przewodniczący i uczniowie PG5 w Siedlcach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Demokracja w szkole.
Samorząd Uczniowski.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
1. Co sądzisz o pracy SU? 80% ankietowanych odpowiedziało, że SU pracuje dobrze i sprawdza się w wykonywaniu swoich obowiązków.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
SZKOLNE RZĄDY.
Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym 2012/2013 Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym 2012/2013 Liczba dziewcząt i chłopców w roku szkolnym.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
DEMOKRACJA W SZKOLE.
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Od bierności ku aktywności,
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
JAKIE DZIAŁANIA SZKOLNE I LOKALNE SĄ WARTE ZREALIZOWANIA PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI? NASZE POMYSŁY I DOBRE PRAKTYKI.
,,Szkoła demokracji” -czyli o działalności uczniów w szkole,
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Zadania samorządu uczniowskiego
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Kwiecień 2014 r. Debata.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Wyniki ankiet na temat działalności Samorządu Uczniowskiego.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
XVIII SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY. Czy jesteś dobrze poinformowany/a o wydarzeniach szkolnych?
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Samorząd Uczniowski.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM EDUKACJI W ZABRZU. Centrum Edukacji Gimnazjum nr 11 IX Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 1.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
PODSUMOWANIE PRACY SZKOŁY ZA OKRES 2015/2016
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Samorząd klasowy - zabawa czy poważna praca na rzecz społeczności uczniowskiej?

przewodniczący i uczniowie PG5 w Siedlcach Ankieta Respondenci: przewodniczący i uczniowie PG5 w Siedlcach

Definicja samorządu klasowego - Wyjaśnienie pojęcia

Przewodniczący: Uczniowie:

Potrzeby uczniów czy wymagania nauczycieli? - dyskusja

Wymarzony przewodniczący – próba charakterystyki - dyskusja

Przewodniczący – „wybraniec” czy „klasowe popychadło”?

Czy przewodniczący klasy może być uznawany za autorytet? Uczniowie:

Czy przewodniczący powinien bezgranicznie wypełniać zachcianki klasy (np. w sprawie przekładania klasówek) czy powinien obiektywnie patrzeć na sytuację i wybrać według swojego przekonania korzystniejsze rozwiązanie, nawet, jeżeli jest ono sprzeczne ze zdaniem większości klasy? Uczniowie: Przewodniczący:

Najważniejsze zadania samorządów klasowych i ocena działalności - dyskusja

Przewodniczący: najważniejsze i najpilniejsze obowiązki 1. Organizacja życia klasowego, np. przekładanie klasówek, sprawdzanie zastępstw. 2. Informowanie klasy o bieżącym życiu szkoły. 3. Czynny udział w samorządzie uczniowskim. 4. Mobilizowanie i angażowanie klasy w rożne akcje szkolne.

Najważniejsze zadania przewodniczących wg klas: 1. Mobilizowanie i angażowanie klasy w różne akcje szkolne. 2. Informowanie klasy o bieżącym życiu szkoły. 3. organizacja życia klasowego, np. przekładanie klasówek, sprawdzanie zastępstw. 4. Czynny udział w samorządzie uczniowskim.

Jak przewodniczący oceniają swoją pracę? Średnia ocen: 3,666 Ocena ogólna: 3+

Jak klasy oceniają pracę swoich przewodniczących? Średnia : 3,614 Ocena ogólna : 3+

Młodzi ludzie nie wiedzą, czego chcą, ale są absolutnie zdecydowani to osiągnąć. Federico Fellini