSP współpracujące z ISW Przegląd korzyści Korzyści Dostęp do ekspertyz Rozwiązywanie problemów Badania Specjalistyczne.
Inspektor – Ekran główny. Inspektor informacje Wszelkie dane z Kolekcjonera są oczywiście automatycznie udostępniane modułowi Inspektor. Pozwala to Inspektorowi.
TEST Skrzyżowania cz.4 Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy mgr inż. Ludwik Olek.
Komtech Sp. z o.o. Magic Janusz ROŻEJ.
Magic Janusz ROŻEJ Komtech Sp. z o.o.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Security & Communications Training Academy | Date 2011 © Robert Bosch GmbH reserves all rights even in the event of industrial property rights. We reserve.
BVMS 3.0 Moduł 13: Opcje zapisu iSCSI
Security & Communications Training Academy | Date 2011 © Robert Bosch GmbH reserves all rights even in the event of industrial property rights. We reserve.
Zapis prezentacji:

© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 4 1 Rozdział 4: Podstawy konserwacji ochronnej i rozwiązywania problemów IT Essentials: PC Hardware and Software v4.0

ITE PC v4.0 Chapter 4 2 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Rozdział 4: Arkusze, Laboratoria i Ćwiczenia Ćwiczenie: Rozwiązywanie problemów

ITE PC v4.0 Chapter 4 3 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Cel konserwacji ochronnej Redukcja prawdopodobieństwa wystąpienia problemów sprzętowych i programowych. Redukcja czasu przestojów i kosztów napraw.

ITE PC v4.0 Chapter 4 4 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Konserwacja sprzętu Należy weryfikować czy sprzęt działa poprawnie. Sprawdzaj stan poszczególnych elementów. Naprawiaj lub wymieniaj zużyte części. Utrzymuj sprzęt w czystości. Stwórz program konserwacji sprzętu.

ITE PC v4.0 Chapter 4 5 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Konserwacja oprogramowania Sprawdzaj aktualizacje dla posiadanego oprogramowania. Przestrzegaj procedur i polityk obowiązujących w firmie. Stwórz harmonogram konserwacji.

ITE PC v4.0 Chapter 4 6 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Korzyści z konserwacji ochronnej Redukcja czasu przestojów. Redukcja kosztów napraw. Redukcja czasu przestoju pracowników.

ITE PC v4.0 Chapter 4 7 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Proces rozwiązywania problemów Podążaj za logiczną i zorganizowaną procedura. Eliminuj tylko jedną możliwość w jednym czasie. Umiejętność rozwiązywania problemów rośnie wraz z czasem. Pierwszy i ostatni krok procesu wymaga kontaktu z klientem.

ITE PC v4.0 Chapter 4 8 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Ochrona danych Do sprawdzenia z klientem: Data ostatniej kopii zapasowej Zawartość kopii zapasowej Integralność danych kopii Dostępność nośników do odtworzenia danych Jeśli nie można utworzyć kopii zapasowej sporządź dla klienta dokument mówiący, że ma on świadomość możliwej utraty danych.

ITE PC v4.0 Chapter 4 9 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Zbieranie informacji od klienta Należy komunikować się z klientem z szacunkiem. Należy rozpocząć od pytań otwartych. Jaki typ problemów masz ze swoim komputerem lub siecią? Następnie należy przejść do pytań zamkniętych. Czy zmieniałeś ostatnio swoje hasło?

ITE PC v4.0 Chapter 4 10 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Sprawdzanie oczywistych kwestii Często problemy są prostsze niż wynika to z opisu klienta. Sprawdzenie kwestii oczywistych może zaoszczędzić wiele czasu. Jeśli podjęte kroki nie przynoszą rezultatu należy przejść do kolejnego kroku rozwiązywania problemów.

ITE PC v4.0 Chapter 4 11 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Spróbuj najpierw prostych rozwiązań Jeśli nie rozwiążą problemu to przynajmniej mogą dostarczyć dodatkowych informacji. Dokumentuj każde rozwiązanie, które próbujesz. Może zaistnieć potrzeba większej ilości informacji od klienta. Jeśli naprawisz problem w tym kroku, udokumentuj rozwiązanie i przejdź na koniec procesu.

ITE PC v4.0 Chapter 4 12 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Zbieranie informacji z komputera Jeśli pojawiają się bledy systemu, użytkownika lub oprogramowania, Dziennik zdarzeń jest aktualizowany o nowe informacje na temat błędu. Jaki problem wystąpił Data i czas wystąpienia What problem occurred Istotność problemu Źródło problemu ID problemu Użytkownik zalogowany podczas wystąpienia problemu Pomimo tego, że narzędzie wyświetla szczegóły problemu, może być potrzeba dokładniejszego jego zbadania. Event Viewer

ITE PC v4.0 Chapter 4 13 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Manager urządzeń Flaga ! oznacza, że urządzenie działa nieprawidłowo. Flaga X urządzenie jest wyłączone. Zbieranie informacji z komputera Device Manager

ITE PC v4.0 Chapter 4 14 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Podczas rozwiązywanie problemu, uruchom komputer i sprawdź kody dźwiękowe. Udokumentuj każdą sekwencję kodów, aby określić możliwy problem sprzętowy. Jeśli komputer zatrzymuje się po teście POST, sprawdź ustawienia BIOSu. Badaj problem w celu znalezienia oprogramowania do diagnozowania. Często producenci dostarczają programy diagnostyczne. Jakie programy diagnostyczne można wykorzystać podczas procesu rozwiązywania problemów? Zbieranie informacji z komputera

ITE PC v4.0 Chapter 4 15 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Ocena problemu i implementacja rozwiązania Zbadaj prawdopodobne rozwiązania Nadaj priorytety Próbuj najpierw tych najprostszych Po nieudanej próbie cofnij wszelkie dokonane zmiany Niepotrzebne zmiany mogą utrudnić rozwiązanie problemu.

ITE PC v4.0 Chapter 4 16 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Zamknięcie sprawy z klientem Przedyskutuj rozwiązanie z klientem Potwierdź, że klient nie ma już zgłoszonych problemów. Udokumentuj proces: Opis problemu Rozwiązanie Wykorzystane zasoby Czas spędzony na rozwiązywaniu problemu

ITE PC v4.0 Chapter 4 17 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Wypełnione zlecenie Potwierdzenie wykonanej pracy

ITE PC v4.0 Chapter 4 18 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public