Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Czy brać uczniowska naszej szkoły jest aktywna społecznie ? Jeśli tak, jak to się przejawia?
KORZYŚCI : * uznanie innych uczniów i nauczycieli *kształtowanie postaw obywatelskich *łatwość w nawiązywaniu kontaktów WNIOSEK : NIE ma argumentów przeciwnych, wypływają z tego same korzyści. WARTO SIĘ ANGAŻOWAĆ.
W jaki sposób można zaangażować uczniów w życie szkoły?
Co znaczy partnerstwo w szkole ? Jakie formy partnerstwa są widoczne w naszej szkole?
Czy młodzież chętnie pomaga innym? Czy przejawy takiej pomocy są widoczne w naszym otoczeniu szkolnym?
Czy zauważamy problemy naszych kolegów, np. w lekcjach? - co zrobić w takiej sytuacji? Czy zwrócić się do psychologa?
Czy zauważyliście, że koledzy chętnie angażują się w akcje charytatywne i wolontariackie przeprowadzane w naszym środowisku społecznym? Dlaczego waszym zdaniem, uczniowie nie chcą się angażować w takiego rodzaju akcje, jak np. zbiórka żywności w pobliskich sklepach?
Nasze propozycje dotyczące pomocy między uczniami - utworzenie Międzyklasowych Kół Wzajemnej Pomocy Koleżeńskiej - propozycja zrzeszenia uczniów utalentowanych muzycznie – utworzenie Szkolnego Zespołu Wokalno- Instrumentalnego - propozycja utworzenia Szkolnego Koła Fotograficznego (zajęcia w plenerze, fotografia imprez szkolnych) - rozwinięcie współpracy z aktywem bibliotecznym wydającym gazetkę szkolną Teraz My!
PRZEDSTAWIENIE WNIOSK Ó W DEBATY.
Dziękujemy za uwagę.