Duże Koło Chemiczne 1LA Zespół Szkół UMK w Toruniu Kuba Skrzeczkowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ptaki zimujące w Polsce
Advertisements

JAKO DAWNA KOLONIA BRYTYJSKA
Jak powstaje wiatr ?.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
SEKTA grupa czy ruch religijny, wyodrębniony z jakiejś religii lub związek wyznaniowy, który oderwał się od któregoś z kościołów czy wspólnot religijnych.
Prezentację przygotowała Bożena Piekar
OGIEŃ GROŹNY ŻYWIOŁ Opracowała: Elżbieta Gawron.
Dzień Jak będzie ładna pogoda, to zbiórka jest pod tunelem z rowerami o 9:40 Jeżeli pogoda nie dopisze, to zbiórka jest pod moim domofonem.
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
DYFRAKCJA ŚWIATŁA NA SIATCE DYNAMICZNEJ
Polityka turystyczna państwa
Turystyka zdrowotna.
Krajobraz I jego elementy Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje I – własności podstawowe
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Podstawowe jednostki informacji, co to jest bit i bajt?
Jeden komputer i co dalej? Lekcje z PowerPointem Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Każde twierdzenie można zapisać w postaci: "Jeśli a to b". a – nazywamy założeniem twierdzenia, b – nazywamy tezą twierdzenia. Jeśli zamienimy b z a miejscami,
UŁAMKI ZWYKŁE.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Przeglądanie inOrder function BSTinorder(BSTNode root) if root NOT NULL BSTinorder(root.left) Print(root) BSTinorder(root.right) 2, 4, 6, 8, 9, 10, 12,
Silnik kondensatorowy
Podstawy programowania
fotografie - Marcel Cohen
Takie liczby to: {... -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5,... }
Prawa Dziecka.
KOLOROWE ZNAKI ALICJA BARAN.
Dzianiny.
Energia atomowa.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
ALGORYTMY.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ALGORYTM.
Wpływ używek na organizm człowieka
Choroby wywołane niewłaściwym odżywianiem
1 Oddziaływanie grawitacyjne. 2 Eliminując efekty związane z oporem powietrza możemy stwierdzić, że wszystkie ciała i lekkie i ciężkie spadają z tym samym.
System gospodarki rynkowej
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Prawo lokalne w Internecie Jakub Kasprzycki
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Technik Ochrony Środowiska Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo przyszłościowo – kształć się zawodowo Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących.
Zanieczyszczenia Wód Dominik Cieśliński.
GLEBA Opracował: Anna Pietruszka.
Temat: Najstarsza muzyka – STAROŻYTNOŚĆ. [Str ]
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
To śmieszne...
CIAŁO DOSKONALE CZARNE
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
- powtórzenie wiadomości
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Łamana Anna Gadomska S.P. 79 Łódź.
Białka Autorzy: Kamila Sałyga Weronika Kuźnia.
Co robisz jak zobaczysz samochód którego szyby są całe pokryte kurzem lub brudem ? ( ) piszesz BRUDAS ( ) piszesz jakieś..... ( ) robisz mały rysuneczek.
PARAMETRY OBSERWACYJNE W KOMOLOGII
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Prezentacja powstała w ramach projektu „Etno-projekt dla najmłodszych” realizowanego przez Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna.
Imieniem Archimedesa nazwano wielościany zwane
ZWIĄZKI ZAWODOWE PORZĄDEK W CHAOSIE. Związki zawodowe a WIEDZA WOLNOŚĆ WYMAGA WIEDZY BEZ PODDAŃSTWA BEZ UDAWANIA BEZ AROGANCJI BEZ BYCIA NIEŚMIAŁYM DLACZEGO.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Zapis prezentacji:

Duże Koło Chemiczne 1LA Zespół Szkół UMK w Toruniu Kuba Skrzeczkowski

Co to i jak otrzymać?

Wskaż jakie związki uległy ozonolizie jeżeli otrzymano:

Zwykłe hemiacetale są nietrwałe i nie można ich wyodrębnić w czystej postaci. Wyjątek stanowią hemiacetale cykliczne, utworzone w wyniku wewnątrzcząsteczkowej cyklizacji hydroksyaldehydów (lub hydroksyketonów). Trwałe są też acetale, które powstają w wyniku reakcji aldehydów (lub niektórych ketonów) w odpowiednich warunkach z nadmiarem alkoholu. 1. Podaj wzór strukturalny hemiacetalu utworzonego z 4- hydroksybutanalu. 2. W wyniku reakcji aldehydu X z alkoholem Y powstaje acetal Z. Próbka 100 mg związku Z poddana całkowitemu spalaniu daje 223,5 mg CO 2 oraz 106,7 mg H 2 O (związek Z składa się tylko z węgla, wodoru i tlenu). Gęstość par związku Z jest 4,075 razy większa od gęstości powietrza (pomiary w tych samych warunkach temperatury i ciśnienia). Podaj możliwy(e) wzór(ory) strukturalny(e) związku Z oraz schemat(y) reakcji otrzymywania.

Wskazać brakujące substraty w poniższych przekształceniach: