Wyliczenia w SPAN - teoria

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REKURENCJA.
Advertisements

Depozyty zabezpieczające dla rynku terminowego
Propozycje klasy 6. do kodeksu2.0 - Nauczcie tego dorosłych - Komputery pod ręką
Temat: Okres półtrwania
portale społecznościowe
Baw się, graj i ….. ucz się matematyki Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu.
Dzień Zdrowego Śniadania Kraina Owocowa – Klasa IIA.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Socjologia rynku pracy
III. Proste zagadnienia kwantowe
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
PIO 2_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 2 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 2.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Podstawowe jednostki informacji, co to jest bit i bajt?
Jeden komputer i co dalej? Lekcje z PowerPointem Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Prezentacja multimedialna dla uczniów klas pierwszych
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Prezentacja z przedmiotu systemy wizyjne Biblioteka Point Cloud Library Przygotowali: Paweł Król, Michał Kulbat Recenzent: Krzysztof Holak.
Gimnazjum nr 12 w Szczecinie Maj Uczniowie przyjęci do klas pierwszych w roku szkolnym 2009/2010 DIAGNOZĘ PRZEPROWADZONO NA GRUPIE BADANEJ: 78 DZIEWCZĄT.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO Powiązania sektora handlu i usług elektronicznych z rynkiem pracy.
Naszym głównym celem podczas przeprowadzonych zajęć było:
Wykorzystanie komputera na zajęciach zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w klasie II mgr Dorota Kulesza.
Cz.8 Zdarzenia. Refleksja – przypomnienie Event Programowanie zdarzeniowe Do dzieła!
Automatyzacja testów akceptacyjnych
Warszawa, 30 listopada 2010 Optymalizacja procesu rozliczenia i rozrachunku transakcji.
Koncepcja delty.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Władza lokalna w Polsce
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcje Temat: Graficzna ilustracja układów równań (lekcja pierwsza)
Stojący pasażer Stojący pasażer w autobusie podczas gwałtownego hamowania „leci” do przodu.
W naszej klasie jest 7 dziewczynek i 9 chłopców. Lubimy się wspólnie uczyć, bawić i chodzić na wycieczki. A oto kilka zdjęć z życia naszej klasy w tym.
Rola lekarzy rodzinnych w realizacji programów profilaktycznych Wiesława Fabian Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce POLSKO-NIEMIECKIE SYMPOZJUM PROFILAKTYCZNE.
Bezpieczny Internet Ty też jesteś częścią wirtualnego świata.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO-POMORSKIM RADZIEJÓW, r.
Analiza migracji pacjentów na Mazowsze oraz związane z tym koszty finansowe ponoszone przez MOW NFZ i placówki medyczne MAZOWIECKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NFZ.
Analiza migracji pacjentów na Mazowsze oraz związane z tym koszty finansowe ponoszone przez MOW NFZ i placówki medyczne. MAZOWIECKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI.
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
Komercjalizacja wiedzy i technologii. Bariery i ograniczenia w kontekście branży IT Grzegorz Steinmetz.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Build desk – today, importnat but difficult market Advisory/technical support for professionals Advisory/technical support for energy consumers Many governmental.
Narzędzie wspomagające projektowanie aplikacji Proficy iFIX
Seminarium końcowe INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flóra Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Euroregion.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Dom Development SA Spotkanie z inwestorami Warszawa, 27 lutego 2007 Prezentacja wyników za 4 kwartał 2006.
2006 Nowy Program Skanera - prezentacja. Nowy program kwalifikacji do skanera S1 Kwalifikacja jednomiesięczna Stać się lub już być Kierownikiem Uczestniczyć
RENTOWNY PROGRAM AUTOMATYCZNEJ DOSTAWY (ADR)RENTOWNY PROGRAM AUTOMATYCZNEJ DOSTAWY (ADR) (Nowy Program – 1 września 2009 r.) Przykład: LifePak ® - 72,60.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
„Psychologia w sprzedaży. Jakie techniki stosują handlowcy?”
Dodawanie Autor: Zbigniew Skarszewski 3+5=
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Obsługa strumienia wejścia/wyjścia /zajęcia nr 2/ printf – wyświetlanie scanf – ??? dla printf: \n - nowa linia \t - tabulator poziomy \b - znak cofania.
Zwycięzcą szkolnego konkursu i naszym reprezentantem w konkursie UNICEF została PIPI Autorstwa Urszuli Horain z klasy 3d Tuż za nią na 2 miejscu znalazła.
Moja Szkoła .
Zapis prezentacji:

Wyliczenia w SPAN - teoria Depozyty zabezpieczające dla rynku terminowego

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu wewnątrzklasowego Wyliczenie wartości delty dla każdego typu kontraktu Przypisanie delt do poziomów Wyliczenie wartości delty w spreadzie wewnątrzklasowym Wyliczenie depozytu za spread wewnątrzklasowy Wybór scenaruisza generującego największe ryzyko

