Dane Informacyjne Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zapis prezentacji:

Dane Informacyjne Nazwa szkoły: Gimnazjum Im. Polskich Noblistów w Krzyżu Wielkopolskim ID grupy: 98/35_mf_g1 Kompetencja: Matematyczno-Fizyczna Temat projektowy: „Gęstość materii w życiu codziennym” Semestr/rok szkolny: I/2009/2010

Spis Treści 1. To my!!! 2. Co to jest materia? 3. Co to jest gęstość? 4. Tabela gęstości. 5. Doświadczenia. 6. Obserwacje i wnioski. 7. Zadanie 1 8. Zadanie 2 9. Wycieczka 10.Ciekawostki o gęstości. 11. Co wynieśliśmy z zajęć?

To my!

Co to jest materia? Materia – to wszystko co znajduje się wokół nas, na przykład: budzik żelazko klucz

Jednostką gęstości w Układzie SI jest: Wzór na obliczanie gęstości: Co to jest gęstość? Gęstość – wielkość fizyczna charakterystyczna dla danej substancji, określająca masę tej substancji zawartą w jednostkowej objętości. Jednostką gęstości w Układzie SI jest: 1kg/m³ Wzór na obliczanie gęstości: ρ=m/V

TABELA GĘSTOŚCI NIEKTÓRYCH SUBSTANCJI W TEMPERATURZE POKOJOWEJ (20°C) Substancja Gęstość w kg/m³ Platyna 21 410 Srebro 10 490 Miedź 8960 Drewno 400-900 Woda 998 Oliwa 920 Alkohol etylowy 791 Wodór 71 Tlen 1,4 Azot 1,2

DoświadCZENIA Do szklanego cylindra o pojemności 2,5l wsypaliśmy 0,5kg soli kuchennej, następnie wlaliśmy 2l wody aby otrzymać pożądany roztwór solanki. Po wymieszaniu wszystkich substancji postanowiliśmy sprawdzić, które przedmioty będą unosiły się na powierzchni roztworu.

Obserwacje i Wnioski Jak widać na powierzchni unosiła się: piłeczka, ołówek oraz jajko. Na dno opadła: szpilka, metalowa kula i gumka do mazania.

Zadanie 1 Oblicz, jaką masę ma miedziany prostopadłościan o objętości 0,02m³. DANE: V= 0,02m³ Ρ= 8960kg/m³ SZUKANE: m= ? WZÓR: Ρ= m/V ROZWIĄZANIE: m= 8960kg/m³ · 0,02m³=179,2kg ODP. Masa miedzianego prostopadłościanu wynosi 179,2kg. .

Zadanie 2 W pierścionku znajduje się diamentowe oczko o ciężarze 0,005N. Jaka jest objętość tego oczka? Wynik podaj w centymetrach sześciennych. DANE: F= 0,005N Ρ= 3520kg/m³=10N/kg SZUKANE: V=? WZÓR: Ρ= m/V V= m/ρ ROZWIĄZANIE: F= m· g m= F/g= 0,005N:10N/kg=0,0005kg V=0,0005kg:3520kg/m³ = 0,0000001m³=0,1cm³ ODP. Objętość pierścionka wynosi 0,1cm³.

WYCIECZKA Dnia19.06.2010r byliśmy w oczyszczalni ścieków, gdzie dowiedzieliśmy się o etapach oczyszczania wody.

wycieczka

Ciekawostki o gęstości Aerożele to ciała stałe o najmniejszej gęstości. Wynosi ona około 1,9kg/m³. Mają strukturę piany wypełnionej powietrzem. Są to także najlepsze obecnie izolatory ciepła, które stosuje się w budowie pojazdów kosmicznych oraz jako wypełnienia skafandrów astronautów. Gęstość wody Morza Martwego jest tak duża, że człowiek unosi się na jej powierzchni i nie tonie. Morze Martwe zawiera 24% soli. Gęstość wody w nim jest na tyle duża, że działająca na człowieka siła wyporu jest w stanie zrównoważyć jego ciężar.

„Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn.” Co wynieśliśmy z zajęć? „Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn.” Francis Bacon Mówi się, że „matematyka jest językiem fizyki”, dzięki temu projektowi mogliśmy to potwierdzić. Eksperymentowanie i odkrywanie tajemnic przyrody przyniosło nam dużo radości zwłaszcza w samodzielnie przeprowadzanych, ciekawych doświadczeniach.