I. Modalverb sollen Beispiele:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZĘŚCI CIAŁA.
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Lekcja klasa V.
Das Bild Nr. 6 Ein goldenes Bild Das Bild Nr. 6 Golden Nich Lange Her gabs einen Oma und Opa – Tag. Wir haben fűr Sie ein goldenes Bild mit unseren Fotos.
Kapitel X - Wiederholung
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Zagadnienia Nazwy sklepów, lokali usługowych oraz produktów.
DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS
Wie und was ich auf deustch gelernt habe?
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Kapitel VI – Zagadnienia:
Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Szyk wyrazów w zdaniu Zdania proste oznajmujące oraz zdania pytające
„Jaki styl życia preferują uczniowie Gimnazjum Gminy Oleśnica?”
Serdecznie witamy Willkommen zu Welcome. Serdecznie witamy Willkommen zu Welcome.
Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
gesund - krank zdrowy - chory
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Ubrania – Budowa zdań Biernik rzeczowników i zaimków osobowych Odmiana czasowników.
Ruch i spoczynek Biernik i celownik
Krankheiten und Medikamente
Odmiana czasowników w l. poj. i mn.
Imperfekt - Zdania złożone - Trening
Dni tygodnia, pory dnia, miesiące i terminy
Martyna Machura kl. 2d Was habe ich in der zweiten Klasse im Deutschunterricht gelernt?
Haustiere Zwierzęta domowe.
Die Umwelt. der Regen, die Sonne, das Gewitter die Blume, die Insel, die Wolke, das Holz, der Berg, der See, der Fisch, der Fluss, der Brand, der Baum,
Sportidole. I. Czy znasz tych sportowców? Przyporządkuj nazwiska do zdjęć a zdjęcia sportowców do charakterystyk (kolejny slajd). A B C D E F G Oliver.
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Zu Hause muss ich aufräumen
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. die Mikrowelle das Radio der Computer der Herd der Fön die Waschmaschine der Kühlschrank I. Podaj nazwy urządzeń.
Freizeit Schwimmst du gern?. I. Dopasuj obrazek do wyrażeń, jak w przykładzie. A B C D E FG H I J K L M.
SPORT SPOTRARTEN.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
Auf der Reise. I.Spójrz na obrazki przeczytaj tekst i dopasuj wyrażenia z ramki do każdego z obrazka. Wenn wir Zeit und Lust haben, können wir mit wenig.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
Das Bild Nr. 9 „ Blumenstraeusse” Hallo! Wir hatten vor einiger Zeit einen Gast. Frau Iwona ist Floristin – sie macht schoene Blumenstraeusse. Wir haben.
 Wykonali: -Magdalena Koniarek -Adrian Fiba Zaimki osobowe w trzecim przypadku.
Fabian Kocot 1B Język niemiecki – tryb rozkazujący.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czasownik „lassen” Arkadiusz Więzowski. Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
PERFEKT CZAS PRZESZŁY ZŁOŻONY.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
Wo oder wohin? WOHIN (dokąd) WO? (gdzie) III przypadek – DATIV
WETTKAMPF.
Zapis prezentacji:

I. Modalverb sollen Beispiele: Ich will aufhören zu rauchen. Was soll ich tun? Chcę rzucić palenie. Co mam zrobić? Der Arzt sagt, er soll sich entspannen und Vitamine essen. Lekarz mówi, że on ma odpocząć i jeść dużo witamin. Ihr sollt nicht übertreiben. Nie powinniście przesadzać. Was sollst du für morgen vorbereiten? Co powinieneś przygotować na jutro? Bei Bauchschmerzen soll man Kamillentee trinken. Przy bólu brzucha należy pić herbatę rumiankową.

II. Reflexivpronomen im Dativ und Akkusativ. Zaimek zwrotny w celowniku ma znaczenie sobie, natomiast w bierniku się. W przeciwieństwie do języka polskiego zaimek zwrotny w języku niemieckim odmienia się. Beispiele: Lässt du dir den Blutdruck messen? Dasz sobie zmierzyć ciśnienie krwi? Ich lasse mich vom Arzt untersuchen. Daję się zbadać lekarzowi. Wir bedanken uns für das Essen und die Űbernachtung. Dziękujemy za jedzenie i nocleg. Mein Opa setzt sich in den Sessel. Mój dziadek siada na fotelu. Die Kinder spielen im Garten hinter dem Haus. Dzieci bawią się w ogrodzie za domem.

III. Präposition seit Przyimka seit (od) używa się tylko w odniesieniu do czynności, która rozpoczęła się w przeszłości i która nadal trwa. Przyimek ten łączy się zawsze z celownikiem. Beispiele: Seit wann bist du krank? Seit einer Woche. Od kiedy jesteś chory? Od tygodnia. Seit wann isst du Obst und Gemüse? Seit einem Jahr. Od kiedy jesz owoce i warzywa? Od roku. Seit einem Monat. Od miesiąca. Seit gestern. Od wczoraj. Seit drei Jahren. Od trzech lat. Seit zwei Wochen. Od dwóch tygodni.

IV. Imperativ

V. Bildung des Imperativs Trybu rozkazującego używa się, aby udzielić porady, wyrazić prośbę lub wydać polecenie. Czasownik w formie osobowej stoi wówczas na pierwszym miejscu w zdaniu.; Beispiele: Nimm bitte Aspirin! Weź proszę aspirynę! Macht das Fenster zu, bitte! Zamknijcie proszę okno! Gehen wir heute Abend in die Disko! Chodźmy dzisiaj wieczorem do dyskoteki! Sprechen Sie bitte langsamer! Niech Pani mówi wolniej, proszę! Tworzenie trybu rozkazującego: 2 os. l. poj. – odrzucenie zaimka osobowego du i końcówki –st; do form czasowników zakończonych na –ieren, -ten, -den dodajemy zawsze końcówkę –e, 1 os. l. mn. – zamiana kolejności zaimka i czasownika, 2 os. l. mn. – odrzucenie zaimka osobowego ihr, forma grzecznościowa – zamiana kolejności zaimka i czasownika.

VI. Sprachfertigkeiten Części ciała, np.: der Kopf, die Köpfe / der Bauch, die Bäuche … Informowanie o samopoczuciu i pytanie o nie innych, np.: Wie geht es dir / Ihnen? Mir geht es sehr gut / schlecht / nicht so schlecht. Nazwy podstawowych dolegliwości i chorób, np.: Mein Bauch tut sehr weh. / Ich habe Fieber. / Meine Ohren tun weh. / Ich habe Verstopfung. Opisywanie dolegliwości i podawanie czasu ich trwania, np.: Ich habe seit gestern starke Bauchschmerzen. Formułowanie porad z zastosowaniem trybu rozkazującego, np.: Bleib im Bett, bitte! / Ruft sofort den Arzt an! / Nehmen Sie bitte Antibiotika! Formułowanie porad z zastosowaniem czasownika modalnego sollen, np.: Du sollst abnehmen. / Sie sollen nicht so fett essen. / Er soll zum Zahnarzt gehen. Przekazywanie informacji o problemach, ich skutkach i proponowanie rozwiązania, np.: Ich bin müde und sehr nervös. Ich bin faul geworden, kann mich in der Arbeit nicht konzentrieren und bin zerstreut. Du sollst dich entspannen und relaxen eventuell einen Urlaub machen und ins Gebirge fahren.