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu wewnątrzklasowego – wybór scenariusza generującego największe ryzyko Nr scenariusza Zmiana ceny instrumentu bazowego Zmiana zmienności Waga 1 100% 2 -1 3 1/3 4 5 -1/3 6 7 2/3 8 9 -2/3 10 11 12 13 14 15 32% 16 -3

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego Wyliczenie ryzyka skorygowanego o zmienność Wyliczenie ryzyka czasowego Wyliczenie ryzyka zmiany ceny Wyliczenie jednostkowego ryzyka zmiany ceny Wyliczenie liczby delt w spreadzie międzyklasowym Wyliczenie kredytu za spread międzyklasowy

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko skorygowane o zmienność Ryzyko scenariusza= =ryzyko zmiany ceny + ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe Więc:

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko skorygowane o zmienność Ryzyko scenariusza= =ryzyko zmiany ceny + ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe Więc: Ryzyko scenariusza skorygowane o ryzyko zmiany zmienności= =

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko skorygowane o zmienność Ryzyko scenariusza= =ryzyko zmiany ceny + ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe Więc: Ryzyko scenariusza skorygowane o ryzyko zmiany zmienności= =(ryzyko aktywnego scenariusza + ryzyko sparowanego scenariusza) / 2 = =(ryzyko zmiany ceny + ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe + + ryzyko zmiany ceny – ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe) /2 = =(2 * ryzyko zmiany ceny + 2 * ryzyko czasowe ) / 2 = =

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko skorygowane o zmienność Ryzyko scenariusza= =ryzyko zmiany ceny + ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe Więc: Ryzyko scenariusza skorygowane o ryzyko zmiany zmienności= =(ryzyko aktywnego scenariusza + ryzyko sparowanego scenariusza) / 2 = =(ryzyko zmiany ceny + ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe + + ryzyko zmiany ceny – ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe) /2 = =(2 * ryzyko zmiany ceny + 2 * ryzyko czasowe ) / 2 = =ryzyko zmiany ceny + ryzyko czasowe

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko skorygowane o zmienność Ryzyko scenariusza= =ryzyko zmiany ceny + ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe Więc: Ryzyko scenariusza skorygowane o ryzyko zmiany zmienności= =(ryzyko aktywnego scenariusza + ryzyko sparowanego scenariusza) / 2 = =(ryzyko zmiany ceny + ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe + + ryzyko zmiany ceny – ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe) /2 = =(2 * ryzyko zmiany ceny + 2 * ryzyko czasowe ) / 2 = =ryzyko zmiany ceny + ryzyko czasowe Pary scenariuszy: Nr scenariusza ryzyka 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Scenariusz sparowany

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko czasowe Scenariusze nr 1 i nr 2: Nie zakładają zmiany ceny instrumentu bazowego Zakładają zmianę zmienności

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko czasowe Scenariusze nr 1 i nr 2: Nie zakładają zmiany ceny instrumentu bazowego Zakładają zmianę zmienności Więc: Ryzyko czasowe = (ryzyko scenariusza nr 1 + ryzyko scenariusz nr 2) / 2 = =(ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe – – ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe)/2 = =

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko czasowe Scenariusze nr 1 i nr 2: Nie zakładają zmiany ceny instrumentu bazowego Zakładają zmianę zmienności Więc: Ryzyko czasowe = (ryzyko scenariusza nr 1 + ryzyko scenariusz nr 2) / 2 = =(ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe – – ryzyko zmiany zmienności + ryzyko czasowe)/2 = = ryzyko czasowe

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – ryzyko zmiany ceny Ryzyko zmiany ceny = = ryzyko scenariusza skorygowane o zmiany zmienności – ryzyko czasowe = = ryzyko zmiany ceny + ryzyko czasowe – ryzyko czasowe = = ryzyko zmiany ceny

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – kolejne wyliczenia Jednostkowe ryzyko zmiany ceny = = ryzyko zmiany ceny / całkowita delta netto w danej klasie

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – kolejne wyliczenia Jednostkowe ryzyko zmiany ceny = = ryzyko zmiany ceny / całkowita delta netto w danej klasie Liczba delt w spreadzie międzyklasowym = = min (liczba delt w klasach dla których wyliczamy spread międzyklasowy)

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie spreadu międzyklasowego – kolejne wyliczenia Jednostkowe ryzyko zmiany ceny = = ryzyko zmiany ceny / całkowita delta netto w danej klasie Liczba delt w spreadzie międzyklasowym = = min (liczba delt w klasach dla których wyliczamy spread międzyklasowy) Wyliczenie kredytu za spread międzyklasowy = = Jednostkowe ryzyko zmiany ceny * delta w spreadzie * liczba delt na spread * *stopa kredytu

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie wartości netto opcji Wyliczenie wartości netto opcji

Omówienie zasad obliczeń Wyliczenie depozytów zabezpieczających Wyliczenie depozytu zabezpieczającego na klasę Wyliczenie ryzyka rynkowego Wyliczenie depozytów zabezpieczających