Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Współpraca w naszej szkole
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Przekazanie pieniędzy ze sprzedaży własnoręcznie wykonanej biżuterii na zakup zabawek dla dzieci ze szpitala w Klimontowie. Zorganizowanie zajęć dla dzieci.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Samorząd Uczniowski.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Bądź jak HIPOLIT POŻYTECZNY OTWARTY PRZEWIDUJĄCY PRZEDSIĘBIORCZY
Co chcieliśmy osiągnąć?
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
jestem nominowana w kategorii
Bernadeta Ellmann.
Zapis prezentacji:

Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.

Czy brać uczniowska naszej szkoły jest aktywna społecznie ? Jeśli tak, jak to się przejawia?

KORZYŚCI : * uznanie innych uczniów i nauczycieli *kształtowanie postaw obywatelskich *łatwość w nawiązywaniu kontaktów WNIOSEK : NIE ma argumentów przeciwnych, wypływają z tego same korzyści. WARTO SIĘ ANGAŻOWAĆ.

W jaki sposób można zaangażować uczniów w życie szkoły?

Co znaczy partnerstwo w szkole ? Jakie formy partnerstwa są widoczne w naszej szkole?

Czy młodzież chętnie pomaga innym? Czy przejawy takiej pomocy są widoczne w naszym otoczeniu szkolnym?

Czy zauważamy problemy naszych kolegów, np. w lekcjach? - co zrobić w takiej sytuacji? Czy zwrócić się do psychologa?

Czy zauważyliście, że koledzy chętnie angażują się w akcje charytatywne i wolontariackie przeprowadzane w naszym środowisku społecznym? Dlaczego waszym zdaniem, uczniowie nie chcą się angażować w takiego rodzaju akcje, jak np. zbiórka żywności w pobliskich sklepach?

Nasze propozycje dotyczące pomocy między uczniami - utworzenie Międzyklasowych Kół Wzajemnej Pomocy Koleżeńskiej - propozycja zrzeszenia uczniów utalentowanych muzycznie – utworzenie Szkolnego Zespołu Wokalno- Instrumentalnego - propozycja utworzenia Szkolnego Koła Fotograficznego (zajęcia w plenerze, fotografia imprez szkolnych) - rozwinięcie współpracy z aktywem bibliotecznym wydającym gazetkę szkolną Teraz My!

PRZEDSTAWIENIE WNIOSK Ó W DEBATY.

Dziękujemy za uwagę.