T52 Automatyzacja transportu wewnętrznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Poland-Singapore Joint Research Project
Advertisements

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Dyplomant: Mariusz Zaniewski Promotor: Dr inż. Tadeusz Matuszek
Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy
PPTOK Projektowanie Procesów Technologicznych Obróbki Skrawaniem
Dr inż. Jan BERKAN pok. ST PPTOK Projektowanie Procesów Technologicznych Obróbki Skrawaniem Koszty własne wytwarzania Dr.
Układ sterowania otwarty i zamknięty
Zarządzanie operacjami
TECHNOLOGIA MAGAZYNOWANIA
Postęp techiczny w pracy biurowej
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA Wydział Mechaniczny
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Kosztorysowanie robót budowlanych
ZASTOSOWANIA Systemów wizyjnych
Dane wyjściowe do projektowania
Zadanie 1.
Podstawowe pojęcia i definicje.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
T43 Montaż – sposoby, dokumentacja technologiczna i organizacja
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Prezentacja komputerowa
Różne opakowania, jeden dostawca ISO 9001:2000 ISO 14001:2004 ISO 22000:2005 BHP - Ochrona kręgosłupa ISO 9001:2000 ISO 14001:2004.
AUTOMATYKA i ROBOTYKA (wykład 5)
Zasada działania komputera
Komputerowe wspomaganie pracy inżyniera
Porównanie grafiki rastrowej i wektorowej
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Proces produkcyjny CKP Zamość.
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Automatyzacja i robotyzacja procesów odlewniczych
System rozliczania kosztów rzeczywistych produkcji MX-SRKRZ
POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA ŻYWNOŚĆ Warszawa
Kryteria stabilności i jakość układów regulacji automatycznej
Wykład 11 Jakość regulacji. Regulator PID
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Technika przepływu materiałów i magazynowania
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. Jadwigi Markowej
Planowanie przepływów materiałów
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
GRUPA ROBOCZA 1 Technologie Redukcji Ryzyka Zawodowego
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Architektura obiektów technicznych
Zadanie 1.
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
Procesor – charakterystyka elementów systemu. Parametry procesora.
Systemy komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
JAKOŚĆ TECHNICZNA WĘGLA
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
20 lat doświadczenia W pomiarach Metronic Systems.
KATEDRA INFORMACJI LOGISTYCZNEJ I INFORMATYKI PROJEKTOWANIE PROCESÓW mgr inż. Adam Koliński Ćwiczenia 2.
Temat: Schematy blokowe - ćwiczenia
Podstawy automatyki I Wykład 1b /2016
Pakiety ładunkowe Marek Stanisławski Systemy logistyczne.
Systemy logistyczne System – (gr. σύστημα systema – rzecz złożona) - obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyróżnić wzajemnie powiązane dla.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Temat PROJEKTOWANIE ELEMENTÓW SYSTEMU TRANSPORTU WEWNĘTRZNEGO Cz. II.
Proces produkcyjny i technologiczny
systemy logistyczne 2 M.Stanisławski
Zarządzanie produkcją - ćwiczenia
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Paletyzatory i depaletyzatory
MASZYNY I URZĄDZENIA INTROLIGATORSKIE Martyna Bielas KLASA IC.
Miernictwo przemysłowe
REAGENTY STOSOWANE PRZY UZDATNIANIU WODY
ZASTOSOWANIA Systemów wizyjnych
Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń
Zapis prezentacji:

T52 Automatyzacja transportu wewnętrznego

Co to jest i na czym polega automatyzacja transportu wewnętrznego. Celem automatyzacji produkcji jest ograniczenie lub zastąpienie ludzkiej pracy fizycznej przez pracę maszyn, wykonujących określone czynności bez udziału człowieka. Są to wszelkiego rodzaju maszyny, urządzenia, manipulatory i przyrządy przeznaczone do wspomagania produkcji. Głównym celem ich stosowania jest dążenie do zmniejszenia kosztów produkcji wyrobów, poprzez zwiększenie wydajności i ciągłe poprawianie jakości wytwarzanych elementów. Co to jest i na czym polega automatyzacja transportu wewnętrznego.

