Przemoc i agresja wśród dzieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Hasło promujące życie bez agresji.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
w edukacji przedszkolnej
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Profilaktyka agresji i przemocy
PRZEMOC I AGRESJA.
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
MOBBING definicja zjawiska
Przyczyny zaburzeń nastroju, specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
„Słowa ranią przez całe życie”
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie
..
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Agresja i przemoc w szkole
STOP – przemocy i agresji
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Oswajanie swoich emocji
Bezpieczeństwo w szkole
przypadku prześladowania
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Strategie rozwiązywania konfliktów
Ankieta na temat agresji w szkole
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Jak poprawić relacje międzyludzkie ?
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
PRZEMOC I AGRESJA.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Agresji i przemocy mówię
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Udany jednostrzALł. Jaki rodzaj jednostrzału? Dla stałej drużyny bohaterów, jako przerywnik w kampanii. Zupełnie oddzielna historia, bądź dziejąca się.
Podsumowanie Ośmieszanie i inne formy przemocy w sieci potrafią być bardzo krzywdzące. Kiedy jesteś ofiarą przemocy, szukaj pomocy u rodziców, nauczyciela.
ASERTYWNOŚĆ AGRESJA ULEGŁOŚĆ
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Formy pomocy dziecku krzywdzonemu. Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Czym jest agresja i przemoc?
„Jak rozmawiać z osobą stosującą przemoc
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
O stresie – kilka rzeczy ważnych
KINGA REJ V G.
PRZEMOC I AGRESJA.
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
PRZEMOC I AGRESJA.
PRZEMOC I AGRESJA.
„Bezpieczny uczeń” cykl szkoleń zorganizowanych przez Policealną szkołę ochroniarzy i detektywów Ochicara oraz ROM-E Metis w Katowicach Magdalena Lipiak.
Zapis prezentacji:

Przemoc i agresja wśród dzieci prezentacja dla nauczycieli gimnazjów

Rodzaje agresji Instrumentalna – jako narzędzie wywierania wpływu na innych (zgodnie z zasadą „cel uświęca środki”) Wroga – jej celem jest zadanie bólu i cierpienia, poprzedzona jest zazwyczaj złością i gniewem

Ofiary agresji – charakterystyczne cechy Nie są dopuszczani do grupy Jako jedni z ostatnich są wybierani do składu drużyny w grach zespołowych Mają problemy z głośnym wypowiadaniem się na lekcjach Są niepewni, zalęknieni, wycofani Mają coraz słabsze oceny Często płaczą, są smutni

Ofiary agresji – c.d. Są przezywani, ośmieszani Mają siniaki, zadrapania, podarte ubrania i nie potrafią podać wiarygodnych przyczyn Ich własność jest niszczona Są zaczepiani, popychani, szturchani Są słabsi fizycznie od swoich rówieśników W czasie przerw starają się trzymać w pobliżu nauczyciela

Jak ograniczać agresję Należy uczyć: Rozpoznawania swoich emocji Technik autokontroli Zachowań asertywnych Umiejętnego rozwiązywania konfliktów bez użycia siły, również z możliwością skorzystania z mediacji osób postronnych

Zasady kontrolowania złości Zdystansuj się – daj sobie czas, aby silne emocje minęły Odpręż się i rozchmurz – oddychaj głęboko, nie napinaj mięśni twarzy Postaraj się nie kontrolować otoczenia Stosuj prośby zamiast żądań Bierz odpowiedzialność za to co mówisz i robisz

Zasady kontrolowania złości – c.d. Staraj się okazywać innym szacunek – bądź uprzejmy, to pozwoli Ci na lepsze relacje z innymi, nawet w sytuacjach trudnych Mów otwarcie innym, co Cię trapi Stosuj wyłącznie komunikaty typu „ja” – mów przede wszystkim o sobie, a nie o innych i nie unikaj informacji o przeżywanych emocjach

Pamiętaj że: Złość informuje Cię, że masz jakiś problem – możesz zastanowić się, jak go rozwiązać; wykonać określone działanie i sprawdzić, czy było skuteczne. Jeśli tak, złość minie, jeśli nie, spróbuj zastosować inne rozwiązanie