Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CIĄGI.
Advertisements

algorytm znajdowania największego wspólnego dzielnika (NWD)
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zapałczane Zagadki.
Reprezentowanie i przetwarzanie informacji przez człowieka i komputer. Patrycja Białek.
Pisemne mnożenie liczb naturalnych
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
SYSTEMY LICZBOWE.
Funkcje znakowe, liczbowe i obsługa dat Kolejny krok w poznaniu SQL-a.
Witaj na lekcji cyfr rzymskich!
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Temat lekcji: GRANICA CIĄGU.
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Odejmowanie ułamków zwykłych
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
NIE TAKA MATMA STRASZNA
ROZWIĄZANIE ZAGADKI NR 6
Nie taka matma straszna ;-)
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
Układy równań 23x - 31 y = 1 x – y = - 8 x = -1 y - x = 1 x + y = 11
Co to jest układ równań Układ równań – koniukcja pewnej liczby (być może nieskończonej) równań. Rozwiązaniem układu równań jest każde przyporządkowanie.
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
mgr Anna Walczyszewska
TYM RAZEM Z LICZBAMI UJEMNYMI
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
Zagadka Nr 4 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy postają zgodnie z pewną ukrytą regułą.
Droga, prędkość, czas nasza strona uczy Was… 
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
Wskazówki konkursowe.
10 listopada 2009 razem z klasą 5c pojechaliśmy na wycieczkę do Pułtuska. O godzinie 7:30 wyjechaliśmy autokarem sprzed szkoły. Po kilku godzinach jazdy.
Prezentują:.
Eko Choinka – to nie żadna drwinka !
Dla Gimnazjum w Teresinie prezentują :. KSEON Optivum Przedstawia: Kalesanty Gwizduła Droga do szkoły ponadgimnazjalnej.
Systemy liczbowe.
Starożytni Matematycy
Prezentują:.
Trójkąt Pascala Własności i Ciekawostki.
Cześć! Nazywam się Kalesanty Gwizduła i jestem uczniem pierwszej klasy LO. Opowiem Wam, jak się dostałem do mojej szkoły za pomocą Systemu NABÓR Optivum.
Potęga o wykładniku naturalnym
Matematyka i system dwójkowy
KONKURS ZANIM ROZPOCZNIEMY PREZENTACJĘ ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE NA NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE UKŁADU RÓWNAŃ.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Systemy zapisywania liczb:
Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
ÓSEMKOWY SYSTEM LICZBOWY
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: DZIELENIE WIELOMIANÓW - schemat Hornera - AUTORZY: Paweł Królikowski Agnieszka Brzostek.
Działania na ułamkach dziesiętnych
Rozwiązanie zagadki nr 2
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
Algorytmy – wprowadzenie
Numer 26 zadanie 24 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną.
Rozwiązanie zagadki nr 4
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Liczbowe sito 1. Kim był Eratostenes?
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE Gimnazjum w Blachowni Hej, mam na imię Zbigniew! Jestem nauczycielem matematyki. Dziś wprowadzę was w cudowny świat liczb.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
ROZWIĄZYWANIE UKŁADÓW RÓWNAŃ
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
NIE TAKA MATMA STRASZNA ZAGADKA 2. Treść zagadki Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Liczby pierwsze: szukanie, rozmieszczenie, zastosowanie, ciekawostki. Liczby pierwsze: szukanie, rozmieszczenie, zastosowanie, ciekawostki. Kinga Cichoń.
Cechy podzielności liczb
Zapis prezentacji:

Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”

Opowiemy Wam historię pewnego małego prosiaczka. Pewnego dnia nadszedł czas na pójście do szkoły. Nasz bohater z wielkim zapałem udał się na lekcje...

Niestety już po pierwszym dniu miał problemy z zadaniem z matematyki, więc postanowił poprosić swoich przyjaciół o pomoc:

Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: 0110100110010110... . Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną ukrytą regułą. Jaka to reguła?

Przez następne parę godzin wszyscy zastanawiali się nad rozwiązaniem, aż wreszcie mądra sowa wpadła na jakiś pomysł.

Rozwiązanie: Nasz ciąg liczb należy zacząć od napisania dwóch cyfr: 01 Następnie będziemy posługiwać się zasadą jaka wymyśliła mądra sowa.

Rozwiązanie: Zasada ta składa się z dwóch kroków i brzmi: Najpierw przepisujemy ciąg liczb znajdujący się w poprzednim rzędzie Następnie dzielimy ilość liczb występujących w tym ciągu na pół i przepisujemy ciąg liczb znajdujący się po prawej stronie, a potem ciąg liczb znajdujący się po lewej stronie Rozumiemy, że podane wyjaśnienie może być niejasne, więc pokażemy to na konkretnych liczbach.

Nasz ciąg liczb zaczynamy od: 01 Aby utworzyć kolejny rząd stosujemy się do wskazówek sowy: Przepisujemy poprzedni rząd Dzielimy go na pół I przepisujemy liczbę najpierw z prawej strony, potem z lewej przepisujemy W ten sposób powstał nam kolejny rząd: 0110

Następne rzędy będą tworzone w ten sam sposób, czyli będą wyglądały: przepisujemy przepisujemy przepisujemy I tak dalej...

Odpowiedź Aby można było dalej ciągnąć podany ciąg liczbowy należy podzielić dany ciąg liczb na pół, następnie dopisać ciąg liczb znajdujących się po prawej stronie, potem ciąg liczb znajdujących się po lewej stronie. Z otrzymanym ciągiem postępujemy tak jak z poprzednim i tak aż do nieskończoności.

Po pewnym czasie mocno zamyślony tygrysek wpadł na kolejny pomysł jak rozwiązać zagadkę prosiaczka. Oto on:

piszemy dwie liczby ciągu: 01 - przepisujemy ciąg dwucyfrowy i dopisujemy negację zapisanych cyfr: 01 10 - otrzymujemy ciąg czterocyfrowy: 0110 - przepisujemy otrzymany ciąg liczb i dopisujemy negację kolejnych liczb: 0110 1001 - otrzymujemy ciąg ośmiocyfrowy: 01101001 - przepisujemy otrzymany ciąg liczb i dopisujemy negację kolejnych liczb: 01101001 10010110 - otrzymujemy ciąg szesnastocyfrowy: 0110100110010110 - przepisujemy otrzymany ciąg liczb i dopisujemy negację kolejnych liczb: 0110100110010110 1001011001101001 itd.

Prezentację przygotowała klasa 2b z Gimnazjum Nr 1 w Zielonej Górze