AUTOMATYZACJA SYSTEMU TRANSPORTOWEGO NA LINII TECHNOLOGICZNEJ DO RECYKLINGU SPRZĘTU AGD Między stanowiskowe systemy transportowe podzielone zostały w zależności od rozmieszczenia i realizowanego zadania na następujących 12 odcinków (rys. 1): (1.) Transport w obrębie stanowiska demontażu ręcznego, (2.) Transport ze stanowiska demontażu ręcznego do stanowiska wizyjnego, (3.) Transport ze stanowiska demontażu ręcznego do stanowiska rozdrabniania korpusów, (4.) Transport ze stanowiska wizyjnego do stanowiska obróbki laserowej, (5.) Transport ze stanowiska obróbki laserowej do stanowiska rozdrabniania korpusów, (6.) Transport ze stanowiska obróbki laserowej do przecinania paneli na grubość, (7.) Transport ze stanowiska przecinania na grubość na stanowisko powlekania paneli izolacyjnych (pianka), (8.) Transport ze stanowiska przecinania na grubość do stanowiska oczyszczania polistyrenu, (9.) Transport ze stanowiska powlekania paneli do magazynu produktów recyklingu, (10.) Transport ze stanowiska przecinania na grubość do magazynu produktów recyklingu, (11.) Transport ze stanowiska rozdrabniania korpusów do magazynu produktów recyklingu, (12.) Transport ze stanowiska oczyszczania polistyrenu do magazynu produktów recyklingu.

Rys. 1. Schemat linii do demontażu sprzętu AGD z oznaczeniem głównych odcinków systemu transportowego

W zależności od rodzaju przenoszonych obiektów czy materiałów wśród odcinków systemu transportowego wyróżnić można: − grupę odcinków, na których przenoszone są materiały o dużych gabarytach (np. korpus chłodziarki, drzwi chłodziarki), − grupę odcinków, na których przenoszone są materiały o mniejszych gabarytach (np. elementy obudowy rozciętej chłodziarki, blacha), − grupę przenośników, na których przenoszone są materiały sypkie (np. rozdrobniona pianka poliuretanowa czy zmielone tworzywo sztuczne). Zastosowane w poszczególnych grupach przenośniki zróżnicowane są pod względem typu, gabarytów oraz mocy.

Na rys. 1. przedstawiono schemat ogólny całej zaprojektowanej linii do demontażu sprzętu AGD. Złożona jest ona ze stanowisk, odpowiedzialnych za konkretne operacje. Stanowiska połączone są w zamkniętą strukturę za pośrednictwem zautomatyzowanego systemu transportowego. Na rysunku oznaczono także główne odcinki systemu transportowego (1-12). Kolejne odcinki przystosowane muszą być do przenoszenia innych obiektów – zarówno pod względem gabarytów, masy, jak i postaci (obiekty stałe, materiały sypkie). Projektowana linia technologiczna składa się z czterech bloków funkcjonalnych odpowiedzialnych za kolejne etapy procesu technologicznego demontażu: − demontaż części roboczych, − identyfikacja produktu, − obróbka laserowa, − segregacja produktów demontażu. Przebieg procesu przedstawiono schematycznie na rys. 2. W budowanym stanowisku założone zostało wykorzystanie następujących elementów automatyki przemysłowej: − systemy transportowe, − systemy identyfikacji, − stanowiska zrobotyzowane.

System transportowy łączy stanowiska linii technologicznej demontażu. Jego głównym zadaniem jest organizacja przepływu obiektów i materiałów pomiędzy stanowiskami. Na stanowiskach transportowane przedmioty są pozycjonowane zgodnie z wymogami projektowanych procesów. W miejscach tych dokonywana jest identyfikacja obiektów demontażu lub pobranie do wykonania kolejnych operacji technologicznych. Spośród oferowanych komercyjnych rozwiązań systemów transportowych zostało rozważone zastosowanie następujących systemów: − systemy paletowe, − przenośniki taśmowe, − przenośniki rolkowe, − przenośniki podwieszane. Rys. 2. Schemat blokowy przebiegu demontażu

Rys. 3. Stanowisko demontażu ręcznego: (a) - schemat rozmieszczenia elementów sterujących (b)- algorytm sterowania odcinkiem systemu transportowego

Rys. 4. Układu do zmiany orientacji chłodziarki: schemat rozmieszczenia elementów sterujących (a), algorytm sterowania odcinkiem systemu transportowego (b)

Rys. 6. Schemat blokowy połączeń układu sterowania dla stanowiska skanowania laserowego.