DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Samorząd Uczniowski.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
DEMOKRACJA W SZKOLE.
Rada Rodziców jako organ szkoły
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Samorząd UCZNIOWSKI.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Czyli demokracja w szkole
Zadania samorządu uczniowskiego
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Spis treści: Co to jest samorząd uczniowski??
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorządy.
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd Uczniowski.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
„Nie pytaj, co Ameryka może zrobić dla ciebie
Czym jest samorząd uczniowski? Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły obok dyrektora, rady pedagogicznej i rady szkoły. Organizacja uczniów danej.
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
- DEBATA - CZY POTRZEBNY JEST NAM SAMORZĄD W PLACÓWCE? Dnia r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Kwidzynie odbyła się debata.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
„Samorząd Uczniowski filarem demokratycznej szkoły.”
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?

SAMORZĄD UCZNIOWSKI jeden z organów szkoły; organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej i jakiejkolwiek partii oraz ugrupowań społecznych.

HISTORIA Prekursorami samorządności uczniowskiej w Polsce byli: Janusz Korczak, Władysław Przanowski, Aleksander Korczak; Powołanie samorządu uczniowskiego w polskiej szkole gwarantuje Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 grudnia 1991 roku;

CECHY Samorząd powinien być organizacją demokratyczną; SU powinien reprezentować uczniów przed m.in. gronem pedagogicznym danej szkoły, rodzicami, władzami itd.; SU powinien podejmować realne decyzje, a tym samym mieć wpływ na życie szkoły; Decyzje dotyczące zakresu działań samorządu w danej szkole i planu tych działań powinny należeć do uczniów;

PRAWA Samorząd ma prawo oczekiwać od szkoły wsparcia dla swojej działalności; Choć samorząd nie ma realnych uprawnień, prawo nakazuje jednak władzom szkoły zasięgnięcie jego opinii w pewnych sprawach, takich jak np. wprowadzenie w szkole jednolitego stroju dla uczniów lub rezygnacja z niego.

WYBORY W tajnych wyborach do Samorządu szkolnego każdy uczeń danej szkoły ma prawo głosować oraz kandydować. Wszystkie głosy są równe.

ZALETY samorządność uczniowska jest szansą dla uczniów na współdecydowanie o tym co dzieje się w szkole; sprawnie działający samorząd może wiele zdziałać na korzyść uczniów; uczniowie najlepiej znają swoje potrzeby, więc taka organizacja umożliwia im wdrażanie ciekawych pomysłów „w życie”; SU reprezentuje uczniów przed nauczycielami, dyrekcją, radą rodziców;

WADY niewiele jest spraw o których samorząd może decydować samodzielnie; uczniowie nie zawsze chętnie angażują się w działania samorządu; często jedynymi zainteresowanymi działaniami SU są tylko jego przedstawiciele; postanowienia samorządu nie zawsze są wiążące-często ostateczny głos mają nauczyciele; SU ma ograniczone kompetencje;

Dziękujemy za uwagę! Przygotowali: Mateusz Rybczyński Błażej Szymański