Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z ankiety dla rodziców przeprowadzonej 20 listopada 2012.
Advertisements

KLASA II AK Dlaczego angażujemy się w życie szkoły?
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Kto brał udział w debacie?
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Ekorozwój przestrzenny – przestrzeń wokół nas
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia.
Starożytni Matematycy
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Szkoła Współpracy.
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
„ Poprzez SAMORZĄDNOŚĆ Uczniowską
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Debata organizowana w ramach konkursu „Sejm Dzieci i Młodzieży 2012” Organizatorzy : Anna Bartuś i Anja Kadzioch.
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
DEBATA SZKOLNA.
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Agata Czaja Anna Dobek. Przeprowadzenie ankiet Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
Jak działa demokracja w szkole?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Szkolne Koło Caritas przy Szkole Podstawowej nr14 w Nowym Sączu.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów Wyk. Edyta Toruńczak i Kinga Damps

Przygotowania do debaty. Przygotowania do debaty trwały bardzo długo. Specjalnie na tą okazję napisaliśmy scenariusz, który bardzo usprawnił nam pracę.

Cele naszej debaty… Głównym celem naszej debaty, było uświadomienie uczniów o ich prawach oraz obowiązkach, ukazanie uczestnikom, że samorząd uczniowski jest bardzo ważny i reprezentuje uczniów naszej szkoły. Jednak najważniejszym celem naszej debaty było wzbudzenie w odbiorcach patriotyzmu szkolnego, który polega na pracy na rzecz szkoły.

Przeprowadzenie debaty… 29 kwietnia 2012 roku przeprowadziliśmy debatę na temat „Szkoły demokracji”. Zgromadziło się na niej liczne grono uczniów i dyrektor szkoły p. Hanna Subkowska-Wójcik, nauczycielki: Sabina Wiśniewska, Anna Mrozewska- opiekuna Samorządu Uczniowskiego wraz z jego przedstawicielami oraz nauczyciel wiedzy o społeczeństwie p.Bartłomiej Leszk.

Przebieg debaty Na początku debaty, przywitałyśmy wszystkich uczestników. Opowiedzieliśmy z jakiego powodu się tam znajdowaliśmy, czym jest konkurs „Sejm Dzieci i Młodzieży” oraz jaki jest jego tegoroczny temat. Następnie wyjaśniłyśmy terminy takie jak demokracja i samorząd uczniowski.

Przedstawiłyśmy uczestnikom podjęte przez nas działania, podczas trwania projektu. Również podczas debaty wręczyłyśmy nagrody za udział w konkursie poetyckim, ogłoszonym przez nas. Rozdałyśmy wszystkim uczestnikom quizy do rozwiązania, za które otrzymali nagrody w postaci słodyczy. Odpowiadałyśmy na zadane przez uczestników pytania.

Rozdaliśmy każdemu gazetki, które stworzyliśmy specjalnie na tą okazję. Następnie przeprowadziliśmy gry i zabawy o tematyce demokracji. Podziękowaliśmy uprzejmie za obecność na naszej debacie i pożegnaliśmy wszystkich uprzejmie.

Konkursy… Pod koniec debaty przeprowadziliśmy konkursy i zabawy. Chętnych do zabawy było bardzo dużo. Niestety byliśmy ograniczeni limitem czasu, który dawno wyczerpaliśmy i dlatego w grach brało udział po kilku uczniów.

Wnioski z debaty. Uważamy, że obudziliśmy w uczniach naszej szkoły ducha patriotyzmu szkolnego. I co więcej, mamy nadzieję, że właśnie dzięki nim nasza szkoła się zmieni. Wychodząc z sali, byli dumni i każdy z nich chciał coś zmienić w swoim otoczeniu szkolnym. Wraz z nimi postaramy się zrealizować pomysły, które ukazały się w ankiecie i na debacie.

Pomysły, aby SU działał lepiej: 1. Realizowanie więcej zabaw integracyjnych aby okazać, że bycie przedstawicielem uczniów może być przyjemne. 2.Spotkania uczniów i trójek klasowych z przedstawicielami samorządu.