EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Advertisements

Zajmij się tym od razu! Wracasz do domu, patrzysz na sukienkę i widzisz na niej plamę? Pewnie mówisz Pomyślę o tym jutro. Niestety wtedy plama może być
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
funkcja przyjmuje wartości dodatnie, a dla jakich ujemne?
PROCENTY.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Zastosowanie Internetu
Katarzyna Kopeć Nauczyciel matematyki w klasach pierwszych i drugich w Gimnazjum w Miłkowicach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje I – własności podstawowe
Krzysztof Kucab Rzeszów, 2012
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
III. Proste zagadnienia kwantowe
VIII Prywatne Akademickie Liceum Ogólnokształcące IB school no
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
Każde twierdzenie można zapisać w postaci: "Jeśli a to b". a – nazywamy założeniem twierdzenia, b – nazywamy tezą twierdzenia. Jeśli zamienimy b z a miejscami,
EGZAMIN MATURALNY 2014 PODSTAWOWE INFORMACJE. Opis egzaminu maturalnego 1. Egzamin maturalny jest przeprowadzany jeden raz w ciągu roku szkolnego – w.
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
Punkt wymiany sprawnego, ale niepotrzebnego sprzętu RTV/AGD oraz wolontariat na terenie gminy Stare Babice. Koczargi Stare, r., Katarzyna Skibińska,
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Podstawy programowania
Szkoła w chmurze.
fotografie - Marcel Cohen
Takie liczby to: {... -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5,... }
Microsoft® Office EXCEL 2003
SZABLONY STOSOWANIE SZABLONÓW PODZIEL I ZMIERZ. Określanie miary i podziału Czasami konieczne jest zaznaczenie punktów na obiekcie położonych w równych.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
ALGORYTMY.
Regresja krzywoliniowa
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
ALGORYTM.
1.
Analiza stanu naprężenia
Kolegium Kujawskie w Aleksandrowie Kujawskim EGZAMIN MATURALNY w 2011 roku.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
Wykonała Sylwia Kozber
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcje Temat: Graficzna ilustracja układów równań (lekcja pierwsza)
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
RÓWNANIA Wprowadzenie.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
CEBULA (ŁOŻYSKO KULKOWE)
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
- powtórzenie wiadomości
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Amatciems (Łotwa) Raj niedaleko Polski.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków

wybrać od 0 do 6 przedmiotów spośród: biologii, chemii, fizyki i astronomii, geografii, historii, WOS-u, innego języka obcego ………… wybieramy poziom egzaminu (brak progu zdał/nie zdał) Zasady zdawania egzaminu: Zdajemy 3 przedmioty obowiązkowe na poziomie podstawowym (język polski, język obcy i matematykę uzyskujemy świadectwo dojrzałości (próg minimum 30% punktów) i możemy dodatkowo Egzamin maturalny z fizyki

Fizyka i astronomia może być zdawana na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym. Egzamin maturalny z fizyki

Kalkulator prosty – jest to kalkulator, który umożliwia wykonanie tylko najprostszych działań matematycznych: dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia. Można też z jego pomocą obliczać procenty lub pierwiastki kwadratowe z liczb. Egzamin maturalny z fizyki

ARKUSZ I POZIOM PODSTAWOWY 120 minut 50 punktów (obejmujący wiadomości i umiejętności z poziomu podstawowego, w tym także wiadomości i umiejętności z gimnazjum) 10 zadań zamkniętych z 4 dystraktorami 10 punktów (po 1 punkcie za każde zadanie) około 15 zadań otwartych, krótkiej odpowiedzi 40 punktów (polecenia 1-5 punktów) Egzamin maturalny z fizyki

Wartości liczbowe wyników obliczeń mogą być podane w: zaokrągleniu, postaci ułamka np.: W przypadku konieczności obliczania wartości funkcji trygonometrycznych obok treści zadania będzie zamieszczona tabelka z wartościami funkcji. Zadania obliczeniowe Egzamin maturalny z fizyki

Rozwiązania poszczególnych zadań i poleceń oceniane są na podstawie punktowych kryteriów oceny. Podczas oceniania egzaminatorzy zwracają uwagę na: wymóg podania w rozwiązaniu wyniku liczbowego wraz z jednostką poprawne wykonanie rysunków (właściwe oznaczenia, odpowiednie długości wektorów itp.), poprawne sporządzenie wykresów (dobranie odpowiednio osi współrzędnych, oznaczenie i opisanie osi, odpowiednie dobranie skali wielkości i jednostek, zaznaczenie punktów na wykresie i wykreślenie zależności), poprawne merytorycznie uzasadnienia i argumentacje, zgodne z poleceniami w zadaniu. Egzamin maturalny z fizyki Ocenianie

Ocenianiu podlegają tylko te fragmenty pracy zdającego, które dotyczą postawionego pytania/polecenia. Jeśli zdający przedstawił do oceny dwa rozwiązania, jedno poprawne, a drugie błędne to otrzymuje zero punktów. Prawidłowy wynik otrzymany w wyniku błędu merytorycznego nie daje możliwości przyznania ostatniego punktu za wynik końcowy. Nie jest wymagany zapis danych i szukanych. Zapisy wzorów przy pomocy liczb są równoważne z zapisami przy pomocy symboli. Odpowiedź słowna jest wymagana wyłącznie wtedy,gdy wyraźnie określono to w poleceniu. Egzamin maturalny z fizyki Ocenianie

Jeśli zdający rozwiązał zadanie lub wykonał polecenie w inny sposób niż podany w kryteriach oceniania, ale rozwiązanie jest pełne i merytorycznie poprawne, to otrzymuje maksymalną liczbę punktów przewidzianą w kryteriach oceniania za to zadanie lub polecenie. Jeśli zdający rozwiązał zadanie lub wykonał polecenie w inny sposób niż podany w kryteriach oceniania, i metoda rozwiązania jest merytorycznie poprawna, ale rozwiązanie jest niepełne, lub zawiera błędy, to w porozumieniu z CKE ustala się nowy schemat oceniania, uwzględniający tę samą maksymalną liczbę punktów jaką przewidziano za to zadanie/polecenie. Egzamin maturalny z fizyki Ocenianie

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). 4. Rozróżniaj polecenia podaj/oblicz, narysuj/naszkicuj. 5. Odpowiadaj tylko na zadane pytanie/polecenie. 6. Dobrze rozplanuj miejsce na rozwiązanie, wykres lub rysunek. 7. Rozwiązuj kolejne zadania (nie trać czasu). 8. Nie bój się nowych tematów (wszystko co nowe będzie opisane). 9. Wróć do początku i rozwiąż opuszczone zadania/polecenia. 10. Przeglądnij jeszcze raz cały arkusz, uzupełnij braki, popraw błędy, sprawdź przeniesienie odpowiedzi do zadań zamkniętych, kodowanie, itp.). Egzamin maturalny z fizyki

O tutaj! 0 pkt Egzamin maturalny z fizyki

Zapraszamy na drugą część prezentacji poświęconą egzaminowi maturalnemu z fizyki i astronomii na poziomie rozszerzonym Egzamin maturalny z fizyki